Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Re: Voor je paard: Leuke/ intressante/ geestelijke bezigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 23:10

runningkawa schreef:
eeeuhhh...een weide met paard?

Hoe bedoel je runningkawa?? Blond
Dit is niet zozeer een topic om verveling tegen te gaan hoor!!
Als er verveling is dan klopt er al iets niet volgens mij..

Ik heb het topic meer geopend om ideeen voor te dragen of tips over waar je bij bepaalde dingen op moet letten.

Daarom staat er ook in de begin post het is om het dingen aan te bieden om eventueel lekker mee te kunnen ravotten of meete kunnen spelen alleen of met zijn vrienden in stal en wei of waar dan ook Knipoog

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:12

Ilsje_ schreef:
zie je ineens je paard langslopen met een skippybal aan zijn been Tong uitsteken

Haha... kan gebeuren! Haha! wij hadden eens een paard met een pion aan zijn hoef, moesten behoorlijk trekken om hem los te krijgen.

Ik had ook zo'n ronde hooibal die je op kan hangen in de stal en het ruwvoer er in kan doen, was heel leuk tot mijn hengstje er een spijl uit sloopte en zijn hoofd er door stak!
Hij bleef maar rondjes door zijn stal lopen en kreeg zijn hoofd er niet meer uit.. Tong uitsteken
(toen ik hem gered had stond hij een paar minuten later weer met zijn hoofd er door)

Die amazing graze heb ik ook, is erg leuk, heb trouwens ook nog een andere, iets kleiner er ronder..
Ik doe er regelmatig een paar handjes met brokjes in en zijn ze best een tijd mee bezig, vooral jonge paarden en mijn ruin vinden het geweldig.

Jolly bal hebben wij in de paddock liggen, mijn ruin pakt hem vaak meteen na het rollen! Haha! en gaat dan de anderen uitdagen om samen aan het handvat te trekken, bij geen reactie wil hij er wel eens mee gaan meppen!
In de andere paddock hebben we een hele grote pion, de jonge paarden vinden m elke keer weer interessant en andere vinden het wel eens een leuk geluid geven als je er heel hard op mept!

Die lick-it met bal was mijn hengstje vanaf zijn geboorte al helemaal gek mee, als hij de stal in kwam sprong hij omhoog en sloeg zijn voorbenen om de bal, de bal heeft het 3 jaar volgehouden en lag vadaag in 2 stukken...
Daar had hij nog even heel veel lol van! Haha!

Ik wil ook nog wel een keer zo'n grote bal! Maar dan eigenlijk zo groot dat ze er echt mee kunnen voetballen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:13

Volgensmij is de interessantste, leukste en meest geestelijke bezigheid een ander paard Lachen
Dan zijn de speeltjes leuk voor een keer, maar hier lijkt het als een "oplossing" voor paarden die gebrek aan afleiding hebben Lachen

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:13

Shauni schreef:
als je een voetbal wil, kan je ook een yogabal halen Clown heb ik ook, en hij gaat nog best lang mee Haha!

Daar ben ik al een tijdje naar op zoek. Waar kan je die kopen?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:14

Volgensmij bij sportzaken enzo..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:15

WesseLady schreef:
Shauni schreef:
als je een voetbal wil, kan je ook een yogabal halen Clown heb ik ook, en hij gaat nog best lang mee Haha!

Daar ben ik al een tijdje naar op zoek. Waar kan je die kopen?

indd sportzaken etc. laatst ook bij de kruidvat in de opruiming.

en verder indd. een vriendje is het beste. maar die van mij is gecastreerd. nog geen 6 weken geleden.. duzszs

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:17

Okee bedankt!
Zal er binnenkort een 1 kopen Knipoog

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:17

runningkawa schreef:
Volgensmij is de interessantste, leukste en meest geestelijke bezigheid een ander paard Lachen
Dan zijn de speeltjes leuk voor een keer, maar hier lijkt het als een "oplossing" voor paarden die gebrek aan afleiding hebben Lachen

Je hoeft toch niet speciaal op zoek te zijn naar een oplossing voor iets?
Bij ons vinden juist de groepen jonge paarden het leuk om iets nieuws te onderzoeken, ook heel leuk om de verschillende reacties te zien!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 23:19

Ja bij kruidvat waren ze een tijdje geleden in de aanbieding.. Perry sport heeft ze ook voor onder de 10 euro verschillende afmetingen.

