merrieveulen schreef:je paard leren iets op te pakken, makkelijk als je met rijden iets laat vallen... verder zijn commando's als 'blijf op je plaats' en volgen zonder touw/halster ook makkelijk.
Hoe leer je hem dan iets op te pakken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:je paard leren iets op te pakken, makkelijk als je met rijden iets laat vallen... verder zijn commando's als 'blijf op je plaats' en volgen zonder touw/halster ook makkelijk.
Naomi_unique schreef:merrieveulen schreef:je paard leren iets op te pakken, makkelijk als je met rijden iets laat vallen... verder zijn commando's als 'blijf op je plaats' en volgen zonder touw/halster ook makkelijk.
Hoe leer je hem dan iets op te pakken?
DendroFleur schreef:Metalen blik en veger in de trailer/auto leggen. Altijd handig om op vreemd terrein de drollen naast je trailer op te ruimen. Leg er dan ok gelijk een EHBO-kit bij met mes, schaar, arnica, zelfhechtende bandage, acederm, reserve halster-touw-deken.
xElienx schreef:wij hebben aan de zijkant van de trailer van die ringen zitten waar je je paard aan vast kan zetten. daar hebben we de bezem in hangen.
Riant schreef:een luisterend paard is altijd handig ja
En dan de MUSTHAVE voor iedereen : Babydoekjes !!! en dan gewoon eigen merk van een willekeurige drogist.
De lotion in de babydoekjes is mega nuttig o.a.
JaneJansen schreef:DendroFleur schreef:Nu het over verharen hebt, een zaag om de ergste losse haren eraf te halen. Vooral bij stevige pony's zeer geschikt.
hihihi
DendroFleur schreef:Het hooinet hang ik altijd erg hoog op om instappen te voorkomen. Doe het touw door het oog en daarna nog een keer door een maas aan de onderkant van het hooinet. Pas dan knoop ik het vast.
NatasjaM schreef:Paard niet 'vast' zetten met een knoop (veiligheidsknoop) aan het hek, maar gewoon het touw 2x eromheen doen (los). Je paard denkt dat hij vast staat, maar in een panieksituatie kan hij zo weglopen zonder dat halster, hek en/of paard beschadigingen oplopen![]()
Bij die van mij werkt dat al 16 jaar prima!
geerke schreef:je paard na het poetsen met een dot ongewassen schapenwol doen,dan gaat hij echt glanzen!!!!maar die kende jullie al denk ik...
_tulpje01_ schreef:handige tips! maar bij de meeste paarden zullen ze toch wel gewoon mee lopen, halster uitdoen in de wei en stal is nog veel veiliger! wat ook helpt om je paard te laten glimmen omega olie! maar ik vind dat het ook lekker is voor je paard om hem eens lekker te laten rollen!