Welke stal zouden jullie kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waar zouden jullie je paard het liefst plaatsen?

A: Grote stal, geen wei
3 (4%)
B: Kleine stal, wel wei
72 (96%)

Totaal aantal stemmen: 75

kjoetie

Re: Welke stal zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:27

stal b. 2 uurtjes vind ik persoonlijk echt veel te weinig (dan staan ze dus nog 22 uur per dag in een klein hokje) zeker als dat hele jaar rond zo is. Maar het hangt uiteindelijk helemaal af van je paard: houdtie van drukte, staatie graag buiten dan dus stal 2, ondanks de kleine boxen. vindtie het fijner om rustig te staan en hoeft het naar buiten gaan voor hem niet zo, dan stal 1.

Of verder zoeken Haha! want 2,5 bij 3 lijkt me ook vrij klein..

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:35

Ik zou voor sta B gaan, zekerweten.
omdat jullie weinig rijden kunnen ze toch lekker buiten hun eitje kwijt. Ik denk dat het in een stal van 2,5 x 3 prima kan. Want ze staan er alleen s'nachts in als ik dat goed bergijp. Fries van mijn vriendin staat ook in een stal van 2,5 x 3. (1,69 hoog en vrij grof gebouwd.

jolientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:37

Ik denk dat ik voor de kleinere stal zou gaan,,mits je ze dan wel veel de wei op laat. als je niet van plan bent ze veel de wei op te laten zijn ze beter af met de grotere stal denk ik Bloos

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:38

Voor de kleine stal mét wei. Een paard moet gewoon beweging hebben. Meer beweging dan dat jij met alleen rijden kan geven. Lachen

naomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:50

Ik ga ook voor stal B, zeker omdat jullie aangeven weinig te rijden,
dan kunnen ze toch lekker naar buiten en de benen strekken!

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:56

Ik zou ook stal B kiezen Ja Vanwege de weidegang natuurlijk!!
Wat zou jou reden zijn om voor A te kiezen? Alleen omdat de stallen daar groter zijn, of is er nog iets anders?? Ik denk dat een halve meter stal minder niet veel uitmaakt als je kijkt naar de weidegang!! En in de zomer kunnen ze dag en nacht buiten zeg je, dus ze hoeven alleen in de winter op stal, en alleen 's nachts. Prima toch? en 3 meter of 2.5 meter is niet eens zo heel veel verschil, het is wat klein, maar niks kan op tegen weidegang!
Ik zou sowieso niet voor een stal kiezen waar je paard niet in de wei kan 's winters.
Dan schrijf je ook nog dat jullie weinig rijden, ik zou het wel weten!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:32

Als dit de opties zijn dan zou ik voor B kiezen.
Twee uurtjes per dag uit de stal is veel en veel te weinig voor een paard. Een paard is er op gemaakt om de hele dag te bewegen en niet om 1 of 2 uurtjes per dag te bewegen en de rest van de dag in een klein hokje te staan.
Weidegang is zo goed voor een paard, die verandering moet je gezien hebben voor je beseft wat het met een paard doet.