HDressage schreef:Excuses voor deze late reactie op het topic, maar wil jullie via deze weg toch even waarschuwen.
Hoi Corina,
Een tijdje geleden heb je een item op bokt gezet over een scheermachine die je tweedehands via internet wilde kopen, maar wat een beetje louche handel bleek te zijn. Klopt het dat degene die je deze scheermachine aangeboden kreeg van ene T.N. uit Z. (ik weet haar volledige naam, maar dat is niet echt relevant)? Ik wil echt niemand zwart maken, maar mij heeft ze onlangs n.a.v. mijn 'scheermachine gezocht' advertentie dezelfde scheermachine aangeboden voor 100 euro.
Die persoon verkoopt vaker dingen die ze elders goedkoper opkoopt. Maar is niet de enige.
Ik heb zo ook eens gereageerd met m'n speciale emailadres en gevraagd naar iets (wat ik zelf notabene nieuw gekocht had voor 15 euro minder) Ze/hij ontkende het later. HEt gebeurt dus meer.
Ik laat altijd eerst betalen, en dan stuur ik het op. Tot nu toe daar gene problemen meegehad (wel met personen die niet willen betalen of opeens moeilijk gaan doen), en zo heb ik ook al eens spullen gekocht. Ik wacht nu nog op boeken van een bokker (zij kan m'n geld nog niet hebben, dit weekend overgemaakt), en ik hoop dat het een goede koop is/was.
Ik vraag altijd het adres, en als het niet klopt of ik het niet kan vinden, dan vraag ik het na. Zo ook bij een bokker gedaan waarvan ik het adres niet kon vinden. Maar het klopte toch 
verder vraag ik meestal foto's. Ik heb eens via marktplaats een boek gekocht en dat zou praktisch niet gelezen zijn. Betaal ik daar 7 euro voor, is het een afgeschreven bibliotheekboek
Oftewel voor 1 gulden opgekocht (voor dat bedrag gaan de afgeschreven boeken bij ons weg, nu 50 eurocent, ook duurder gewordne dus)
Ik laat ook altijd geld overmaken, willen mensen dan niet (sturen bijvoorbeeld), dan gaat het niet door. Dan krijg ik het geld natuurlijk niet terwijl die persoon beweert het wel verstuurd te hebben.
Niet dat ik geen mensen vertrouw, maar overmaken is de makkelijkste en de veiligste manier.
Heb zelfs een keer iets van 2 euro ofzo overgemaakt naar een bokker, voor een plastron.