Ilsje_ schreef:zie je ineens je paard langslopen met een skippybal aan zijn been

Haha... kan gebeuren!

wij hadden eens een paard met een pion aan zijn hoef, moesten behoorlijk trekken om hem los te krijgen.
Ik had ook zo'n ronde hooibal die je op kan hangen in de stal en het ruwvoer er in kan doen, was heel leuk tot mijn hengstje er een spijl uit sloopte en zijn hoofd er door stak!
Hij bleef maar rondjes door zijn stal lopen en kreeg zijn hoofd er niet meer uit..
(toen ik hem gered had stond hij een paar minuten later weer met zijn hoofd er door)
Die amazing graze heb ik ook, is erg leuk, heb trouwens ook nog een andere, iets kleiner er ronder..
Ik doe er regelmatig een paar handjes met brokjes in en zijn ze best een tijd mee bezig, vooral jonge paarden en mijn ruin vinden het geweldig.
Jolly bal hebben wij in de paddock liggen, mijn ruin pakt hem vaak meteen na het rollen!

en gaat dan de anderen uitdagen om samen aan het handvat te trekken, bij geen reactie wil hij er wel eens mee gaan meppen!
In de andere paddock hebben we een hele grote pion, de jonge paarden vinden m elke keer weer interessant en andere vinden het wel eens een leuk geluid geven als je er heel hard op mept!
Die lick-it met bal was mijn hengstje vanaf zijn geboorte al helemaal gek mee, als hij de stal in kwam sprong hij omhoog en sloeg zijn voorbenen om de bal, de bal heeft het 3 jaar volgehouden en lag vadaag in 2 stukken...
Daar had hij nog even heel veel lol van!
Ik wil ook nog wel een keer zo'n grote bal! Maar dan eigenlijk zo groot dat ze er echt mee kunnen voetballen!