Wat hebben jullie aan tijdens het rijden in de kou

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:31

Jippie, van dat thermo ondergoed voor buitensporters is dan wel een aanrader. Erg duur, maar je blijft veel warmer ermee.

/edit
Ik draag zelf
T-shirt + dikke trui
rijbroek met leggings eronder
evt Fleece vest erover

En ik ben een echte koukleum.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-12-02 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:35

Een truitje zonder mouwen
Een koltrui
En een trui van Joe, omdat die te groot zijn en dus iets warmer Haha!
Een dikke winterdons jas
Me rijhandschoenen
Soms een sjaal
Een panty en rijbroek...en dan nog sokken

Maarja ik krijg termo rijlaarzen dus dat is al stukken beter!
Maandag is me laatste gymles en dan neem ik me gymbroek weer mee. en die doe ik dan lekker over me rijbroek aan.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:47

Ik rijd dus in een buitenbak (jij toch binnen Jippie Verward ), en dit had ik dus zaterdag aan vlak voordat het ging ijzelen...

Een panty 50 denier (extra dik dus) onder mijn rijbroek, wel een dikke rijbroek.
Verder nog sportsokken.
Een lekker strak t-shirt, daarover een shirt met lange mouwen (vrij dun/strak) en daarover een fleece-trui.

Mijn winterjas is gemakkelijk om in te bewegen, rits kan zowel boven als onder open een stukje indien nodig, en ik heb loopsplitten aan de zijkant. Knipoog
Verder een sjaaltje rond mijn nek.

Sinds de chemokuren ben ik kaal, hoewel, donshaartjes komen er weer!
Maar het is dus nog vrij koud dus heb ik een zwarte ronde muts op en daar overheen mijn cap.
Zal blij zijn als ik weer lang haar heb, brrrrr! Scheve mond

Tijdens het uitstappen gisteren kwamen we dus in een hagel/ijzel-bui terecht, dus toen ging ik maar gauw naar binnen.
Niet alleen voor Cerise, maar ook voor mij, want mijn jas is wel waterafstotend maar om nou te zeggen echt waterdicht... nee dan wordt-ie ijskoud en duurt het lang voordat-ie weer droog is.
Maar verder ben ik wel blij met mijn warme jas!

Veel sterkte Jippie, ik weet het is afzien soms, maar ja... paarden he.
Zou je ooit nog zonder Lois willen? *LOL*
Dan kun je lekker saai thuis bij het kacheltje zitten en toezien hoe je conditie achteruit gaat. Tong uitsteken

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:10

Als het echt berekoud wordt dan ben ik gewoon een Michelinvrouwtje Haha! een dikke panty, mijn rijbroek, twee paar dikke sokken, een gewoon hemdje, t-shirt, dunne coltrui, wollen overhemd, dikke (fleece)trui. Als ik dan niet rij wil ik ook nog wel eens een spijkerbroek over mijn rijbroek aantrekken en een hele dikke wollen vest aantrekken. Verder mijn winterjas en een megalange en brede sjaal om. En vaak heb ik het dan nog koud

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:10

Ik heb dus met sinterklaas zo'n nieuw type thermo-shirt gekregen. Met een soort superzacht fleece-laagje aan de binnenkant. Gigantisch lekker warm. Komt uit een winkel voor zeilers Knipoog en ik kan het iedereen aanraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:12

Jippie schreef:
Wat hebben jullie allemaal aan in deze koude periode?

De verwarming in de binnenbak Haha! *behaaglijk warme smiley*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:17

Zep schreef:
De verwarming in de binnenbak Haha! *behaaglijk warme smiley*

Soms slaat jalouzie in enen keihard toe Extreme duivel , argh ik wil ook verwarming in de binnenbak Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:39

Lielle schreef:
Jippie, van dat thermo ondergoed voor buitensporters is dan wel een aanrader. Erg duur, maar je blijft veel warmer ermee.

Wat zijn jullie allemaal lekker dik ingepakt Knipoog
Tja die verwarmde rijhal, die tref ik maar 1 keer per week tijdens mijn les en dat is echt heerlijk Cool
Het valt me op dat niet zo heel veel mensen dat dragen. Ik weet dat de Macro altijd veel ski-spullen heeft voor redelijke prijzen, dat leek me wel wat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:41

Ik draag het zelf overigens niet, heb het tot nu toe nog niet echt koud gehad (en ben wel een enorme koukleum).

