Muizenoverlast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: MUIZENOVERLAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:43

MysticTinker schreef:
Het enge van dat gif vind ik dat een muis zich lekker vol eet, hij wordt sloom, de kat vangt hem, eet hem op en krijgt zelf gif binnen.. Ik zou dat dus nooit neerzetten (daarnaast ook een érg nare, langzame, pijnlijke dood voor die muisjes)

Wat je wel kan doen: een grote. hoge ton neerzetten met lekker ruikend voer erin, en dan wachten totdat de muisjes erin vallen Tong uitsteken En dan als je er genoeg hebt gevangen zet je ze een paar kilometer verder in het veld weer uit Haha!

Wij hebben ook erg veel muizen en ratten.
Wij leggen op goede plaatsen gif waar de katten en honden niet direct bij komen.
Als er dan slome muizen of ratten doodgaande tevoorschijn komen, blijven de katten daar op een afstandje naar kijken of gaan er gek naar zitten mauwen.
Ik ben van mening dat ze heel goed zien dat dit geen goede prooi voor ze is, ook de katten die verder wel veel jagen vangen nooit stervende ratten of muizen die gif op hebben...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:47

arinda schreef:
Hoge emmer met plankje erop dat ze omhoog kunnen lopen? Eten in de emmer leggen dan lopen ze erin en kunnen er door de gladde wand niet meer uit? Geen idee of het werkt maar kwam zo in me op Lachen

nou... ik had dus een emmer met brood, niet goed afgelsloten, deksel los erop, wil brood pakken,zat er een muis in
Ik gooi emmer om, niet 1 muis maar stuk of 6, en renden allemaal over mijn tenen ( had slippers aan, was zomer en heb nog nooit zo hard gegild)
heb de deksel weer los erop gedaan, en dag erna ipv emmer omgooien paar emmers water erbij gedaan, kregen ze zwemles.

en als je katten goed voert eten ze muizen niet, spelen er hoogstens mee

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:34

Ik heb al eerder op zo'n topic gereageerd maar zal het nog eens uitleggen.

Muizen krijgen jongen naar het aanbod van voedsel, dus weinig voedsel = weinig jongen = weinig muizen.

Brokken, brood en al het andere dat voor voer doorgaat afsluitbaar opbergen!!!

Verder goed vegen, ook de hoekjes!

Een stalkat is een zeer goed alternatief, en voer hem maar rustig, onderzoek heeft uitgewezen dat een goed doorvoede kat een keer zoveel muizen vangt!

Dit is namelijk instinct. Hij zal hem waarschijnlijk niet opeten maar doden doet ie zowiezo.
EEn gesterilliseerde poes vangt meer muizen dan een kater. Jachtinstinct zit meer in poezen en wanneer ze sterk zijn en niet elke keer jongen hoeven groot te brengen zullen ze meer jagen.

Jacht is namelijk ook een spel.

Hang uilekasten op. Uilen eten muizen, marters bunzings en wezels ook.

Maak gebruik van dit gegeven.

Gif is makkelijk maar ook gevaarlijk, denk aan katten honden en kinderen.

Niet alleen als het er staat maar ook wanneer het door de muis is gegeten.
Gif gaat zeer lang door in de voedselketen, jammer genoeg beseffen veel mensen dat niet.

En nee een jonge kat, hond of roofvogel weet niet dat het prooidier giftig is, hooguit dat het ziek is, juist een reden om het te vangen.

Natuurlijke selectie noemen ze dat.

Als je stroom hebt kan je eventueel een bandje of zoiets afspelen met roofvogel geluiden, ik heb dit bij een biologische tuinder gezien en het hielp echt tegen muizen, ratten en spreeuwen.

Als het echt niet anders kan klemmen zetten maar ik vind de optie van de ton ook erg goed.

Ik heb makkelijk praten, ik ben niet bang voor muizen.

Maar het allerbelangrijkste is gewoon dat ze niet meer aan voedsel kunnen komen.

De info die ik hier neer zet is echt geen onzin, deze dingen zijn bewezen door biologen en mensen die verwilderde katten onderzoeken.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Henrike

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:05

Katten van Dana01 ophalen, dat werkt Ja
Ik heb er 2 van haar en ze vangen prima.
Verder heb ik nu in totaal 7 katten lopen en afgelopen najaar had ik in de garage echt een muizenplaag. In de stallen zelf niet, daar zitten de katten ook het meest.
Al het paardenvoer e.d. netjes in oude diepvriezers, geen andere etenswaren op stal... zitten die muizen zich vol te vreten aan het kattenvoer...
Daar dus ook een ton voor gehaald en 5 muizenklemmen.
Geen kaas maar pindakaas erin en een paar keer per dag checken.
Meer dan 40 muizen gevangen en nu zit er niets meer.
Ook geen nieuwe keutels gevonden.
De katten komen nu uit het weiland met dooie muizen... ROFL

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:14

Ik denk dat meer katten een optie is. Mijn stalhouder heeft ook 5 katten en 2 honden lopen, die vangen alles wat los en vast zit. Haha!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:12

sandr0 schreef:
casanova schreef:
mijn teckel lenen?? Haha!

