Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MysticTinker schreef:Het fijnst is een uitloopstal, dat is echt ideaal voor elk paard. Een gróte stal met plastic flappen ervoor zodat het niet tocht binnen, waar [b]alle paarden samen in passen[/b], met daar aan vast een paddock waar ze dag en nacht in kunnen lopen, en vanuit de paddock een deur naar de wei die je kan openzetten als het mooi weer is.
Mijn paard staat ook in een uitloopstal, maar wel een kleintje, met een kleine paddock, en daar aan vast een wei.

jarrah schreef:Een stal waar meerdere paarden tegelijk instaan, voor elk paard het beste????
No way dat mijn paard daarin het beste staat, die slaat het hele zootje aan gort, die heeft echt dr eigen ruimte nodig...
Mijn paard staat zomers dag en nacht op het land met een schuilstal en swinters snachts op stal, overdag 2 uurtjes paddock en een half uurtje stapmolen... werkt voor haar echt super
fjordenbaby schreef:zijn er hier geen mensen met paarden die 24/7
( swinters) binnen staan?? die zijn er hier in de buurt nl wel.. of durven die niet te reageren?
JastieHorse schreef:fjordenbaby schreef:zijn er hier geen mensen met paarden die 24/7
( swinters) binnen staan?? die zijn er hier in de buurt nl wel.. of durven die niet te reageren?
Ik weet niet waar je woont maar hier in de buurt zijn er idd veel stallen waar paarden de hele dag op stal staan. Dat zou ik me paard nooit aan doen
MysticTinker schreef:Het fijnst is een uitloopstal, dat is echt ideaal voor elk paard. Een gróte stal met plastic flappen ervoor zodat het niet tocht binnen, waar alle paarden samen in passen, met daar aan vast een paddock waar ze dag en nacht in kunnen lopen, en vanuit de paddock een deur naar de wei die je kan openzetten als het mooi weer is.
joyce B schreef:Ik ben voor combinatie paddock met inloopstal aangevuld met weidegang voor de afwisseling zo veel en zo lang als het land en de conditie van de paarden dat toelaat.
Met voor erg slecht weer en ziektegevallen e.d. nog stallen.
Ik wil niet meer alleen een weide. Je bent dan erg afhankelijk van het weer, de bodem van het land e.d. Als je er een paddock met inloopstal bij hebt is het veel fijner.
Sim0ne schreef:Waarschijnlijk voor elk paard dat normaal in een kudde is opgegroeid en dus normaal met andere paarden kan communiceren. Een paard dat dat niet kan en dus de boel kort en klein gaat slaan is in mijn ogen een afwijking. Paarden zijn van nature kuddedieren en zouden in die vorm dus in principe het meest gelukkig moeten zijn.

Somebitch schreef:Mijn pony staat op stal 's nachts maar je kan er een uitloopstal van maken.. Als je het achterdeurtje in zijn stal open doet staat hij namelijk gelijk in de paddock en als het hek van de wei dan nog open staat kan hij ook vanuit zijn stal naar de paddock en dan door naar de wei..
Alleen in de zomer doe ik dit.
Zomers staan ze op de wei.. Zolang je zelf wilt.
In de winter gaan ze zovaak mogelijk de wei op maar als het veel geregent heeft gaan ze in de paddock. Anders trappen ze het land kapot..
Wel kunnen ze overdag ook weer gebruik maken van de stal als ze willen.![]()
Ben hier zeer tevreden over.

dan wordt het wel wat makkelijker wat betreft buitenstaan. Ik heb geen eigen bak, en in de winter op de wei is niet echt bevordelijk voor de grasmat..