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:02

Ik doe altijd laagjes aan. Hemdje,T-Shirt met lange mouwen, fleece trui, wollen vest en daarover mijn grote rij-jas. Die jas doe ik meestal uit voor ik ga rijden en als ik het echt koud heb zit er tussen die laagjes nog een shirt met lange mouwen. Verder draag ik vaak dunne sokken en daar mijn rijsokken overheen, en soms een panty ertussen, maar dat zit zo knudde. En verder heb ik van die gebreide handschoenen met nopjes, van die dingen van 2,95 maar ze werken perfect.

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:20

Als ik me echt zou aankleden zodat ik het niet meer koud zou hebben, zou ik er als een pinguïn uitzien!!!

Maar goed , dit doe ik meestal aan :
*WARM ondergoed
*strak Tshirtje
*nog een Tshirt , iets losser dan
*2 Tshirt met lange mouwen
*vrij dunne trui
*een dikke fleecetrui
*als het echt koud is , nog een 2e fleecetrui ... (dan ben ik dus een pinguïn!!!)
*gewone sokken
*lange skikousen
*soms nog wel panty's onder mn rijbroek
*een dikke sjaal en een muts en handschoenen. (ooooops, zonder cap Lips are sealed )

Groetjes xxx

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:27

een thermo rijbroek mocht de wind er toch doorheen komen heb ik m'n thermo overbroek die ook nog eens wind en waterdicht is aan.
een koltrui mijn ijslandse wolle trui,
badstof sokken en rijlaarsen die gevoerd zijn met een soort bond. en natuurlijk nog een sjaal en warme handschoenen.En tot slot m'n met fleece gevoerde winterjas.Hmm lekker warm hoor.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:44

Ik heb een ontzettende hekel aan gewone hemden, dus die doe ik nooit aan, zelfs niet als het -30 is. WEl heb ik van die thermohemden met lange mouwen, daar valt nog wel mee te leven, daaroverheen een tshirt met lange mouwen, daaoverheen een tshirt met korte mouwen, en daarover een fleecetrui, en daaroverheen mijn body-warmer. Als ik gewoon bezig ben heb ik een jas aan, op het moment dat ik op het paard stap gaat die uit en als ik eraf kom gaat ie direct aan nadat er een deken is opgelegd. Als rijbroek heb ik gewoon een vrij dikke Cavallo aan, daaronder gewone mickeymouse sokken en daarover heen kniesokjes! KOud? Nee, nog niet, maar voel me ook niet superingepakt. Maar misschien ga ik wel een muts kopen Haha! .

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 15:59

Pluckie schreef:
wat voor soort merk jassen hebben jullie voor de winter.
Ik moet er namelijk een hebben hebben er mensen nog tips waar je op moet letten enzo?!

Ik heb net een nieuwe van Kentucky en bevalt echt super zelfs met dit weer in een buitenbak, heel licht en vrij dun en toch lekker warm.

Sassje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:11

jeetje wat zijn jullie ingepakt zeg!

dit heb ik aan met rijden:
ik heb een truitje van nylon met korte mouwen daarover een dunne coltrui daarover een fleecevest. gewone rijbroek met hoge sokken en gewone chaps. en natuurlijk een dikken fleecesjaal.

als ik niet rijd mijn waterdichte en wind dichte jad harry horse.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:36

Ski sokken
Rijbroek
Spijkerbroek
Long sleeve shirt
T-shirt
Trainings jack
HELE dikke dons jas die tot op m'n knieen hangt(van m'n vader maar erg lekker warm)
gewone rij handschoentjes(die eigenlijk veel te dun waren)
Ik had het nog stervens koud. Vooral m'n tenen en vingers. Had enkel jodhpur laarsjes aan.
Nog wel ff op deze manier een buitenritje gewaagt. Den mocht lekker z'n jas aan houden en gaan met die banaan. Binnen 10 min waren we terug omdat ik het zo koud had.

Edit: een dikke fleece sjaal

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:58

Gister had ik aan(te veel, maar ik had niet gerekend op zulke kou).

