Hoe zijn jullie aan je verzorg/bijrijdpony gekomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:29

1e: via mijn vader ( collega)
2e: langs de deur gegaan ( helpt dus soms wél!)
3e: via internet ( ik had een advertentie geplaatst)
4e: via de manege ( ik werd gevraagd)
5e: via internet ( ik had een advertentie geplaatst)

Die 5e is dus Chica en dit is waarschijnlijk een blijvertje Lachen

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:52

Op internet zou je heel goed deze kunnen proberen:
www.marktplaats.nl

Dan wel de rubriek Paarden: ruiters en verzorgers.
Want ik zie soms een advertentie staan bij 'Dierenverzorging', maar daar kijken niet altijd paardeneigenaren, heeft minder zin dus!

Voordeel van deze site: je kunt selecteren op provincie, dus er wordt aardig wat geadverteerd hier.
Ook mensen die een verzorgster zoeken zetten hier vaak een advertentie.

Verder kun je nog deze doen: in de weekkrant in jouw streek een advertentie plaatsen.
Of:
in de Edah, Aldi, AH of andere supermarkt.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:34

Gaby woonde bij mij dichtbij, ik hoord dat zij Marilyn had. Toen ben ik eens gaan vragen of zij mij rijles wou geven. Ik wou zo graag op paardrijden.

Toen ik alleen met Marilyn aardig overweg kon, ging ik haar verzorgen Lachen
Tsja en alle dravers die er hebben gestaan, die verzorgde ik ook automatisch.

Moonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:25

Ik heb een aantal jaren op een manege gereden daar reed een meisje bij mij in de les die een eigen shetlander heeft, m'n moeder en haar moeder konden het wel goed vinden en hun hadden eigen kassen en m'n moeder ging daar toen werken. Toen was ik een keer mee gegaan naar haar shetlander en inmiddels steeds vaker totat ik die shetlander ging verzorgen (blacky) toen leerde ik haar vriendin kennen haar vader heeft een fokkerij en een stel welsh pony's, daar raakte ik mee aan de praat op msn en bood me een keer aan om mee te gaan naar haar paarden. Haar welsh pony Selene mocht is toen wel verzorgen maar in eerste plaats wou ik dat niet en bleef ik nog een tijd op die shetlander rijden/verzorgen. Daarna kreeg ik ruzie met de eigenaar van de shet en ging ik steeds vaker mee met Amanda naar haar welsh pony's om ze te poetsen.. Ik ging eigenlijk steeds vaker mee en vond het helemaal goud (nu nog steeds ) en nu verzorg ik daar dus nog steeds Haha! rij nu een welsh C Lovers

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:37

Nou, ik ging samen met een ''vriendin'' op zoek naar verzorgpony`s. Toen vroegen we eerst aan een man met een westernpaard of we die mochten verzorgen maar dat mocht niet. Toen zei hij dat de buren ook paarden hadden en dat die verzorgers net weg waren gegaan.

Toen gingen we dus daarheen, en toen vroeg ik aan die meneer of ik z`n fjorden mocht verzorgen. Toen moest hij heel erg nadenken (want hij wou eigenlijk geen verzorgers meer omdat die vorige niet zo goed waren enzo, maar we zagen er zo pittig uit. Allemaal achteraf gehoord hoor) en toen moesten we de volgende dag terugkomen. De volgende dag kwamen we weer en toen waren we officieel verzorgsters geworden van de fjorden. Die ''vriendin'' is na een jaar weggegaan.
En ik ben er nu al bijna 4 jaar!!

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:31

Het paardje dat ik nu bijrijd staat bij mij op stal.
De eigenaaresse vond dat ik goed met paarden om kan gaan(?????) en vroeg of ik haar wou helpen met Ruby.Iemand anders was er al afgedonderd en ik zou het proberen.Dat is nu een maandje terug en gaat vet goed!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:11

Mijneerste verzorgpony's kreeg ik door langs te gaan met een vriendin bij iemand waarvan een turnvriendinetje had gezegd dat die oude vrouw een heleboel pony's had, en je daar mocht verzorgen en les kon rijden (rijden kostte geld) Ik vond het doodeng, en het eerste wat ze zei was: Hier wordt niet gratis gereden!!! Dat hoeft ook niet.... riepen we, en toen mochten we verzorgen. Na een paar maanden mocht ik toch wel gratis rijden omdat ik zo goed meehielp....

Aan Andrew kwam ik via een vriendin. Een klasgenootje van haar had een pony gekocht, maar hij had te weinig tijd om het genoeg te rijden omdat hij ook bij een boer werkte, en de pony was daardoor vaak te druk en vervelend (dat laatste had hij niet van te voren gezegd) Zij vroeg of het iets voor mij was. Ik vond het een mooie pony, en ik mocht rijden dus was erg blij... Hij bleek af en toe een monster te zijn, maar na een aantal jaar werd hij uiteindelijk toch van mij, omdat hij hem kwijt moest en ik aan hem gehecht was. Andrew is nu 3 jaar van mij.
Ik zoek verzorgsters door een briefje op te hangen op de manege, te kijken naar lessen en de instructrices te vragen. Soms ook via stalgenootjes die nog iemand kennen, of iemand die wel eens meegaat...
De meeste echter via de manege.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 17:35

Renza ( van Bokt ) en ik wilden graag een verzorgpony hebben.
Het echte serieuze zoekwerk na een Dit-nooit-meer-maar-we-hebben-er-van-geleerd-ervaring ; Bij het tweede adres, waar we vroegen of er verzorgsters nodig waren, hadden we beet.
Het was zelfs zo dat zodra we het erf opkwamen, er meteen werd gevraagd of we op zoek waren naar een verzorgpony Haha!.
Doordat er meer verzorgsters waren, moesten we eerst wel even aan elkaar wennen, maar dat duurde niet erg lang.
Ik moet betalen (34 euro per maand ), maar ik mag dan ook elke dag rijden en naar buiten en springen mag ook.

Ik verzorg er nu al weer bijna 3 jaar.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:07

yerke was in eerste instantie door een man voor mij gekocht (hij vond paarden leuk, en ik wist er wat meer van af dan hem, dus hij kocht hem en de spullen en ik reed en verzorgde hem

tot dat ie hem verkocht...

en de nieuwe eigenaren hadden me toen gebeld of ik hem wou verzorgen
happy me Haha!