Anti-rol singel ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anti-rol singel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:17

runningkawa schreef:
Ja zulke stallen heb ik eigenlijk altijd gemeden...dat is niet mijn manier van paarden houden.
Om een stage adres te vinden zal die keuze niet altijd zo groot zijn, maar om gewoon zo te mogen rijden wel Lachen Gelukkig

Ik ben er dan ook na een half jaar gillend weggelopen Knipoog Vond het echt vreselijk daar.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:18

SusieQ87 schreef:
meissielief schreef:
amen
en als je paard wel in een grote stal staat en zich steeds vast rolt dan heb je gewoon pech dat je paard dat doet .
ik zou denk ik niet snel voor zo'n singel kiezen

Jij hebt denk ik niet zovaak meegemaakt dat een paard vast rolt ? Het kan slecht aflopen helaas hoor dus om nou te zeggen dat je dan maar 'gewoon pech' hebt wanneer je paard dat doet..

helaas vaak genoeg meegemaakt met de vooral jonge paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:19

Kan ik me voorstellen RedPassion
En net wat joy ook schrijft, de paarden doen het zo graag.
Zelfs als het nat is en ik aan de de kant sta te kijken,,is dat nu vandaag fijn Verward Haha!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:19

runningkawa schreef:
Ja is lastig en pech..meer niet...
Zegt genoeg...dus ik heb besloten die enorm ervaren griet maar links te laten liggen..beter voor het bokt nivo en mijn bloeddruk Tong uitsteken Clown

gelukkig is jou niveau heel hoog Clown
dat blijkt wel uit je berichten
Laatst bijgewerkt door Wesco op 03-02-08 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:21

Doei!

lezen is moeilijk begrijp ik Haha!
Misshien dat een smiley beter werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:23

Ik heb laatst toevallig meegemaakt hoe het paard dat naast de mijne staat zich vastrolde. Wat is dat vreselijk. Gelukkig kwam ze er zonder verwondingen vanaf, maar het had makkelijk anders gekund. Ja, je kan het afschuiven op gewoon 'pech' hebben, maar als je paard constant gewond is hierdoor zou ik echt voor zo'n singel kiezen. Dat vind ik diervriendelijker dan het paard steeds de stress te moeten bezorgen van het vastliggen. Het is tenslotte een vluchtdier en vastliggen is dus zeer stresserend, daar komen ook dan nog eens de verwondingen bij als het even tegen zit.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:27

ben het geheel met RK eens

de zogenaamde paardvriendelijkere grotere stallen
geven veel paarden het idee dat ze door kunnen rollen
al menig paard het leven daarmee gelaten

in de regel komen paarden elke dag hele dag buiten
en snachts binnen
muv wat maneges en zgn luxe grote pensionstallen in het overbevolkte westen

uitzonderingen daar gelaten

als je als eigenaar de pech hebt een paard te hebben
die wat moeite heeft met het inschatten van afstand / diepte
en een net ff zgn paardvriendelijkere grotere stal
dan ben je heeeeeel erg blij met het bestaan van
de door sommige "pennys" paard onvriendelijke singel
het heeft al menig paarden leven gered ..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:40

Miss_Montana schreef:
Ik heb laatst toevallig meegemaakt hoe het paard dat naast de mijne staat zich vastrolde. Wat is dat vreselijk. Gelukkig kwam ze er zonder verwondingen vanaf, maar het had makkelijk anders gekund. Ja, je kan het afschuiven op gewoon 'pech' hebben, maar als je paard constant gewond is hierdoor zou ik echt voor zo'n singel kiezen. Dat vind ik diervriendelijker dan het paard steeds de stress te moeten bezorgen van het vastliggen. Het is tenslotte een vluchtdier en vastliggen is dus zeer stresserend, daar komen ook dan nog eens de verwondingen bij als het even tegen zit.