Ja tuurlijk een vriendje is het beste en geen enkel paard hoort in zijn eentje gehouden te worden in mijn ogen. Maar sommigen kunnen er heerlijk mee los gaan met zo'n bal of pion..
Hij ligt er en als ze er zelf mee willen ravotten is aanhun de keus daarom de zin ik bied het een paard aan. Ik dring ze het niet op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:20

oke dan is het heel anders ?
Maar de cola flessen en weet ik veel wat voor dingen zijn toch vaak uitgevonden voor de paarden die niet happy op stal zijn doordat ze er te weinig uitkomen Lachen

En dan is tussen alle ballen enz een afbeelding van een ander paard wellicht op de plek Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:22

Naast eten (de meest belangrijke en geliefde bezigheid) is onze ruin helemaal blij met een pion in de paddock. Eindelijk iets waar hij legaal lekker aan mag knagen en mee prutsen! Hij probeert anders ook al alles (halstertouw, jas van je mouw, hoofdstelhaakje ...), dat is verboden, maar dit mag gewoon, jippie Haha! !

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:23

dit is een leuk topic. mijn paard houd ook van vogelen. hebben een skippybal in de wei en een oude boei. vroeger vond hij skippbal geweldig liep hij met dat ding in zn mond rond te rennen en dan maakte hij een noodstop en liet zich er bovenop vallen.(zijn er heeeeeeel veel gesneuveld) ook heeft hij een jollybal gehad waar 3 van die dingen inkunnen. ook alweer kapot.
wil nou ook nog eens kijken voor zo'n voerding. maar als je dat geeft op zand krijgen ze toch heel veel zand binnen. opstal lijtk me niet verstandig bij die van mij aangezien dan zn hele stal overhoop gaat.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:25

SparklingApp schreef:
Ilsje_ schreef:
zie je ineens je paard langslopen met een skippybal aan zijn been Tong uitsteken

Haha... kan gebeuren! Haha! wij hadden eens een paard met een pion aan zijn hoef, moesten behoorlijk trekken om hem los te krijgen.

Ik had ook zo'n ronde hooibal die je op kan hangen in de stal en het ruwvoer er in kan doen, was heel leuk tot mijn hengstje er een spijl uit sloopte en zijn hoofd er door stak!
Hij bleef maar rondjes door zijn stal lopen en kreeg zijn hoofd er niet meer uit.. Tong uitsteken
(toen ik hem gered had stond hij een paar minuten later weer met zijn hoofd er door)

Die amazing graze heb ik ook, is erg leuk, heb trouwens ook nog een andere, iets kleiner er ronder..
Ik doe er regelmatig een paar handjes met brokjes in en zijn ze best een tijd mee bezig, vooral jonge paarden en mijn ruin vinden het geweldig.

Jolly bal hebben wij in de paddock liggen, mijn ruin pakt hem vaak meteen na het rollen! Haha! en gaat dan de anderen uitdagen om samen aan het handvat te trekken, bij geen reactie wil hij er wel eens mee gaan meppen!
In de andere paddock hebben we een hele grote pion, de jonge paarden vinden m elke keer weer interessant en andere vinden het wel eens een leuk geluid geven als je er heel hard op mept!

Die lick-it met bal was mijn hengstje vanaf zijn geboorte al helemaal gek mee, als hij de stal in kwam sprong hij omhoog en sloeg zijn voorbenen om de bal, de bal heeft het 3 jaar volgehouden en lag vadaag in 2 stukken...
Daar had hij nog even heel veel lol van! Haha!

Ik wil ook nog wel een keer zo'n grote bal! Maar dan eigenlijk zo groot dat ze er echt mee kunnen voetballen!

He, ik zie het nu net: jij ook hier?! Ha, ha ...
Vond dit zo'n leuk topic omdat onze ruin (!) helemaal gek is met die pion in de paddock. Maar hij heeft zich er al wel een paar keer zelf mee tegen de kop geslagen, de druiloor!
Kom maar op met die grote bal!!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 23:30

runningkawa schreef:
oke dan is het heel anders ?
Maar de cola flessen en weet ik veel wat voor dingen zijn toch vaak uitgevonden voor de paarden die niet happy op stal zijn doordat ze er te weinig uitkomen Lachen

En dan is tussen alle ballen enz een afbeelding van een ander paard wellicht op de plek Lachen

Ja dat zou wellicht op zijn plek zijn ja daar heb je een punt..
In mijn geval ga ik ervan uit dat het voor iedereen duidelijk is dat dit een verdere toevoeging is voor het paard de dingen die hier in het topic neer worden gezet. Heeft het paard verveling dan zou diegene eerst iets moeten aan die verveling in de vorm van uitloop of meer of nog meer weidegang ect ect en niet in de vorm van speeltjes op lossen. Daarom nogmaals ik bedoel dit topic voor ideeen om dingen aan te bieden aan een paard of een hele groep paarden.

Verder schiet me in 1 keer te binnen een vriendin van mij heeft zo'n grote boei voor haar paarden dat is volgens haar flink onverwoestbaar aangezien wanneer ze erop staan hij zich daarna weer opblaast.

