op stal, in de wei op de paddock of een combi??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: op stal, in de wei op de paddock of een combi??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:13

Een uitloopstal met weidegang, maar een paddock is erg handig om te conditie van de paarden in orde te houden (die van mij is nogal een veelvraat en er bestaat natuurlijk altijd een kans op hoefbevangenheid.

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:17

die van mij staat nu op stal en overdag zet ik of iemand anders hem en zijn vriendjes in de buitenbak.
zomers staan ze op het land dag en nacht

33Bonita33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:23

mijn vz pony staat samen met 2 andere pony's 24/7 buiten in de zomer en winter.
in de zomer vaak dag en nacht op de wei, in de winter gewoon elke dag op een kale wei.
verder zit er aan de wei een grote paddock met 2 inloop stallen.
ze krijgt in de zomer overigens wel een eigen stuk wei waar niet veel gras meer op staat inverband met zomereczeem

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:18

Mijn paard staat in een uitloopstal en dat vind ik ideaal. Hij kan zelf kiezen of hij naar binnen of naar buiten gaat en als het regent is het toch fijn dat hij naar binnen kan als hij dat wil. Hij staat veel buiten en zeker als de zon schijnt, staat of ligt hij buiten heerlijk in het zonnetje te slapen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:40

Mijn paard staat overdag in de wei en s´nachts op stal. In de zomer staat zij 24/7 in de wei. Ik vind dit ideaal voor haar, zelf vind ze het ook heerlijk Lachen

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 10:35

zijn er hier geen mensen met paarden die 24/7
( swinters) binnen staan?? die zijn er hier in de buurt nl wel.. of durven die niet te reageren?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:38

die zullen er vast zijn!!

33Bonita33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:42

ja ik denk ook dat die er heus wel zijn, maar dat ze gewoon niet reageren om discussies te voorkomen;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:42

MysticTinker schreef:
Het fijnst is een uitloopstal, dat is echt ideaal voor elk paard. Een gróte stal met plastic flappen ervoor zodat het niet tocht binnen, waar [b]alle paarden samen in passen[/b], met daar aan vast een paddock waar ze dag en nacht in kunnen lopen, en vanuit de paddock een deur naar de wei die je kan openzetten als het mooi weer is.

Mijn paard staat ook in een uitloopstal, maar wel een kleintje, met een kleine paddock, en daar aan vast een wei.

Een stal waar meerdere paarden tegelijk instaan, voor elk paard het beste????
No way dat mijn paard daarin het beste staat, die slaat het hele zootje aan gort, die heeft echt dr eigen ruimte nodig...

Mijn paard staat zomers dag en nacht op het land met een schuilstal en swinters snachts op stal, overdag 2 uurtjes paddock en een half uurtje stapmolen... werkt voor haar echt super Lachen

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:12

Mijn 2 hafjes staan op een stuk paddock, met 2 stalletjes erop. Ze kunnen dus lekker altijd zelf kiezen. Zomers de wei op. Ik vind dit meest ideaal

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:27

jarrah schreef:
Een stal waar meerdere paarden tegelijk instaan, voor elk paard het beste????
No way dat mijn paard daarin het beste staat, die slaat het hele zootje aan gort, die heeft echt dr eigen ruimte nodig...

Mijn paard staat zomers dag en nacht op het land met een schuilstal en swinters snachts op stal, overdag 2 uurtjes paddock en een half uurtje stapmolen... werkt voor haar echt super Lachen

Waarschijnlijk voor elk paard dat normaal in een kudde is opgegroeid en dus normaal met andere paarden kan communiceren. Een paard dat dat niet kan en dus de boel kort en klein gaat slaan is in mijn ogen een afwijking. Paarden zijn van nature kuddedieren en zouden in die vorm dus in principe het meest gelukkig moeten zijn.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:53

fjordenbaby schreef:
( swinters) binnen staan?? die zijn er hier in de buurt nl wel.. of durven die niet te reageren?

Ik weet niet waar je woont maar hier in de buurt zijn er idd veel stallen waar paarden de hele dag op stal staan. Dat zou ik me paard nooit aan doen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:58

JastieHorse schreef:
fjordenbaby schreef:

Ik weet niet waar je woont maar hier in de buurt zijn er idd veel stallen waar paarden de hele dag op stal staan. Dat zou ik me paard nooit aan doen

Hier in de buurt is dat de meest voorkomende vorm van stalling hoor. Hou beperkter de ruimte hoe kleiner de kans is om stal met weidegang te vinden. Als ik van stal moet gaan verhuizen ,omdat er op de huidige locatie gebouwd gaat worden , is de kans erg groot dat mijn paard ook 24/7 op stal komt te staan. Het is niet anders. Het is dan dat of m verkopen. Voorheen stond ie ook gewoon op stal en zorgde ik dat ik ie er meerdere keren per dag uitkwam. Lekker grazen, werken , losgooien en/of even wandelen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:03

MysticTinker schreef:
Het fijnst is een uitloopstal, dat is echt ideaal voor elk paard. Een gróte stal met plastic flappen ervoor zodat het niet tocht binnen, waar alle paarden samen in passen, met daar aan vast een paddock waar ze dag en nacht in kunnen lopen, en vanuit de paddock een deur naar de wei die je kan openzetten als het mooi weer is.

