Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
polly2 schreef:Ik heb toevallig een offerte laten maken voor mijn nieuwe rijbak bij ons nieuwe huis van verschillende leveranciers. 20 x 40 zonder de omheining meegerekend:
Agerterberg: 25.000 euro inc. btw en afgerond
Eb- en vloedbodem (daar hadden we voorkeur voor): 15.500 incl. btw
Maar...wij mazzelkonten...wij hebben een proefboring gedaan en er kwam zand met leem naar boven. We hebben vervolgens alle grond om laten zetten en een dikke zand met leemlaag naar boven gehaald. Dreinage er in, goed afgevlakt en klaar waren we voor 1500 euro.....
Konden we van het geld dat we gereserveerd hadden lekker andere dingen doen, zoals een luxe omheining laten zetten!
Dus uiteindelijk heb ik geen officiële bodem laten leggen. Maar mijn bodem is wel super geworden moet ik zeggen...het was een kwestie van geluk.
Vanuit mijn werk kan ik wel dit zeggen: ik prefereer eb en vloed boven agterberg (we hebben beide op het werk). Omdat eb- en vloed niet gesproeid hoeft te worden, ook te gebruiken is bij vorst. Bovendien heb je bij agterberg ook dan na jaren van gebruik de snippers aan slijtage en verlies onderhevig zijn. Dan moet je weer investeren.
Bij eb en vloed niet.
Ook om in te mennen vind ik een eb en vloed bodem het fijnst.
Voor binnen is een agerberg bodem denk ik weer fijner, dan heb je ook minder verlies. Bij eb en vloed binnen krijg je als instructeur erg snel koude voeten.
Mocht je ooit je agterberg bodem af moeten voeren, dan zit je ook met hoge kosten. Maar die kans dat dat aan de orde is, kun je zelf het beste inschatten.
Liberto schreef:Wij hebben Swanenberg bodems in alle buitenbanen liggen. Op http://www.stalswanenberg.nl kun je er meer over vinden.
Verder kun je miss ook nog een vilt bodem aanleggen. Kun je ook het hele jaar door oprijden.
Citaat:Beste mevrouw ,
Het voor ons van belang om een gerichte prijsopgave/offerte te kunnen maken hoe de bereikbaarheid van de locatie is ivm met toe te passen materieel en dergelijke, alsmede wat/hoe de bestaande grondslag is.
Maar de richtprijzen bedragen voor een:
· Buitenbodem (drainage+fundering+toplaag) circa € 23 ,-- tot € 27,-- per vierkante meter, excl. BTW.
· Binnenbodem (leem + toplaag) circa € 18 ,-- tot € 22,-- per vierkante meter, excl. BTW.
Voor een beregeningsinstallatie van een buitenbodem moet u rekenen op zo’n € 5.000,-- tot € 10.000,--, excl. BTW.
Voor een beregeningsinstallatie van een binnenbodem moet u rekenen op zo’n € 5.000,-- tot € 15.000,--, excl. BTW.
De prijs van de beregening is mede afhankelijk van de mate waarin het systeem geautomatiseerd wordt.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Pieter Waaijer
Agterberg bv
t: 030-2201582
f: 030-2204484
coco25 schreef:Maar zit daar dan ook avoeren van de oude laag bij, want dat word mij niet duidelijk. Ik had zelf gedacht dat het nog duurder zou zijn. Het blijft natuurlijk een heel hoop geld maar dan heb je ook wat.

Watch_Me schreef:Wij hebben een bak van 25.000 euro, Agterberg is zo'n 10.000 duurder. Wij hebben een eb en vloed systeem van Klaas de Bruijn, echt een superbak, altijd te rijden.