Haha zou t helpen? Wij hebben 3 jack russels en nog ratten Clown

mijn teckel zoekt ze en bijt er 20 in een 5 min dood Bloos

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:11

Tja wij strooien gewoon muizengif, of we laten de katten er altijd even rond lopen Ja
Word zelf ook altijd gek van die *** beesten Scheve mond

Gelukkig hebben wij lieve muizen, nog geen kapotte spullen gezien Lachen; Alleen ze laten me af en toe schrikken.

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 22:47

Ik heb ook honden daarom wilde ik geen gif strooien. En van die ouderwetse klemmen kreeg ik al kriebels van bij voorbaat. Heb in de winkel kunststof vallen gekocht. Lokvoer zit er al in. Meer de geur. Beesje loopt er naar toe en bam deksel op de neus. Werkt echt heel goed. Makkelijk op te ruimen. Je pakt de klem en boven de kliko openen en weg muis. Heb er al meer dan 12 gevangen de afgelopen weken. Heb het ook aanbevolen bij mijn vriendin die had ze in huis. Gif werkte niet. Binnen een week van het probleem af. Ze gebruikt ze ook in haar zadel kast en ook daar probleem opgelost. Je hebt ze met lokgeur en zonder, daar moet je zelf op het rondje een klein stukje kaas in duwen werkt ook uitstekend.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:25

hmm dat klinkt goed, riona!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 23:48

Onze muizen in het kippenhok zijn tam. Nagelbijten / Gniffelen Ze rennen niet weg als je er aan komt en je kan ze zo pakken. ( nee, ik ben niet bang voor muizen) Ze spelen ook met balletjes etc. Clown

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 00:27

Klinkt niet alleen goed werkt ook goed. Is te koop bij de welkoop of tuincentra die ook dierenvoeding en dergelijke verkopen.
Je kunt de val dicht horen klappen maar dan niet gelijk heen gaan. Ik wacht een uur dan weet ik zeker dat het stijf is, zo`n held ben ik nu ook weer niet. Val meenemen naar de kliko val open muis weg. En dat is 1. Werd echt een sport. Zoveel mogelijk op een dag. Je koopt ze per 2 dus gaat dubbel op.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:40

Een gemiddelde kat vangt geen muis die is doodgegaan aan vergif. Die van mij tenminste niet Haha!

Vergif in afsluitbare doosjes doen, dan blijven de katten eraf (of ze kunnen er niet bij Haha! )
Mijn twee katten (gesteriliseerde poes en gecastereerde kater) lopen ook op stal rond en ik heb sindsdien geen muis meer gespot!

Als je diervriendelijk muizen wilt vangen dan kun je dat in een kooitje (met heel fijn gaas) doen, en vervolgens ergens anders uitzetten (of verdrinken)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:41

MUIZENOVERLAST-> MUIZENGIF Knipoog

Marchador

Re: Muizenoverlast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:03

Lastig, wij hadden op de boerderij ook heel veel last van muizen. Ik heb een muizenval neergezet met gifblokjes erin en we hebben geen overlast meer.
Mijn zadels werden zelf aangevreten.
succes!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:35

Ik heb de muizenvalletjes gekocht, die riona ook heeft. Ze staan in mijn kast, en ik ben benieuwd of ik beet heb morgen! Haha!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:42

Wij hebben sinds een jaartje een kat op stal en wij hebben geen muizen meer!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:44

bij ons zit ook een kat en hebben we 3 jack russels rond lopen. Helpt bij ons echt niet..... we hebben muizen en ratten. Hopelijk is de rat nu dood.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:03

Tong uitsteken Sigaar We hebben het er druk mee gekregen met de muizenjacht, op advies van Riona hebben we de kunsstofvallen aangeschaft en we hadden ook nog van die antieke houten vallen, tot nu toe zijn er zo'n 21 geëlimineerd en wat we ook gaan doen is het ophangen van nestkasten voor steenuilen en bosuilen, want die lusten er ook wel een paar. Stug volhouden en nog hopen dat de kat ook zijn voedsel waard is en dan hoop ik dat het wat minder gaat worden want ze hebben ons al genoeg geld gekost.

Hacienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:06

Bij ons ook geen muizen meer met twee poezen die in de stallen rondhangen.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 10:02

alles goed wegleggen, je idd je kat mee naar huis nemen en gif, nee dat zou ik eigenlijk toch niet doen, zul je maar niet zien dat er nog 1tje is en dat de kat die dan pakt, jaa muizenvallen met een stukje kaas dan...