Wel bewegen of toch niet..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fellpony

Re: Wel bewegen of toch niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:26

Evelli schreef:
b+4 staat er op de site in haar ondeschrift
maar dat heeft even niets met dit topic te maken

het is niet eerlijk naar je verzorgpony toe om dit te doen

De site is nog neit aangepast, het is mijn eigen pony geworden, maar na al deze reacties zie ik wel dat ik fout zat. Zal ik dan wel gaan en er niet op zitten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:27

gewoon doen, het is een pony en hij is vast niet van suiker. Knipoog
paarden zijn oorspronkelijk ook gemaakt om de hele dag door te bewegen alleen vergeten veel mensen dat.

als jouw dier verder gereden word heeft het vast een basisconditie.
gewoon proberen,neem goed voer mee voor de dag verdeeld en houd je dier gewoon goed in de gaten.
als hij wel te moe word dan stop je er dan toch mee?

waarschijnlijk vind hij het superleuk, wij hebben een shet op stal staan waar zelden wat mee gedaan word,maar als hij dan es een dagje met kindertjes rond mag lopen vind hij dat zooo superleuk he.

dus gewoon doen Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:27

Ook lopend vind ik het veel en veel te gevraagd om hele dagen emt een pony rond te gaan sjokken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:28

maar een halve kan wel Knipoog

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:29

Het gaat een beetje te snel, ik ga nu naar mijn pony en ik denk er een nachtje over na.
Hartstikke bedankt voor alle reacties, ik hoop dat ik er wat aan heb.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:31

Hoor al het tegen geluid, gewoon lekker niet doen dus. En als je hem dan mee wilt nemen , ga dan hooguit een uurtje en ga er dan naast lopen. Heb de foto`s bekeken jullie zijn er alle vier gewoon veeeel te groot voor.
Ellepel , een dagje met kindertjes lopen vind ik toch heel wat anders dan 4 dagen carnaval. Denk al al die herrie en mensen , dan heb je , zoals jij het noemt , aan een basisconditie lang niet genoeg.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:31

ellepel schreef:
paarden zijn oorspronkelijk ook gemaakt om de hele dag door te bewegen alleen vergeten veel mensen dat.
gewoon proberen,neem goed voer mee voor de dag verdeeld en houd je dier gewoon goed in de gaten.

waarschijnlijk vind hij het superleuk, wij hebben een shet op stal staan waar zelden wat mee gedaan word,maar als hij dan es een dagje met kindertjes rond mag lopen vind hij dat zooo superleuk he.

dus gewoon doen Haha!

een pony is er niet voor gemaakt om in een carnavals stoet mee te lopen!
een pony is er ook niet voor gemaakt om een ruiter op zn rug te dragen!
een pony is er niet voor gemaakt om op asvalt te lopen!
enz. enz. enz.

dat vergeten mensen ook

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:33

ellepel schreef:

de hele dag bewegen JA
de hele dag iemand op zijn rug, en dat 4 dagen achter elkaar: NEE. daar is een paard echt niet voor gemaakt!

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:33

xElienx schreef:
ellepel schreef:

dus gewoon doen Haha!

een pony is er niet voor gemaakt om in een carnavals stoet mee te lopen!
een pony is er ook niet voor gemaakt om een ruiter op zn rug te dragen!
een pony is er niet voor gemaakt om op asvalt te lopen!
enz. enz. enz.

dat vergeten mensen ook

DIe vetgedrukte :S

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 15:34

ikenindi schreef:
ellepel schreef:

de hele dag bewegen JA
de hele dag iemand op zijn rug, en dat 4 dagen achter elkaar: NEE. daar is een paard echt niet voor gemaakt!

