Stal 'ontwerpen'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveOlga

Re: Stal 'ontwerpen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 16:43

@ Mvs ; ik weet niet of je het hebt gelezen maar mijn pony kan met weinig pony's goed overweg en we zijn niet van plan er ook nog eens een stalmaatje bij te nemen. Althans, op dit moment niet.

Voor de rest weet ik al wat ik wil; Een duwdeur die boven en onder los kan. En een open kant zodat ze meer ruimte heeft. Een stal die ong. 3,5 bij 4,5 is dat is een meter langer en breder dan nu.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:54

hoi, ten eerste: wat super dat je het helemaal zelf kan bedenken! Er zijn vaak toch dingetjes waarmee je het niet eene bent als je ergens anders staat...
bij ons is het zo: De achterzijde is dicht. (ze staan op een rijtje, tegen een muur zeg maar) Er zijn 4 stallen naast elkaar, en daartussen dus tralies. Het zijn echt 4 boxen. Die tralies zijn niet belemmerend voor je paard, want ze paard kan gewoon snffelen en mee-eten Vork maar het scheelt wel als er een vervelend paard naast staat, want dan hebben ze toch hun privice zeg maar, dan kunnen ze nog een beetje rustig staan zonder dat de andere over een schot heenkan en kan bijten oid. Daarom vind ik tralies goed, zeker als je in de toekomst nog eens andere paarden krijgt omdat je dan dus niet weet hoe ze doen. Bijv op een pensionstal of een fokkerij. De deur is half zeg maar, en zitten geen tralie's boven dus ze kunnen er gewoon uit met hun hoofd. De onderste helft is van dat zwarte nep-hout kunstof zeg maar, en dan de bovenste helft dus overal tralies, ook aan de voorkant, maar niet in de deur. Ik zal eens een foto maken als je het niet snapt Knipoog We hebben trouwens hangende deuren, die onderin in een soort bakje gaat waardoor hij niet open kan. Heel handig, kost geen ruimte!

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 21:20

Haha! Mijn pony heeft wel een stalgebrek (of wat dan ook); ze waved zo met haar hoofd en haar voorhand ; links rechts, links rechts enz.
Dus maybe tralies wél handig? Wat vinden jullie?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:27

Denk dat je dan beter de oorzaak kan oplossen?
Dan is een uitloop stal veel beter!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 09:49

tjah wat we op de manege hebben is gewoon een schuif deur met tralies en 1 van die tralie kan je dan naar beneden en omhoog doen, en dan zit boven op de stang laat ma zeggen een gat waar die tralie die je omdat kan doen in kan, ik weet niet hoe ik het veder moet omschrijven

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 17:49

Jullie hebben het steeds over een uitloopstal maar hoe wou je dat doen; ik wil haar sowieso niet 's nachts buiten hebben en paddock eraan is geen ruimte voor.

simone46

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:58

LoveOlga schreef:
Haha! Mijn pony heeft wel een stalgebrek (of wat dan ook); ze waved zo met haar hoofd en haar voorhand ; links rechts, links rechts enz.
Dus maybe tralies wél handig? Wat vinden jullie?

Juist dan geen tralies!! Hoe meer afleiding hoe minder de pony afwijkingen zal vertonen Knipoog

groetjes, Simone

LoveOlga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 12:53

Oke:D Dan ben ik eruit:
Stal zónder tralies, met boven en onder deur (een naar de gang, een naar de weide.) Een open stuk ipv tralies dus. Stalmatten. 2 voederbakken met waterbak. en grote stal dus;)

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 13:35

Wij zijn de stallen aan het verbouwen.
Ik krijg nu alles van beton en dan met inbouwboxen.
Het hoofd kan dan naar buiten kijken door de ramen met trailies, mijn 4 paarden zijn tussen de 1,60 en 1,70 hoog.
Wat is de beste hoogte voor de ramen?