Mijn pony drinkt niet :S

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesLover1

Re: Mijn pony drinkt niet :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 14:03

ok

bedankt ik ga er eens met mijn ouders over spreken , ma voor vandaag en de komende dagen zal ik er gewoon appelsap en appels in doen.

want ik denk niet da die mannen werken tijdens de vakantie.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:05

wij hebben geven onze paarden ook grondwater. (Neem aan dat jij dat ook bedoelt als je over een put hebt). Bij ons zit ook veel ijzer in het grondwater. Je kunt bij de winkel (Welcoop zels mischien al) jodium voor krijgen. Dat moet je dan door je water doen omdat je paard anders te veel ijzer in zijn lichaam krijgt. Wel oppassen dat hij de goede dosering krijgt en niet te veel. Ook moeten wij bij grondwater de paarden elke dag schoon water geven want grondwater wat niet gefilterd wordt gaat stinken en er komt een soort olie laag over heen. De meeste paarden willen het dan niet meer drinken.

HorsesLover1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 14:08

oo..

mischien is dat dan het probleem..

want dat water staat al 3 dagen zo zonder dat er aan gedronken geweest is (Hij drinkt van de grond :S)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:11

we moeten bij heel warm weer in de zomer zelfs de tonnen twee keer op een dag controleren omdat het gewoon heel erg gaat stinken en ze dat dan echt niet willen drinken. Bij ons op stal zijn zelfs paarden die liever grondwater drinken dan kraanwater of regenwater. Zelfs de hond van een vriendin drinkt liever grondwater. haha

HorsesLover1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 14:15

ik zal er straks eens aan ruiken Tong uitsteken
doe jij er ook appels of appelsap in?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:21

nee ik doe er helemaal niets in. Maar ze moeten er wel eerst aan wennen aan grondwater. Mijn paarden hadden het nog nooit gehad. En in toen we naar een andere stal gingen verhuizen moesten ze wel grondwater drinken. Het duurde wel even (dacht ongerveer wel een dag of 2) voordat ze het hebben wilden. Nu drinken ze het wel maar moet eerlijk bekennen dat ik ze liever zelf eerst regenwater geef en als het niet anders kan geef ik ze grondwater. In de zomer drinken ze voornamelijk grondwater. Ik zou het met die appel zeker gaan proberen als jouw ponie al drie dagen niets gedronken heeft zou ik het zeker proberen.

HorsesLover1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 14:22

ok
bedankt mensen voor jullie hulp ik ga nu door Doeii xxx

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:03

En hoe is het afgelopen?
je ponie nu wel wat gedronken?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:41

Grappige topic, ROFL ROFL
Krijg sterk het gevoel dat ze een geintje uithaalt of niet, in ieder geval succes met die appel, meschien helpt een beetje vodka Afgod Afgod
Sorry moest het even kwijt Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen