Ervaringen met zelfgemaakt hoefvet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Louise95

Re: Ervaringen met zelfgemaakt hoefvet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 15:21

Ik heb het daarnet gemaakt en het mengt op zich wel goed.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:25

verticale snedes in de hoef ??
ik hoop toch echt dat je de volgende keer een hoefsmid voor de hoeven laat komen, een dierenarts bij de rest.

dierenarts met hoeven gaat niet goed, spreek uit ervaring Nagelbijten / Gniffelen

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:28

Louise95 schreef:
Ik weet niet zeker of dit hier goed staat.

Ik las een keer dat je heel makelijk zelf hoefvet kan maken: 9/10 zonnebloem olie en 1/10 azijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb dit ook een tijdje gebruikt, het werkt super!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:29

jillie1994 schreef:
Even een stipje, dit wil ik ook wel weten, want ik moet nog 1 terugbetalen aan eigenaresse van verzorgpony's, door mij heeft de hond he topgegeten.

gatver, was ie niet ziek??? Misselijk

Louise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 17:11

Ik heb hier nog een vraag: Ik heb dus geen kwast en ik heb nog een oude verfkwast liggen. Hij is nog maar 1 x gebruikt en als mijn vader me niet had verteld dat hij 1 x gebruikt was dan zou ik denken dat nieuw was. Het was dus kalkverf. Denken jullie dat ik deze kwast kan gebruiken of moet ik een nieuwe kopen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:18

Allejandro schreef:
verticale snedes in de hoef ??
ik hoop toch echt dat je de volgende keer een hoefsmid voor de hoeven laat komen, een dierenarts bij de rest.

dierenarts met hoeven gaat niet goed, spreek uit ervaring Nagelbijten / Gniffelen

eehh sorry maar ben jij erbij geweest?
de hoefsmid heeft in overleg met de DA de snedes gemaakt,mijn DA heeft mijn smid gebeld

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:43

wij doen gewoon 100% zonnebloemolie (was n tip van de hoefsmid - hoefvet schijnt alleen te werken als er water ónder zit, maar als je dat aanbrengt veeg je dat water juist weg en kan t vet de hoeven uitdrogen). Werkt prachtig Lachen

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:42

detour schreef:
jillie1994 schreef:
Even een stipje, dit wil ik ook wel weten, want ik moet nog 1 terugbetalen aan eigenaresse van verzorgpony's, door mij heeft de hond he topgegeten.

gatver, was ie niet ziek??? Misselijk

Hij heeft paar keer gekotst Vingers aflikken

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 11:03

mirgino schreef:
eehh sorry maar ben jij erbij geweest?
de hoefsmid heeft in overleg met de DA de snedes gemaakt,mijn DA heeft mijn smid gebeld

ho ho ik bedoel dit niet aanvallend hoor Haha!
en nee ik was er niet bij, echter heeft mijn dierenarts (ex wel te verstaan Clown ) dit ook bij mijn paard geflikt.
paard heeft wekenlang met die snede rond gelopen (toen was het er pas uit gegroeid, 3-4 maanden ofzo) en liep er toch echt niet lekker mee, niet zo lekker als zonder Lachen Lachen

bedoel het als tip, omdat ik er dus slechte ervaringen mee heb! maar dit is wel een beetje Offtopic, dus als je het via pb wil afhandelen (indien je dat nodig vind) is prima Lachen Lachen