Plasser van paard wassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Plasser van paard wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:24

Net of dat gefrommel tussen de titties zo lekker fris is Clown

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:28

Jolliegirl schreef:
TornadoLover schreef:
zet er een hengstige merrie dicht in de buurt Huilen van het lachen
sorry Lachen

Bij een ruin Knipoog
dan gebeurt er niets hoor Lachen

Mijn ruin bespringt anders nog graag hengstige merries Nagelbijten / Gniffelen en hij is 8 jaar geleden geruint
ik spoel het zaakje altijd af als ik hem was...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:29

S_zanne schreef:
als je het met water een beetje laat weken.

K kan niet eens in de buurt komen
En water erin krijgen al helemaal niet...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:30

Oei, binnekort moet ik dit ook doen, Maar die slang naar binnen, is dat als hij er uit zit, want ik heb nog nooit gehoord, dat die slang naar binnen kon Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:31

@Arans: nou dat zal je dan verbazeb hoever de slang er uiteindelijk nog in gaat Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:35

lol de losse velletjes trek ik eraf
maar echt in z'n koker vind hij niet fijn denk ik Nagelbijten / Gniffelen

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:43

Ik heb de koker/plasser van mijn ruin (sinds 2 jaar, hij is tot zn 5e hengst geweest) nog nooit gewassen in de 4 jaar dat ik m heb Nagelbijten / Gniffelen

heudensfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:26

de tuinslang erin?? mense lieff.. had ik dat geweten had ik voor een merrie gekozen =)) neej hoor ben er heel blij mee maar wist echt ni dat je dat moest doen. verstand dan dus effe uitschakelen...

Wall_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:28

Gewoon met een handschoentje, een spons en wat lauw water. Lachen Het is misschien wel vies om te doen, maar daardoor is de kans op ontstekingen enz. wel een stuk kleiner. En sommigen vinden het nog fijn ook. *LOL*

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:29

Hier is al een topic over geweest, ik denk dat jullie hier meer als genoeg informatie uit kunnen halen:
[VSW] Vieze plasser

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:09

Wall_ schreef:
Gewoon met een handschoentje, een spons en wat lauw water. Lachen Het is misschien wel vies om te doen, maar daardoor is de kans op ontstekingen enz. wel een stuk kleiner. En sommigen vinden het nog fijn ook. *LOL*

Inderdaad Pling haha!

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:39

Deze maand komt onze dierenarts langs voor de volgende dingen:

-preventief bloedonderzoek
-gebitcontrole
-fysiotherapie & osteopathie

Als het gebit wordt gedaan, zijn ze licht gesedeerd/verdoofd. Dromen
Mooie gelegenheid dus om meteen even te kijken of alles daar beneden schoon is, deze
laten ze door de verdoving automatisch zakken.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:52

Als ik ga fluiten hangt hij hem er uit en kan ik hem zo schoonmaken met een babydoekje. Ben ik blij dat ik niet moeilijk hoef te doen Haha!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:52

Las net ff mee, maar dat van die boon begrijp ik niet helemaal (?)

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:54

nou ja moet ik eerlijk bekennen. heb het nog nooit gedaan en doe het liever ook niet heb dan gelukkig ook een verzorgpaardje Lachen

vanpolen1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 00:19

Minimaal 2 x per jaar. moet je de koker van een ruin schoonmaken, een zachte spons
lauw water, en wat biotex er door, het meerendeel van de paarden heeft er geen
probleem mee, beter dit dan een ontsteking! en vies werk is het zekker niet.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 00:31

Ik heb een bakje met lauwwarm water gepakt. Beetje betadine oplossing erin, washandje gewoon in de koker gestopt en heel voorzichtig schoon gemaakt.

Het is maar 1x nodig geweest, daarna nooit meer vieze zwarte vlekken op zijn achterbenen gezien Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 01:07

Ik gebruik gewoon lauw water met een washandje om de koker uit te wassen.Hij vind het niet geweldig maar laat het braaf toe Bloos .Zijn slurfje is altijd mooi schoon en zijn koker doe ik ook eigelijk alleen maar als hij vet op zijn achterbenen krijgt.
Anders laat ik het met rust...dit merk staat dicht bij de natuur...daar staan ze ook niet met een sopje klaar Tong uitsteken .

Groetjes,Tinky

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 09:59

lovelucky schreef:
Las net ff mee, maar dat van die boon begrijp ik niet helemaal (?)

De Boon is het ding wat zich vormt door een ophoping van smegma IN de koker. Die zie je dus niet aan de buitenkant. Bij het ene paard zal het harder/groter worden als bij het andere paard, maar er kan zich een fikse ontsteking gaan vormen als hij niet tijdig wordt verwijderd.

Die velletjes die wel eens aan de uitgeschachte koker hangen zijn slechts een klein deel van de viezigheid die binnenin zit.

@vanpolen1234 : ik zou dus NOOIT Biotex gebruiken. Dat spul brand als een gek. Beter is speciale shampoo (Excalibur of baby) of idd een klein scheutje Betadine. Maar iig goed uitspoelen.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:41

Ik ken iemand bij wie er in de koker van haar paard allemaal maden waren gekomen.
Ze dachten eerst dat het paard koliek had, zelfs de dierenarts, omdat hij onrustig was en naar zijn buik trapte...bleek na verder onderzoek dus een compleet maden-nest te zijn... Bloos! Vingers aflikken
Sindsdien wast ook zij regelmatig de koker van dit paard, ondanks dat hij het duidelijk niet leuk vind. Haha!

vanpolen1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:50

VRAAG HET JE DIERENARTS ! Biotex reinigd totaal, met lauw water en een zeer zachte spons, GOED uitspoelen is duidelijk, kijk wat er uit komt, en zeker NIET met betadine.
S_zanne. Laten ontsteken dan maar, Sorry maar jij weet niet waar je over praat, verdoven door een dierenarts is onzin.
Het is niet smerig, maar neem er de moeite en de tijd voor, vertrouwen in je zelf en je paard, en ook jij kan het, ik heb zelf 4 ruinen en doe deze elk half jaar, veel succes.

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:03

het lijkt me niet goed om allerlei spul erop te spuiten, heb zelfs een keer gelezen dat het dan juist kan gaan onsteken als er restjes schoonmaakmiddel achterblijven. Die van mij laat hem er na een intensief rondje regelmatig uithangen en dan haal ik gewoon af en toe wat los zit voorzichtig eraf, in de zomer spoel ik hem regelmatig uit met water en verder doe ik er niks aan en hij ziet er best schoon uit moet ik zeggen.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:10

vanpolen1234 schreef:
VRAAG HET JE DIERENARTS ! Biotex reinigd totaal, met lauw water en een zeer zachte spons, GOED uitspoelen is duidelijk, kijk wat er uit komt, en zeker NIET met betadine.
S_zanne. Laten ontsteken dan maar, Sorry maar jij weet niet waar je over praat, verdoven door een dierenarts is onzin.
Het is niet smerig, maar neem er de moeite en de tijd voor, vertrouwen in je zelf en je paard, en ook jij kan het, ik heb zelf 4 ruinen en doe deze elk half jaar, veel succes.

Eh biotex ? Daar maak je kleren mee schoon, lijkt me niet dat het echt fijn is voor zijn leuter ?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:00

Lara_Silver schreef:
Hier is al een topic over geweest, ik denk dat jullie hier meer als genoeg informatie uit kunnen halen:
[VSW] Vieze plasser

Zoals lara al aangeeft, in het genoemde topic staat ook veel info, staat wel op slot maar daar is voldoende info gegeven.
Hier ook een slotje.