..Deze verantwoordelijkheden, kan ik nog netzelf wel regelen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
..

Susy_Q schreef:Ik denk zeker dat dat gaat lukken.
Het volgende: Toen mijn ouders verhuisden naar Duitsland zat ik met 3 paarden... Heb van ouders van vrienden 2 stukjes grond te leen gekregen (gratis dus) daar konden ze alle 3 op lopen maar het hield niet over v.w.b gras. bij beiden stond een stal..
Mijn kosten waren ongeveer:
20 euro aan voer per week en 10 euro aan zaagsel per week
dus 30 euro x 4 weken is 120 euro per maand voor 3!! paarden.
Dan moet je tussendoor wel sparen voor een wormespuit natuurlijk en inderdaad, als er veeartskosten of hoefsmidkosten bij komen, ook daar moet je voor sparen.
Hoefsmid kost hier 20 euro voor kaal bekappen..
Maar denk dat het je wel gaat lukken hoor!!
Succes en grijp deze kans.. je krijgt hem waarschijnlijk niet nog eens.
Kukkie schreef:Ik denk dat het in jouw geval wel kan. Maar: komt ze dan alleen te staan? Zonder andere paarden of pony's? Want als dat het geval is, zou ik het niet doen. Dan wordt het paard doodongelukkig.
) sronnie schreef:Ik denk dat je daar niet te makkelijk van uit moet gaan

Dirkje_ schreef:Idd, ik ben 15. Ik ben geen type die graag uit gaat, en al helemaal niet op vakantie wil.
chance schreef:Misschien ook een idee: Als er spullen aan vervanging toe zijn, kijk eerst of er niet iets 2ehands te koop is. Scheelt een hoop in de kosten.
En je zou bijv: Iets vaker bij je vader mee kunnen werken zodat je meer geld hebt om apart te zetten voor noodgevallen.

)

Dirkje_ schreef:sronnie schreef:Ik denk dat je daar niet te makkelijk van uit moet gaan
Mijn oom en tante wilde al helpen met de koop van d'r. Toen ik zei dat dat niet nodig was, zouden ze helpen als er oooooooit is mocht gebeuren
Lianne84 schreef:Dirkje_ schreef:Idd, ik ben 15. Ik ben geen type die graag uit gaat, en al helemaal niet op vakantie wil.
Prima dat kan, is dat nog steeds zo als je 16/17/18 bent? En onder leuke dingen doen versta ik niet alleen maar op vakantie gaan en uitgaan..
Wil je nog gaan studeren in de toekomst?
Als je echt alleen maar met paarden bezig bent en absoluut nooit andere dingen onderneemt vind ik dat best ongezond eerlijk gezegd.

Haalden ze zelf altijd het hooi af, dus daarin wordt ook bespaard. Dit is allemaal gratis, of ja, ik hoef alleen op zaterdag middag mee te helpen met poetsen binnen. Maar dat heb ik zeker voor d'r over!