Daar ben ik het helemaal mee eens, dus als ik nou heel dag er naast loop Knipoog

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:34

ik heb ook nog even de foto's op je website bekeken. jullie zijn indd vééls te groot voor die beestje!!!!! (wat de dierenarts ook zegt!)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:35

Kan me niet inbeelden dat het diertje het fijn gaat vinden om de hele dag 4 dagen aan een stuk in de drukte rond te hossen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:35

daar heeft elien helemaal gelijk in

het paard is er niet voor gemaakt om op te rijden
dat hebben wij mensen besloten dat dat maar moet

ik denk dat je de pony best 1 halve dag mee kan nemen, en dan weer lekker op de wei zetten
en dan ernaast lopen he!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:36

poes schreef:
Kan me niet inbeelden dat het diertje het fijn gaat vinden om de hele dag 4 dagen aan een stuk in de drukte rond te hossen.

lees nou even, ze gaat er al over nadenken. we kunnen nu wel met zijn allen op in blijven gaan, maar dat helpt toch niets. ik vind het al heel knap dat ze er over nagaat denken! betekend toch dat ze iets met onze adviesen doet.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:40

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:42

Die laatste foto zijn kemrispony's, die staan vaak maar een paar weekjes per jaar op de kermis en voor de rest lekker op de wei. Ik ben er geen fan van maar goed..

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:45

4 dagen vind ik ook wat overdreven hoor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:48

nou en als ze dan een paar uurtjes doet?
3 uurtjes en dan ernaast lopen.dat moet toch wel lukken?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:49

Ik heb jullie site gekeken en ik vind het er niet diervriendelijk uitzien. Jullie zijn echt veelste groot voor die 2 pony's. Ik las ook nog ergens in het topic dat je er ook nog 4x per week op rijdt.

Zelf rijd ik ook op minishetlanders. Mijn vriendin heeft er 2 en ik ga ong. 1x per maand daar rijden. Ik ben er ook te groot voor maar het voordeel is dat ik heel erg licht ben, dus mag ik er nog op rijden. Ik ben zo'n beetje de enige die er nog op mag rijden.

Weer even ontopic Knipoog
Ik vind dat het wel kan maar dan moet je 4x een HALVE dag doen en geen HELE. Dit is echt te zwaar voor iedere pony, omdat ze ook nog in de drukte moeten lopen. Ik zou ze dan daarvoor gewoon lekker op wei laten staan, op de wei krijgen ze voldoende beweging; ga je ze een dag van te voren nog rijden, dan heb je de kans dat ze heel snel moe worden.

Ik hoop dat je beslissing verstandig is Knipoog
Laura

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:49

Ik zou eerst maar eens bedenken hoe andere mensen er op reageren als er in de loop van de dag steeds meer mensen dronken worden. Voor je het weet duikt er zo'n kerel van 100kg op je ponytje omdat hem dat wel leuk lijkt voor de foto. Ik weet niet hoe het carnaval er bij jullie aan toe gaat, maar ik zou mijn diertje ook niet graag blootstelllen aan gebroken bierglazen op de weg.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:54

hier liggen geen glazen op de weg. moet verplicht in plastiv gechonken worden. daarbij vind ik 4 dagen ook veel te lang. als je nou 2 dagen pakt en daar nog rustdagen tussen prima. wet neit welke da dit heeft gezeht maar die moet dan toch nog eens even terug naar school.daarbij is het heel slecht voor een paardenrug als je langer dan 20 min zonder zadel hobbelt. maar ook met zadel moet je geen dagen rijden. en idd wat te doen al er allemaal dronke mensen bovenop duiken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:47

Je kan toch ook gewoon een uurtje gaan per dag? Dat lijkt me meer als genoeg hoor voor je shetje! Hele dagen achterelkaar zou ik niet doen! veels te veel!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:48

Ik zou hem wel een beetje trainen van te voren, 4 dagen lang lopen is niet niks als je gewend bent de hele dag in de wei te staan luieren! De dag van te voren lekker rustig laten staan, maar de weken ervoor zou ik hem wel vast een beetje conditie laten opbouwen!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:59

als je nu nog met trainen moet beginnen ben je vééééls te laat. zoietss moet je opbouwen.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 18:21

Heey, hij is al lang getraind, hij wordt 2 uur per dag gereden Knipoog Maar ik ben van plan elke dag een bosrit te maken in kleding, gewoon stappend en heel weinig galop en draf (vanwege de 4 dagen en de hoeven, ze hebben namelijk geen hoefijzers). Heel erg bedankt voor jullie tips, maar hebben jullie hier ook wat op aan te merken?