hoeveel hectare hebben 7 paarden nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angels4u2

Re: hoeveel hectare hebben 7 paarden nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:18

Pavo heeft een eigen draai aan het verhaal gegeven. Je bent wel verplicht om je aan het mestbeleid te houden, tenzij je aan kunt tonen dat je de paarden alleen hobbymatig houd.

De tekst van Pavo is trouwens knullig geformuleerd. "Hobbymatig gehouden paarden zijn sowieso vrijgesteld van de verplichtingen die voortvloeien uit de Meststoffenwet." Hoe kan een paard vrijgesteld zijn van verplichtingen mbt het mestbeleid? Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 23:22

Haha ja dat soort dingen is typisch Pavo, maar zoals je eerste zin zo las ik die tekst ook.

En bij Ministerie van LNV vond ik overeenkomstige teksten. Maar vond ik wat te ingewikkeld om te quoten voor hier....

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 08:58

Onze 7 shetjes staan op 1 1/2 hectare grond is wel voldoende ze hebben genoeg te grazen maar eten ook weer niet te veel Clown

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:26

ik vind toch ook dat je 4 ha mag hebben voor 7 paarden..
Of idd 2 ha maar dan een bak te maken dat ze met erg nat weer daar in kunnen of zo ..

ik vind dat soms mensen maar denken ach als beesie maar buiten staat maar hele dag nate voeten en zo is niet fijn in mijn ogen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:27

Een halve hebben ze zeker nodig per paard, en bij intensieve begrazing: Goed ontwormen. Suc6! Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:33

ik zou zeggen minimaal 2 hectare, maar dan moet je wel zuinig zijn op je weiland Knipoog dus als je ze altijd buiten echt in de wei wilt laten lopen heb je echt meer nodig...