Ruzie is er niet omdat ze in de wei staan. Dus ze eten voornamelijk gras en komen af en toe eens een hapje hooi halen. Het gebeurt zelden dat ze er met z'n drieen staan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

en jij hebt de bak lekker hoog ook. dan wordt er nog minder geknoeid. onze 2 helften zijn eigenlijk wat te laag voor een dikke laag, omdat ze het rek er met dit hooi wel eens uit trekken 
maar misschien moet ik toch nog ff verder denken want door extra druk op het rooster te houden wordt het peuzelen nog iets moeilijker = langzamer eten.

Lenneke_ schreef:Ze eten soms heel veel hooi en soms bijna niets. Als het warmer is zoals de afgelopen dagen doen ze twee weken met een baal, als het flink vriest eten ze een baal per dag.
Als nat hooi twee weken blijft liggen wordt het er niet echt beter op.
Ik wil dat ze altijd de beschikking hebben over hooi, blijkbaar weten ze heel goed wanneer ze het wel en niet nodig hebben, dus ik doe de kliko altijd helemaal vol.

Lenneke_ schreef:Ze eten soms heel veel hooi en soms bijna niets. Als het warmer is zoals de afgelopen dagen doen ze twee weken met een baal, als het flink vriest eten ze een baal per dag.
Als nat hooi twee weken blijft liggen wordt het er niet echt beter op.
Ik wil dat ze altijd de beschikking hebben over hooi, blijkbaar weten ze heel goed wanneer ze het wel en niet nodig hebben, dus ik doe de kliko altijd helemaal vol.
hebben ze ook weidegang ofzo?

cindybijl schreef:Hoe kom je aan een extra kliko?
ik neem aan dat ieder huishouden 2 kliko's heeft, een groene en een zwarte.
Kun je kliko's ergens kopen?

Pellie schreef:ooh lenneke, wat enorm weinig, een baal per 2 weken met deze temperaturen!!hebben ze ook weidegang ofzo?
hier kunnen ze met z'n 3-en, als ik ze de kans geef wel 2 baal per dag op!