Ja!, Bel naar de PROVINCIE Zuid-holland en vraag of dat Beheersgebied is aangewezen als kwetsbaargebied én of dat gebied is aangewezen binnen de Ecologische hoofdstructuur (EHS). Binnen 250 meter van kwetsbare gebieden is een oprichtingsvergunning voor paarden niet toesgestaan!!!.
Mocht dat zo zijn, dan verder niet naar de gemeente gaan en slapende honden wakker maken.
Ik ga er trouwens vanuit dat jullie ook geen vergunning hebben voor een akkerbouwbedrijf of melkkoeien of zoiets.
Is dit niet het geval dan verwacht ik dat de milieuvergunning gewoon verleend kan worden. (mits buren geen bewaar indienen).
Ik heb geen inzicht of jullie bestemmingsplan voor jullie perceel aangepast mag/ kan worden
Conclusie: als er binnen 250 meter geen kwetsbaar gebied is én de bestemmingsplan laat het toe, verwacht ik weing problemen.
Schiet me nog één vraag binnen. Is destijds de bouwvergunning voor de paardenstallen gewoon verleend of hebben jullie in een bestaande schuur zelf boxen gemaakt-> Is de gemeente dus niet op de hoogte.