MysticTinker schreef:Het enge van dat gif vind ik dat een muis zich lekker vol eet, hij wordt sloom, de kat vangt hem, eet hem op en krijgt zelf gif binnen.. Ik zou dat dus nooit neerzetten(daarnaast ook een érg nare, langzame, pijnlijke dood voor die muisjes)
Wat je wel kan doen: een grote. hoge ton neerzetten met lekker ruikend voer erin, en dan wachten totdat de muisjes erin vallenEn dan als je er genoeg hebt gevangen zet je ze een paar kilometer verder in het veld weer uit
Wij hebben ook erg veel muizen en ratten.
Wij leggen op goede plaatsen gif waar de katten en honden niet direct bij komen.
Als er dan slome muizen of ratten doodgaande tevoorschijn komen, blijven de katten daar op een afstandje naar kijken of gaan er gek naar zitten mauwen.
Ik ben van mening dat ze heel goed zien dat dit geen goede prooi voor ze is, ook de katten die verder wel veel jagen vangen nooit stervende ratten of muizen die gif op hebben...
(daarnaast ook een érg nare, langzame, pijnlijke dood voor die muisjes)
En dan als je er genoeg hebt gevangen zet je ze een paar kilometer verder in het veld weer uit 

Ze rennen niet weg als je er aan komt en je kan ze zo pakken. ( nee, ik ben niet bang voor muizen) Ze spelen ook met balletjes etc.

We hebben het er druk mee gekregen met de muizenjacht, op advies van Riona hebben we de kunsstofvallen aangeschaft en we hadden ook nog van die antieke houten vallen, tot nu toe zijn er zo'n 21 geëlimineerd en wat we ook gaan doen is het ophangen van nestkasten voor steenuilen en bosuilen, want die lusten er ook wel een paar. Stug volhouden en nog hopen dat de kat ook zijn voedsel waard is en dan hoop ik dat het wat minder gaat worden want ze hebben ons al genoeg geld gekost.