Dan de rest overlaten voor wei. Paddock zou ik niet erbij doen, anders heb je bijna niks meer over om de paarden op te laten lopen.
succes! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dan de rest overlaten voor wei. Paddock zou ik niet erbij doen, anders heb je bijna niks meer over om de paarden op te laten lopen.
succes!
! 
Zeeuwtje68 schreef:Ze kunnen toch in de paddock lopen?Ik zou een bak maken idd van 20m bij 40 mDan de rest overlaten voor wei. Paddock zou ik niet erbij doen, anders heb je bijna niks meer over om de paarden op te laten lopen.
succes!
magic_lover schreef:Ik wil in ieder geval een stuk paddock hebben om ze op te zetten als de wei te nat is. Het stuk is niet groot genoeg om ze ook met slecht weer te lopen.ik zou idd ook een bak, 20/40 maken, dan beetje hetzelfde als joyceB, een verhard pad van 5/40 ernaast, en de rest weide ofzo.
dan heb je ook niet dat het een bagger bende word dat pad naar de weide, en longeren wil eventueel wel in de bak, als de bodem goed is valt dat reuze mee
en anders idd zoiets als JoyceB

Ik ga uit van het principe: iets is beter dan niets! Je past het gebruik aan op de mogelijkheden van je stukje grasland.
)
) ligt er nu (weer) mooi groen bij. Als ik de paarden nu erop laat (gisteren nog even geprobeerd of het kon, maar trapten gelijk 10cm diep door de zode heen) dan is het binnen een paar dagen helemaal zwart en kapot met allemaal gaten. Dat herstelt uiteindelijk wel weer, maar duurt veel langer, mijn grasmat is stuk en ik krijgen allemaal gaten en hobbels en veel meer onkruid. Door ze nu even niet op het land te laten zolang het te nat is, is het nu misschien een paar weken sneu voor ze, maar hebben ze in droge of vorstperiodes en van het voorjaar wel gelijk weer een goede wei... Met gras.
,, in iedergeval veel succes!