Dit is ook mijn ideaal.
Momenteel staat mijn merrie met 2 ruinen swinters in een ruime paddock met verhard stuk en 3 open boxen.
Zomers 24/7 op het land.

Ik zou het graag hebben zoals hierboven beschreven met een wei aan de padock en een stal waar ze met meerderen in kunnen.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:13

Mijn pony staat overdag in stal met uitloop en paddock.
S'nacht gaat de deur dicht.
In de zomer gaat ze 24/7 op de wei in het voor en na seizoen alleen overdag.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:32

joyce B schreef:
Ik ben voor combinatie paddock met inloopstal aangevuld met weidegang voor de afwisseling zo veel en zo lang als het land en de conditie van de paarden dat toelaat.
Met voor erg slecht weer en ziektegevallen e.d. nog stallen.

Ik wil niet meer alleen een weide. Je bent dan erg afhankelijk van het weer, de bodem van het land e.d. Als je er een paddock met inloopstal bij hebt is het veel fijner.

Ik ben mee eens met haar. Maar helaas vind ik nergens zo'n ideale stal. Huilen

Ik droom ook al jaren van een grote inloopstal met ruime paddock (met goede bodem erin) waar ze ook sprintje kunnen trekken met de toegang tot (grote) wei. En in de paddock ook voor een deel bestraat, dan kun je daar een grote voerbak neerzetten dat een groep paarden kan eten op een droge ondergrond.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 17:23

ik woon in zoetermeer en hier zie je dat helaas veel... ik zal nooit meer terug gaan naar 24/7 stal want ik heb gezien hoe ze nu is opgebloeid...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 06:17

Sim0ne schreef:
Waarschijnlijk voor elk paard dat normaal in een kudde is opgegroeid en dus normaal met andere paarden kan communiceren. Een paard dat dat niet kan en dus de boel kort en klein gaat slaan is in mijn ogen een afwijking. Paarden zijn van nature kuddedieren en zouden in die vorm dus in principe het meest gelukkig moeten zijn.

Mijn paard is in een kudde opgegroeid en is idd een echt kuddedier, maar in te kleine ruimtes gaat dat gewoon fout... Dat is geen afwijking dat is gewoon een dominante merrie die haar eigen plekje nodig heeft... Knipoog

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:23

Het liefst alle paarden natuurlijk lekker op het land. maar helaas dat kan natuurlijk niet. Een uitloopstal met weidegang is ideaal. Hier staan ze s'winters overdag in de paddock en s'nachts op stal. En zomers 24 u per dag buiten. Das ook niet mis voo hier in de omgeving.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:36

Mijn paard staat 's zomers 24/7 op de wei met toegang tot schuilstal (4x8), als de wei te nat of te kaal is gaan ze overdag op de wei en 's nachts op het verharde en in de paddock (20x30). In de winter staan ze alleen op het verharde en in de paddock, tenzij het vriest, dan staan ze gewoon op de wei. Deze winter betekende dat dat ze gewoon tot half december fulltime op de wei hebben gelopen en daarna zijn overgegaan naar verharde en paddock.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:39

Mijn pony staat op stal 's nachts maar je kan er een uitloopstal van maken.. Als je het achterdeurtje in zijn stal open doet staat hij namelijk gelijk in de paddock en als het hek van de wei dan nog open staat kan hij ook vanuit zijn stal naar de paddock en dan door naar de wei..
Alleen in de zomer doe ik dit.

Zomers staan ze op de wei.. Zolang je zelf wilt.
In de winter gaan ze zovaak mogelijk de wei op maar als het veel geregent heeft gaan ze in de paddock. Anders trappen ze het land kapot..

Wel kunnen ze overdag ook weer gebruik maken van de stal als ze willen. Lachen

Ben hier zeer tevreden over. Haha!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:03

Simpel, 24/7 op de wei. Lachen

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:35

Somebitch schreef:
Mijn pony staat op stal 's nachts maar je kan er een uitloopstal van maken.. Als je het achterdeurtje in zijn stal open doet staat hij namelijk gelijk in de paddock en als het hek van de wei dan nog open staat kan hij ook vanuit zijn stal naar de paddock en dan door naar de wei..
Alleen in de zomer doe ik dit.

Zomers staan ze op de wei.. Zolang je zelf wilt.
In de winter gaan ze zovaak mogelijk de wei op maar als het veel geregent heeft gaan ze in de paddock. Anders trappen ze het land kapot..

Wel kunnen ze overdag ook weer gebruik maken van de stal als ze willen. Lachen

Ben hier zeer tevreden over. Haha!

Wauw, dat is echt ideaal! Lachen
Sta je op een stal of is dit bij je eigen huis?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:37

Ik sta op een kleinschalige pensionstal. Lachen

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:49

Mijn paard staat op het moment wel binnen, maar komt er elke dag wel 2-4 uur uit op een grote wei met 2 shetlanders waar ze even een kwartiertje lol maken en voor de rest een beetje gras peuzelen. Maar we zijn al begonnen met het plannen voor een paddock Haha! dan wordt het wel wat makkelijker wat betreft buitenstaan. Ik heb geen eigen bak, en in de winter op de wei is niet echt bevordelijk voor de grasmat.. Clown