Hier ben ik het volledig mee eens, als je weet dat je dit vaak gebeurd met je paard dan kun je dat toch beter voorkomen met zo'n singel dan er daarna de stukken van te hebben.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:59

meissielief schreef:
SusieQ87 schreef:

Jij hebt denk ik niet zovaak meegemaakt dat een paard vast rolt ? Het kan slecht aflopen helaas hoor dus om nou te zeggen dat je dan maar 'gewoon pech' hebt wanneer je paard dat doet..

helaas vaak genoeg meegemaakt met de vooral jonge paarden

En dan nog zeggen dat een paard of de eigenaar maar gewoon pech heeft als hij gaat rollen, vast komt te liggen en zichzelf verwond ?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 22:17

Nou, van mij even de reactie om het hier even wat vriendelijker te houden. Ik zie sneren over en weer en ben echt niet blij met wat ik weer over en weer lees.
Laat iedereen in zijn/haar waarde en respecteer elkaars mening.
Ik plaats dit niet in een modopmerking omdat ik zelf ook nog een reactie wil plaatsen op het zogenaamde "paard onvriendelijke" van deze singel maar ik zie toch graag dat men een tandje terug gaat in de onvriendelijke reacties, anders zal ik zelf nog moeten temmen Clown

Al eens aan gedacht dat een paard een dusdanige blessure heeft dat het niet mag rollen? Dan grijp ik toch echt héél erg snel naar zo'n singel hoor, niets paardonvriendelijks aan, het paard laten rollen zou dan pas paardonvriendelijk zijn.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 22:22

Even over het nut van een antirolsingel. Mijn paard heeft een week terug zijn schoft gebroken (zeg maar gerust verbrijzeld) en mag dus onder geen beding rollen. Dan zou het allemaal wel eens dramatisch kunnen verslechteren. Nu zal hij niet snel uit zichzelf rollen, maar stel hij probeert het een keer kan het al te laat zijn. Dan is zo'n antirolsingel een uitkomst om te voorkomen dat hij om kan rollen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:15

Mijn paard heeft een jaar met zo'n singel in stal gestaan, hij lag met grote regelmaat vast.. ook al liet ik hem elke dag loslopen en rollen (ook nog na het rijden) hij lag vast s'avonds of na het opstrooien en dat gaf heel wat blessures en ongemakken.
Ik ben van stal veranderd en nadat hij een schuurplekje kreeg van die singel heb ik hem niet meer omgedaan en is het eigenijk goed gegaan gelukkig, in de winter vond ik het niet zo heel erg omdat er dan ook een deken op mijn paard, en dus onder de singel lag, maar in de zomer vond ik die singel toch wel heel naar voor mijn paard.

Ik heb de singel nog liggen en op het moment dat mijn paard niet mag rollen in zijn stal of niet mag rollen op medische gronden is dat het eerste wat ik erbij pak.

En het formaat van de stal maakte dus niets uit, ook in een mega box.. maar hij kon zich ook vastrollen onder de omheining van de bak/land/paddock.

Op een of andere manier is dat dus een heel stuk minder geworden, vraag me niet waardoor of waarom.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 16:35

runningkawa schreef:
Ik doelde op meisislief
Jij vraagt er nog naar, meisislief maakt het als feit.
Verder ben ik niet fel, maar gewoon recht door zee.
Hoe kan iemand nu beoordelen of het dierontvriendelijk is als men niet weet wat het is....als je ooit een paard vast hebt zien liggen zeggen je ook nooit dat het lastig is dat hij vast ligt...het is namelijk wel meer dan lastig

oke ik dacht even dat je het naar mij bedoelde Bloos

Djilan schreef:
Even over het nut van een antirolsingel. Mijn paard heeft een week terug zijn schoft gebroken (zeg maar gerust verbrijzeld) en mag dus onder geen beding rollen. Dan zou het allemaal wel eens dramatisch kunnen verslechteren. Nu zal hij niet snel uit zichzelf rollen, maar stel hij probeert het een keer kan het al te laat zijn. Dan is zo'n antirolsingel een uitkomst om te voorkomen dat hij om kan rollen.

drukt dat dan niet in dat gebied waar zn schoft gebroken is ?
Laatst bijgewerkt door Tanja op 06-02-08 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de editknop!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:47

Nee, de singel ligt op de plek van het zadel en het is een wervel of 2 a 3 daarvoor afgebroken. Plus een bontje eronder om het wat 'zachter' te maken.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:54

Wij gebruiken de anti-rol singel samen met de geboorte-melder. Als ze gaan rollen met dat ding om, gaat ie helemaal stuk.
We gebruiken m dus in principe maar kort.

Als je m langdurig gebruikt moet je denk ik wel oppassen voor druk/schuurplekken. Ondanks een bontje eronder had onze merrie na 1wk snachts de singel om al een drukplekje....

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:24

Ik dacht dat het een voltigesingel was Lachen

Grapje. Als je het gebruikt zoals je het moet gebruiken en enkel in de situaties waarin het aangewezen is ze te gebruiken, vind ik dat het kan.