kosten huur weide teveel gevraagt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleppie

Re: kosten huur weide teveel gevraagt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:05

Lynn_Nikita schreef:
Netje schreef:
Zeker een nette prijs. Ik zou wel een goed huurcontract opstellen. Als jij zelf de loods en het land moet inrichten ga je kosten maken en dan wil je wel zeker zijn dat hij niet na 2 maanden de huur opzegt. Dus vastleggen wat de opzegtermijn is en als dat een korte termijn is er ook iets inzetten mbt de gemaakte kosten voor de inrichting (terugbetaling).

helemaal mee eens, maak goed contract!!

okde wei is meer dan hectare dus je hebt toch al rechten, kan je opzoeken hoe dat zit.
Ik had net minder dan een hectare en heb je geen rechten, ik stond er 4 jaar, alle sopgeknapt, hele wei was in orde, omheind en stalletje, en kreeg ik een week om te gaan ( geen contract gemaakt, niet nodig, was goede kennis, nadruk op was,)

Ik ga mee met bovenstaande, is een hele schappelijke prijs, zou ik zeker doen. Inderdaad wel goede afspraken maken, volgens mij wordt de eigenaar van de grond wel eigenaar van alles wat je erop zet, dus daar moet je wel even mee opletten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:06

maar daar kun je dus wat van afspreken,m zie mijn post, zet hij je er nou na een jaar eraf, dan moet hij bv 90% van de omheining betalen. (als je een dusdanige omheining zet die 10 jaar mee gaat, anders natuurlijk een andere berekening)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:12

geef die man een dikke zoen. Waar vind je nog zoiets?
Uiteraard wel duidelijke afspraken op papier zetten. Dan kun je later eventueel ook weer "netjes" uit elkaar. Vergeet daarbij niet een opzegtermijn op te nemen van bijv. 3 maanden.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 10:25

Erg bedankt voor jullie reactie's.

Kan je het afgesproken bedrag ook vastleggen ? En dat het bedrag maar met een max. verhoogt kan worden in een bepaalde tijd ?

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:31

Zolang je het op papier zet en beiden ondertekent wel ja. Zou niet weten waarom niet.

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:13

ik zou het doen. Haha!

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:19

Kooopje! Geweldig toch? Ik zou er niet eens over na hoeven te denken!

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 19:24

Wauw, wat een aanbod!
Waarom wonen er bij ons in de buurt niet zulke boeren?

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 09:14

Hi hi, ik vroeg mij ook al af waar ik het aan te danken heb. Wat een geluk ! Maar ik doe het ! M,n bak is ook al uitgegraven van de week !
We laten ook voor de elektra een meter ertussen zetten, dat is voor beide partijen ook wel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:20

Het is niet duur, maar weet wel dat omheinen van een wei van 1,6 ha vrezelijk duur is, reken maar op duizend euro, maar wellicht wel meer, want je lint is ook duur, flink wat rollen zul je nodig hebben. Je zult nl stevige palen moeten nemen. Weet je ook al welke je de stroombron je gaat gebruiken en waar je vers water vandaan gaat halen?

Als de wei af was, is het spot goedkoop, je hebt immers een grote loods daar staan, weet je wel of hij van de gemeente daar mag staan? Zou niet fijn zijn als die loods weg moet van de gemeente en je verhuurder zegt dan dat jij als huurder er verantwoordelijk voor bent. Kost ook nogal wat omdat ding dan weg te laten halen, zeker als je niet weet waar hij dan heen moet.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 09:26

Ik krijg nu 1 deel tot mijn beschikking, en volgend jaar alles. Vergunning voor die loods heeft hij in het jaar 2000 al gekregen. Mijn stroom voorziening is ook geregeld alsook het water. Er komen ook meters tussen voor de elektra. Dus qua kosten komt gelukkig niet alles tegelijk. En anders gaat hij gewoon weer naar de stal waar hij nu staat. Maar eerst eens kijken hoe dit allemaal gaat verlopen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:27

Ik vind het een zeer redelijk bedrag dat je moet betalen.Hou alleen wel rekening met het feit dat je ook het gebruikersdeel WOZ moet gaan betalen.Dit gaat uit van de getataxeerde waarde van het land.Ook moet je te weten zien te komen of de gemeente er geen bezwaar tegen heeft dat er hekken opkomen en of het bestemmingsplan het toelaat dat je er paarden gaat houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:38

Moet de vergunning voor je loods niet elk jaar verlengt worden?

Succes iig.