Edit: Zie nu net dat ikke20 me voor was met het oude boei idee Haha! Haha!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:36

simodi schreef:
He, ik zie het nu net: jij ook hier?! Ha, ha ...
Vond dit zo'n leuk topic omdat onze ruin (!) helemaal gek is met die pion in de paddock. Maar hij heeft zich er al wel een paar keer zelf mee tegen de kop geslagen, de druiloor!
Kom maar op met die grote bal!!

Haha.. ja zo kom je nog eens iemand tegen! Knipoog
Maar die grote bal dan eigenlijk wel om onder het zadel mee te kunnen voetballen! Kom jij dan in mijn team?? Haha!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:36

Zijn het vooral speeltjes die ze ook vast kunnen pakken?

Ik heb het idee dat ruinen het leuker vinden dan merries, klopt dat? Happen die eerder naar/in iets?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:38

@SparklingApp: ja leuk, moet nog wel even bedenken in welke positie (eentje met weinig beweging en af en toe een hele snelle actie), keeper dan maar Haha! ?!

En dan allemaal dezelfde kleur hippe halstertjes om he Knipoog !

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 23:45

simodi schreef:
Zijn het vooral speeltjes die ze ook vast kunnen pakken?

Ik heb het idee dat ruinen het leuker vinden dan merries, klopt dat? Happen die eerder naar/in iets?

Geen idee ik denk dat het gewoon van het paard als individu afhangt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 01:14

ik denk wel dat hengsten en ruinen dat meer hebben. ze stoeien ook meer met elkaar heb ik het idee. lekker kwajongens dingen doen..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 01:18

Hihi ja mannen zijn eigenlijk ook overal hetzelfe mens of paard of hond hahah Huilen van het lachen Maar dat gaat wat teveel offtopic.. Dus weer ontopic! Tong uitsteken

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:46

Kei leuk die cola fles, had ik nog niet van gehoord! alleen als je die vult met bix dan gaat alles er tog uit? of als die er even mee speelt is alles er ook meteen uit. Want de onderkant is open Tong uitsteken

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:05

Mijn ruinen doen ook niets anders dan met dingen slepen en elkaar besteigeren en uitdagen, terwijl de merrie suf staat te kijken en alleen af en toe lekker gaat crossen Lachen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:38

Maysie schreef:
Urielle schreef:
de colafles moet je mee opletten. Als ze die kapot maken kan die nl. scherpe randen krijgen. Mijn vorige paard was echt helemaal gek op die geurappels. Ik had een stalgenoot die ze wegdeed als er geen geur meer aanzat, maar mijn paard vond ze nog geweldig, dus ik viste ze steeds uit de vuilbak Haha!

Daarom werden ze wel opgehangen zonder dop verder geen gaatjes in gemaakt. En strak genoeg zodat ze de fles niet van het touwtje konden slopen maar de fles wel om konden wippen waardoor het brokjes en granen regende Ja

Hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk? Hoe hoog zou je de fles moeten hangen voor een paard van ong. 1m60 hoog? Doe je het touwtje rond het midden van de fles of rond de 'dop'?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 23:38

Nee onderkant is niet open.. Je neemt gewoon een lege 2 of 1 liter cola fles. Zorg je dat hij goed droog is van binnen. Dop eraf die kan je weggooien heb je toch niet meer nodig.
Neem je een strotouwtje die knoop je stevig om de hals van de fles. Net onder dat stukkie waar de dop normaal zit.
Dan vul je hem met bix/ granen en hang je hem op bij de staldeur of waar je hem wil hebben Haha!

Qua hoogte moet je zelf even zien hoe je paard er goed bij kan hij moet hem (wat) kunnen kantelen zodat wanneer hij hem kantelt het biks er uit valt Lachen (daarom ook geen doppie erop Knipoog)

Dus je hoeft verder geen moeilijke gaatjes te maken ect ect .. Alleen lege fles/ strotouwtje en bix/ granen nodig Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:47

Haha! Goed idee dit topic! Die van mij heeft op het moment pionnen en een Jollybal tot zijn beschikking maar de Jollybal is hem te klein Clown Voorheen kocht ik steeds een skippybal maar aangezien hij er een handje van heeft om er keihard mee te gaan rondscheuren en ondertussen die bal 'schudt' leeft de skippy maar een dag of 2 Nagelbijten / Gniffelen heb later zo'n fitnessbal gekocht die heeft het 4 weken uitgehouden en lag in flarden gescheurd door de bak heen Bloos! Nagelbijten / Gniffelen
Kreeg inderdaad ook van iemand de tip om een boei te zoeken, heb er alleen nog geen gevonden.

Ik hang ook nog wel eens een oude handdoek over de bakrand en dan iedere keer op een andere plaats, daar gaat hij ook regelmatig mee aan de haal.

(die van ons staan 24/7 buiten met gebruik van loopstal)