Vlak naast onze wei ligt nog een wei van een 8000m² (geloof ik). Nog voordat ik met paarden ben begonnen (dik tien jaar geleden dus) heeft de eigenaar ons dat stuk grond aangeboden voor een vriendenprijsje: 200.000bef (= 5000€), wat toen nog héél goedkoop was.. Maargoed, toen lagen de prijzen wel nog een pak lager. Maarja, waarom hadden wij zoveel grond nodig, het enige dat we achter hadden lopen waren geitjes. Aanbod geweigerd dus.
Nu hebben we daar natuurlijk serieus veel spijt van
. Al ons hooi komt van die wei, ideale grote,.. PLUS dat er voor de toekomst voorzien is dat er een weg gaat komen, die ongeveer tussen onze wei en de aangrenzende wei zal lopen. Onze wei, én het stuk wei dat we hadden kunnen kopen worden dus bouwgronden. Jammer van onze wei natuurlijk, zal een oplossing gezocht moeten worden voor paard. Maar mocht al die grond van ons zijn, dan hadden wij opeens een ha bouwgrond. Bouwgrond in ons dorpje (rustig dorp, gelegen tussen bossen, grenzend aan natuurgebied) is strontduur... MAW: Als wij dat stuk toen gekocht zouden hebben, dan zouden we binnenkort veel geld gaan krijgen voor "onze bouwgrond".
) welke wei heeft dan jullie voorkeur? Ik twijfel zelf nogal, de ene is niet zo groot (zo'n 30-40A), maar heel netjes omheind, met een goede stal. De andere wei is een heel stuk groter (50-60A), maar een vreselijke omheining die we helemaal opnieuw zouden moeten plaatsen + een twee stallen waar wat oplapwerk aan is. (bedoeling is dat er minumum twee paarden op kunnen).
Blijf er wel realistisch onder hoor
Ik vind het véél veiliger: je paarden kunnen absoluut zeker altijd blijven staan.