Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Axel_Clauw schreef:Wanneer je gewoon de 1e keer 5 of 6 pakken vlas eringooit, en dan elke dag uitmest, blijft de stal echt wel mooi droog hoor!
Ik zal voor vlas kiezen, er zit ook minder stof in dan in stro dus het is ook nog eens goed voor de luchtwegen!
edit: je kan wel denken, jeetje dat is duur! Maar uiteindelijk is het niet zo, als je de stallen goed uitmest, hoef je ongeveer maar 1 pak vlas in 2 weken erbij te gooien

runningkawa schreef:Axel_Clauw schreef:Wanneer je gewoon de 1e keer 5 of 6 pakken vlas eringooit, en dan elke dag uitmest, blijft de stal echt wel mooi droog hoor!
Ik zal voor vlas kiezen, er zit ook minder stof in dan in stro dus het is ook nog eens goed voor de luchtwegen!
edit: je kan wel denken, jeetje dat is duur! Maar uiteindelijk is het niet zo, als je de stallen goed uitmest, hoef je ongeveer maar 1 pak vlas in 2 weken erbij te gooien
Ik mest goed, dat weet ik zeker
Maar ik gebruik toch 1 baal per week gemiddeld.
Maar dat vind ik dan nog niet duur.
mijn schimmeltje is altijd schoon, wat hij op stro zeker niet is.
Verder is het minder werk dan met stro, want het geeft minder volume, dus minder snel de kruiwagen vol.
En dus ook nog een kleinere mestbult, dus minder afvoer en het verteerd ook nog sneller , wat makkelijk is als je het op eigen land kwijt wilt
En je kunt precies zelf bepalen en zien wat je paard eet