kou-bestendige handschoenen: welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 14:35

Ik heb dus met rijden een paar gebreide aan en daarover ene paar XL katoenen met stopjes.
Ik rij eigenlijk altidj zonder handschoenen, ik kan er gewoon niet mee rijden. Ik trek ze ook pas aan als m'n handen echt koud zijn. Zaterdag dus zonder gereden, en geen koude handen. Morgen zal ik denk ik toch wel een paar dunne nodig hebben.
Winddicht vind ik het grootste probleem, dat zijn ze meestal niet. Waterdicht hoeft van mij niet, als het regent betekent het dat het boven 0 is, en dan rij ik zonder.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:01

Ik rij in een verwarmde binnenbak. Haha! Haha! Haha! Haha! *LOL*

Maar goed, toen ik nog in de buitenbak reed reed ik graag met mijn Br-fleece handschoenen met van die leren grip-stukjes erop.
Heerlijk warm! En helemaal niet zo dik, kan er prima mee rijden.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:19

Ik heb handschoenen van het merk 'Icebreaker' (?). Ik heb ze gekocht bij een winkel van het Ruitergilde en die handschoenen zijn echt perfect. Ze zien er erg dun uit, maar zijn erg warm en ik heb vandaag met min zes buitengereden en mijn handen zijn geen seconde koud geweest!! Ze waren wel prijzig, ik dacht iets van zestig gulden ofzo. Maar ja, beter in één keer goed, dan eerst tientallen andere handschoentjes te proberen.
Volgens mij zijn het trouwens men-handschoenen. Op zich alleen maar positief, want ik denk ook niet dat je warme handen houdt als je in de winter lekker een stukje aangespannen gaat rijden... brrr

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:20

O ja, en ik kan de teugels ook nog erg goed voelen (Ik heb ook een hekel aan dikke handschoenen waardoor ik voor mijn gevoel de teugels minder voel...)

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:18

Ik had gister 2 paar van die magic-gloves handschoentjes over elkaar aan en heb de hele tijd warme handen gehad Lachen Grote maar: veel van je teugels voel je niet meer, das dan weer een stuk minder. Maar voor een rondje buiten hobbelen voldoet t prima. Haha!

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 16:21

Gisteren heb ik met 1 paar magic globes en daar over heen nog een paar fleece handschoenen met van die nopjes een buitenrit gemaakt van 3 uur. Laagjes helpen ook goed. Ik had geen koude handen!

Dusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:35

Ik rijd met Fleece Thinsulate handschoenen, ze hebben aan de binnenkant bij alle vingers een stukje nepleer zitten behalve bij de pink. Ze zijn best wel dik, maar je verliest niet de grip op teugels of zweep. Ik heb ze vorig jaar bij de ruitersportzaak in Uden gekocht voor 10 gulden of zo. Heerlijk warm, vooral als je ze aan hebt gedaan met nog warme handen. Zelfs de koukleumen van onze stal vinden ze fijn. Ze worden dan ook regelmatig geleend. Je moet altijd goed opletten met fleece, want je hebt erg veel verschillende isolatiewaardes.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:38

motercross handschoenen zijn ook heel warm zeggen ze.
het is van een soort duikerspakstof gemaakt, en er zit grip aan de binnenkant.
denk dat ik die ook maar ga halen, want mijn handschoentjes zijn nietmeer zo warm..

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:22

Hm, na vandaag neem ik de goede mening over Roekel handschoenen terug.. ik reed twee paarden ermee, en op de tweede waren heel me vingers bevroren.MIsschien toch maar eens op zoek naar wat anders..

xXIreenXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:25

Ik heb lether-look handschoenen, dun maar ik rijd ook in een verwarmde binnebak Knipoog Haha! }>

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:05

Dat soort duikerspakstof heet dus neopreen, en dat doet me eraan denken dat ik van die fijne surfershandschoentjes heb voor de zomerduiken, en dat daar vast ook prima mee te rijden is in de kou. Ook een aanrader dus.

annemieke21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:24

Heee....ze hebben bij divoza een anbieding van leren gevoerde handschoenen!! van 27 voor 18 euro.
Die lijken me wel lekker warm..denk dat ie die maar aanschaf.
Heb al zoveel geprobeerd maar uit ervaring blijkt wel dat leer lekker warm is en geen wind door laat (voor mij ook lekker voor op de scooter!!,hihihi)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 00:47

Ehm, warme en dunnen handschoenen (lees: waar je mee kunt rijden) heb ik nog niet gevonden!
Dus: voor het rijden thinsulates of twee paar fleece over elkaar, en tijdens het rijden gewoon Leatherfeels (heb het geprobeerd met twee paar overelkaar maar dat ging ook niet werken), gewoon gaan rijden, dan worden je handen vanzelf weer warm! (tenminste bij mij). Ik kan echt niet rijden met dikke handschoenen.

Offeh, een shet/haf/tinkie kopen Lachen...en je handen onder de manen houden!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 00:52

Mijn oude Manjo had een flinke bos manen waar ik idd mijn koude handen onder kon opwarmen. Haha!

Maar bij Retje lukt dat helaas niet. Heb zaterdag m'n handen maar onder z'n nieuwe bontsjabrak gestopt, maar dat rijdt niet zo handig. Maar iig tot nu toe alvast bedankt voor alle tips! Ik ga deze week maar eens bij de plaatselijke ruitersportboer langs, eens kijken wat hij allemaal heeft liggen uit bovengenoemde soorten en merken...

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 01:09

Ik heb ook handschoenen van Roeckl. Nicole Upphoff heten ze. Dik aan de bovenkant, dun aan de binnenkant. Ideale handschoenen. Geen koude vingers en toch lekker veel grip. Zijn alleen niet waterdicht. Tig jaren geleden in Duitsland gekocht. Wilde graag een tweede paar, maar kan ze nergens meer kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 01:12

Uit het jaar 0 heb ik nog wol/acryl handschoenen met nopjes, geen magic gloves, maar het lijkt er wel op. Die handschoenen zijn nog het fijnste met de kou, iets beter heb ik nog niet kunnen vinden.