Bereid om te betalen om ergens mest kwijt te kunnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Bereid om te betalen om ergens mest kwijt te kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 23:03

is er geen volkstuinencomplex in de buurt? mijn buurman komt regelmatig een krui halen voor zn tuintje,\. als je zo'n heel complex kan leveren!!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:06

idd, bij ons zijn er een aantal particulieren die verlegen staan om wat mest voor hun moestuin te krijgen Knipoog

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:32

Wij brachten het eerst naar het werk van mijn vader (AMCO/CNC), maar sinds mijn vader een nieuwe baan heeft, brengen we het om en om, of naar de manege waar we 7 euro per aanhanger betalen. De andere week brengen we het naar een kennis, die het over zijn moestuintje uitrijd.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 08:57

Hier bij de gemeente (Buren) kun je het al ruim een jaar niet meer kwijt! Voorheen was het wel gratis.
Ik heb een boer waar ik hooi en stro koop en daar mag ik mijn mest gratis brengen. Heb dan ook een aanhanger aangeschaft waarmee ik 2x in de week, in de winter, heen en weer kar om de mest weg te brengen.
Ik hoor ook wel van mensen dat ze hun mest bij een fruitkweker kunnen brengen. Je moet het dan wel vaak zelf lossen in de boomgaard bij de bomen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 09:07

Ik woon in bemmel, vlak bij nijmegen, en heb zelf 2 stallen.

Ik breng eens in de 2 maanden een tendemaster (geloof dat het zo heet, zoon heel grote aanhanger) naar een boer in het dorp hiernaast.
Ik betaal 10 euro per aanhanger en heb 1 aanhanger per keer. Ik ben ongeveer 40-50 euro per jaar kwijt (mijn paarden staan op vlas, en staan van sochtends tot eind middag in de wei), want zomers lopen ze dag en nacht buiten.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:07

Wij hebben pas geleden onze mestbak van 4 paarden (ca. 1 jaar niet leeggemaakt, ja hij is erg groot 12x4mtr)
We mochten de mest ook bij onze buurman op het land stooien, alleen hebben wij een loonbedrijf ingeschakeld i.v.m de mestkar. Een rekening van 300 euro viel toen bij ons op de mat.

Nu weet ik nog van vroeger, een oud collega zei dat ooit tegen mij, dat bij Amco in Milsbeek de mest gratis kan laten ophalen.
Er waren wel wat eisen verbonden aan de mest, bijvoorbeeld dat het stro moest zijn, en schoon.

Weet iemand of dit nog steeds het geval is.

We zijn bezig de boel uit te breiden, en dadelijk met 10 paarden gaan natuurlijk de mest kosten behoorlijk omhoog?
Iemand enig idee? ( of een ander alternatief?)

Alvast bedankt,

Groetjes Nicole

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 20:22

Volgensmij zit de CNC niet meer in Milsbeek.
Daar leverde Amco aan of amco was een onderdeel van CNC. Paardenmest van stro is geschikt voor de champignonteelt.
Maar veel kwekers zijn de fles op gegaan.

Edit: ik heb ff gekeken, cnc zit er toch nog wel.
Misschien even daar naar toe mailen? info@cnc.nl