Beharing van je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amy_leftover

Re: Beharing van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:23

hihi, ik moest er stiekem wel een beetje om lachen Nagelbijten / Gniffelen
vroeg me al af wat je daar aan de beharing wou gaan doen Verward

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:53

nou tja dat vroeg ik me ook af maar bij jongens zeggen ze toch ook derde arm dus ja 1 en 1 is 3 toch Haha! Haha! Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:55

hihi die sibbe, al kan ik me de verwarring wel voorstellen!

ik scheer noob in de winter 2 tot 3 keer. Hoofd niet (vind hij verschrikkelijk eng) en zadelplek niet.
kootholters en kroonranden scheer ik wanneer nodig.
staart scheer ik op en knip ik aan de onderkant bij wanneer nodig.
manen knip ik op 1 handbreedte en 3e oor knip ik kort.
baardharen knip ik af op 2 cm en oren knip ik ook uit.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 19:14

Ik knip alleen die lange plukken uit die uit de oren steken af omdat daar altijd een klodder prut aanhangt.
Verder knip ik de staart kort wanneer hij op de grond hangt en knip ik de manen van mijn fjord regelmatig weer in model.

S'winters wil ik de sokken van mijn fjord ook wel eens wat korter knippen zodat ze niet meer op de grond hangen en alle bagger blijft plakken. En voor de keuring knip ik zijn baard weg.

Verder: Hoe meer haar hoe beter Haha!

Fonteine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:58

Mijn wedstrijd paard en pony worden helemaal geschoren, behalve het stukje van het zadel dan. Mijn shetlander is meestal ook geschoren omdat mijn nichtje er dressuurwedstrijdjes mee rijdt en krijg hem dan maar eens droog met een meter haar erop. Tong uitsteken Ik train heb ook aan de lange teugel en dan vind ik heb gewoon mooier dat hij geschoren is. Mijn veulen is nu een half jaar oud en hem laat ik eerst een winter helemaal vol groeien, dus dat de staart en manen volgroeid zijn, en na een winter scheer ik heb en knip ik de manen, staart en oren bij.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:52

Bij de shet knip ik alleen af en toe zijn voorpluk en staart bij (vooral de laatste, de voorpluk trek ik soms een beetje, omdat ie anders hele tranendeoogjes krijgt) en de oren check ik eens per 3 weken ongeveer en zo nodig knip ik die bij (anders klitten en prut erin en dat is niet goed voor meneer)

Bij de trekpaarden hetzelfde als hierboven, plus dat bij wedstrijden de sokken beetje bij worden geknipt en eentje wordt in de winter volledig geschoren.

Huubkepuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:07

Ik heb een ijslander gehad en scheerde haar nooit. Heerlijk zo'n bol haar! Maar ik trainde haar dan ook niet intensief. Ik reed voornamelijk recreatief. Maar als je echt intensief traint zie ik het nut er wel van in.

Groetjes Cynthia

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:11

Ik vind geschoren paarden niet zo mooi, heel eerlijk gezegd. Laat staan die modellen die je kunt laten scheren. Clown Vreselijk. Haha!
Dat is mijn persoonlijke mening.

Mijn paard heeft een heerlijke wollige wintervacht (is nu lekker aan het verharen Haha! ) en ik knip ca. 1x per jaar zijn staart, manen en oren bij (de uitstekende plukken Tong uitsteken ). ergens in het voorjaar, als het weer wat warmer buiten is...... Ik vind die seizoenen juist prachtig bij paarden. Zo mooi om te zien hoe de natuur werkt. Ja

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:11

helemaal niets, behalve dan de staart, zodra hij lang genoeg in om in de grond te baggeren