Tshirt
Koltruitje(van tshirt stof)
fleece pullie met kol(deze zijn super verkrijgbaar bij intersport)
gwatteerde blouse
fleece jasje met rits.

spijkerbroek
lange chaps
sportsokken met daarover heen skisokken
mijn stalschoenen van aigle

waxhoed en handschoenen.

Maar het is teveel.
Ik stap over op het t-shirt/kolshirt+ de fleece pullie en dan mijn winterjas (de donkerblauwe uit de divoza catalogus) Ik heb hem al getest op het koude ijsland en hij beviel super. En ik heb thuis nog een ijslandse trui en die zal ook zeker niet in de kast blijven.
Verder heb ik altijd wat extra's op stal hangen zoals een jasje of een gewatteerde blouse.
En ik wil graag weer cowboy boots ipv die plastic dingen.

Ik ben ook zeer anti rijbroeken }> sinds ik western rijd heb ik het idee dat een combi spijkerbroek en lange chaps warmer is dan een rijbroek met legging/panty's.

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:25

Ik draag een lekkere coltrui en ik heb een jas. Daar rijd ik normaal ook niet graag mee maar ik heb een lekker warm maar dun jasje.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:28

Soms een majo, daarover een rijbroek daarover een thermo broek, ik heb hele dikke wollen sokken aan, daarover meestal mijn thermoboots.
T-shirts 2, dikke vesten aan, en een jas.
Als je mij dan ziet: dan lijk ik net een zo'n opgeblazen poppetje Haha!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:43

Een gewone(wel wat dikkere) trui, mijn paardrij-jas, een rijbroek, jophurs en chaps.
Een paar sokken, als ik het erg koud heb, 2 paar.
En - tot aan mijn volgende bezoek aan Divoza - gewone handschoenen.
Van die gewone handschoenen heb ik echter niet veel last met rijden.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:47

ik ben echt een gigantische koukleum. En dan rij ik nog in een vrijliggende buitenbak met de koude wind van het water eroverheen.
Ik kan me ook niet dik genoeg inpakken. Vandaag:

Termotopje met lange mouwen
Wollen truitje
Dikke wollen trui met col
Spijkerjasje (komt geen wind door)
Dikke winterjas en daaroverheen water en wind dichte zomerjas
Rijbroek met lederen kont ( is warmer dan me gewone rijbroeken)
Dunne termosokken met daarover heen lange skisokken
Wollen muts op me hoofd
Dikke Fleece sjaal om me nek
Suede lederen handschoenen
En nu is het nog niet eens zo heel erg koud. Maar de wind komt bij ons over de dijk en reken maar dat je bevriest.
Ik moet nodig warme winterschoenen hebben want deze wandelschoenen van Meindol zijn echt NIET warm!!
Ook al ben ik zo dik ingepakt, ik heb het gewoon nog koud!Erg he!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:04

Ik ben normaal een aardige kouwkleum, maar ik heb gister helemaal niet dik ingepakt gereden Verward
Had gewoon een shirtje met een dun vestje en m'n winterjas aan (winterjas is dun, maar toch best warm) rijbroek, rubber rijlaarzen (volgens mij niet eens gevoerd) en wel dikke handschoenen, mijn handen kunnen nergens tegen.. Ik had het eigenlijk alleen met losstappen koud..
Volgens mij moet ik voortaan maar veel meer lagen aantrekken als ik iedereen zo lees Haha!
*edit* ik rijd dus ook gewoon in een buitenbak, mèt wind Knipoog *edit*
Laatst bijgewerkt door DaphneL op 08-12-02 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:30

Ik begin met een t-shirt, vervolgens een trui met daaroverheen een bodywarmer. Als ik nog aan het losrijden ben heb ik mijn jas aan en laiser een uitrijdekentje, zodra we echt aan het werk gaan, gaat mijn jas uit (anders heb ik het veel te warm) en gaat de uitrijdeken af. Als we klaar zijn, doe ik mijn jas weer aan en gaat het dekentje weer op. Ik rijd dan wel in een binnenbak hoor. Anders (bijvoorbeeld tijdens een rit) dan houd ik alles aan.