Fonteine schreef:Ik kan mijn veulen ook gewoon heel de dag op stal zetten hoor, geen probleem. Hij mag van mij al heel de dag op de wei staan, maar ik vind dan gewoon dat hij een deken op moet. Het zijn in België de laatste maanden koude temperaturen geweest van -2°. Dan ga ik mijn veulen van een half jaar met een nog veel te dunne vacht niet buiten zetten zonder deken. Dan mag hij daar nog zo sterk van worden zoals sommige hier beweren. Het is mijn veulen en ik doe er mee wat ik wil. Dan moe de baas teveel poetsen ben ik bang Mijn paarden worden elke dag grondig van boven tot onder gepoetst en krijgen de beste verzorging die er is dus echt geen commentaar hoor!
Je kan ook een My Little Pony kopen. Is nog goedkoper ook
.
Het liefste zou ik ook jonge paarden dag en nacht buiten willen hebben. Alleen is mijn land daar niet op berekend. Ik zou hem dan 's nachts in de buitenbak kunnen laten maar ik denk niet dat dat veel oplevert. Pedro gaat dus 's nachts op stal en overdag met de rest naar buiten. Hij loopt tussen allemaal dames van jong tot oud en er wordt hem dus wel even de les gelezen.
Ik zou alleen een veulen een dek op doen als blijkt dat hij het koud heeft. Bijv na ziekte of oid. Normaal gesproken krijgen ze een goede wintervacht. Alleen moet je die natuurlijk niet steeds borstelen. Dan verpest je de hele vacht en worden ze ziek. Een keer een borstel erover om te laten wennen is genoeg. Verder er niet teveel mee doen. Wel vind ik het grote voordeel van op stal zetten dat je dagelijks in handen heb en ze dus al jong aan een lijn leren lopen, leren wachten, halster om doen, voetjes geven. Pas hapte mijn hengstje en nu kon ik hem gelijk terecht wijzen door hem flink naar achteren te zetten.