snachts naar binnen halen of lekker buiten laten staan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: snachts naar binnen halen of lekker buiten laten staan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 13:40

Het wordt door de buurman afgezet met stroomdraad.
Ik heb geen idee hoe of wat nog hoe groot de 2 stukken zullen zijn wat hij voor mijn Fjord zal afzetten dit gaan we eind maart allemaal zien (pas dan mag er vee op het land) mijn fjord kennende gaat ze meteen aan het grasmaaien ..
Ze staat momenteel overdag buiten op een klein stukje land met geen grassprietje meer over Tong uitsteken en ze wil aan het einde van de dag toch lekker graag naar binnen toe..

Je weet nooit of ze gestolen wordt misschien is de kans bij een fjord wel veel kleiner hoor (gelukkig weten ze niet hoe geweldig paardje ze is Knipoog haha)

Tuurlijk hoort een paard lekker buiten te kunnen zijn ben ik het helemaal mee eens...
Ze kan nu inderdaad ook gestolen worden maar zal wel moeilijk gaan alles zit bij ons afgesloten met grote hoge hekken en zit potdicht Tong uitsteken

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 14:52

Wij hadden ze in de zomer snachts ook wel buiten maar ze zijn toen een keer uitgebroken en snachts de weg op gerend. Sindsdien hebben wij ze altijd op stal als we weg gaan of savonds gaan slapen.

Paardloos27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 18:56

Het ligt er denk ik ook aan waar je paard komt te staan. Als het afgelegen ligt of juist niet. Ken meerdere mensen die hun paarden dag en nacht buiten in de wei hebben staan zodra als het weer het toelaat.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 19:17

het is afgelegen maar ook weer niet hahaha lekker duidelijk he Tong uitsteken we wonen op het platteland maar wel aan iets doorgaande fietspad en weg...
tja dus mocht ze snachts uitbreken is er wel een kans dat ze richting de weg loopt :s ik zal morgen ff foto;s van het land en plek maken goed?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:52

Je kan je paard buiten laten staan een fjord kan dat makkelijk aan, hoe doenze het anders in het wild ? Is ook goed voor de weerstand, ze houden alleen niet van harde wind, tegen kou kunnen ze wel.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 11:07

het gaat me er eigenlijk niet zo om of ze er tegen kan dat moet zoiezo wel met langzaam opbouwen meer of het vertrouwd zal zijn ivbm diefstal of andere gekke dingen

Roobinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:52

Ik zou hem lekker ongeveer een maandje alleen overdag buiten zetten en daarna wanneer het ook wat lekkerder weer word buiten (is het ook langer licht kan je hem langer zien staan Knipoog )