Paard bij huis: Meer land of betere uitrijmogelijkheden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Paard bij huis: Meer land of betere uitrijmogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 19:06

Victory-Boy schreef:
Ik wilde altijd al in Drenthe wonen (kom zelf uit de Randstad). Haha!
Sinds 9 jaar woon ik in Westerwolde, een streek in Zuid-Oost Groningen en ik moet zeggen dat het een zeer bosrijke omgeving is! Heb je al gekeken in de buurt van de Sellingerbossen of bij Jipsingbourtange of bij Ter Borg? Ik denk dat je daar nog wel wat kan vinden voor dat geld met 1 hectare grond erbij (weet het niet zeker, ook hier zijn de huizenprijzen behoorlijk hoog).

Mijn ouders willen hun (woon)boerderij ook wel verkopen in ongeveer die prijsklasse (met 2 hectare grond en een buitenbak van 1100m2, alles ligt aan een natuurgebied...echt heel mooi!), maar dan moet je nog ongeveer 5 jaar wachten. Clown (De foto's in m'n profiel geven een beetje een beeld van hoe mooi het daar is Knipoog )

Zullen wij over 5 jr. nog eens met elkaar pb-en Haha! Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:24

Mariska_28 schreef:
Weet je wat het denk ik ook is.... Ik rij noodgedwongen (heb eigenlijk niemand om mee te rijden) alleen. En dan is het mooiste bos op een gegeven moment ook saaaaai. Misschien moet ik een oproep plaatsen om te kijken of er meer in de buurt wonen, en die het misschien leuk vinden om af en toe samen een buitenrit te maken. Misschien ga ik dan de omgeving en het buitenrijden weer wat meer waarderen..

Heb zelfs een paard over dus... humm misschien toch maar eens zoeken naar een leuke mee of bij rijder...

Iedereen trouwens bedankt voor het meedenken.. Moet denk ik mezelf maar eens een schop onder de kont geven en blij zijn met wat ik heb idd.. Haha!

hihi, ik ben wel te porren voor een leuk ritje door de bossen Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:32

Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik gewoon blijven waar je nu bent.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:07

singasong schreef:
Victory-Boy schreef:
Ik wilde altijd al in Drenthe wonen (kom zelf uit de Randstad). Haha!
Sinds 9 jaar woon ik in Westerwolde, een streek in Zuid-Oost Groningen en ik moet zeggen dat het een zeer bosrijke omgeving is! Heb je al gekeken in de buurt van de Sellingerbossen of bij Jipsingbourtange of bij Ter Borg? Ik denk dat je daar nog wel wat kan vinden voor dat geld met 1 hectare grond erbij (weet het niet zeker, ook hier zijn de huizenprijzen behoorlijk hoog).

Mijn ouders willen hun (woon)boerderij ook wel verkopen in ongeveer die prijsklasse (met 2 hectare grond en een buitenbak van 1100m2, alles ligt aan een natuurgebied...echt heel mooi!), maar dan moet je nog ongeveer 5 jaar wachten. Clown (De foto's in m'n profiel geven een beetje een beeld van hoe mooi het daar is Knipoog )

Zullen wij over 5 jr. nog eens met elkaar pb-en Haha! Knipoog

Is goed! Haha!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:41

Tsja,, ik heb het geen van beide. Maar gelukkig wel een trailer Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:23

Ik rij hier vooral door de polder, in de berm of op de weg. Er zijn wel wat kleine mogelijkheden om zonder verkeer met je paard te rijden maar da's minimaal. Ik geniet over de weg net zo goed als ik een bos dus zou zeker voor eigen c.q. meer weide kiezen. Ja (maar dan wel in de buurt waar ik nu woon. wij zouden never nooit niet buiten de regio gaan verhuizen omdat daar gemakkelijker aan wonen met weide te komen is.)
en daarbij kan ik echt heeeeeerlijk genieten van een ritje met Gam Ja ik hoef niet zo nodig met iemand te rijden. toen ik hier kwam te wonen miste ik het wel maar het went en nu kan ik me echt goed op Gam richten en met/van hem genieten Ja

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:23

Ik woon in een dorpje vlakbij Hilversum. heb maar een piep klein stukje land, maar wel de hele dag contact met het paard. Heb echter geen bak oid. Ik ga in het weekend, of als ik eens extra tijd heb naar het bos, of een rondje door het dorp. Altijd langs drukke weg, maar paard is braaf genoeg. Inmiddels gaat het paard 3x in de week naar de manege les met de trailer, dat zou onder de man 20 min. lopen zijn.

Alles is eigenlijk prima, maar ik zou graag meer land willen hebben.Ze moet elke 3 weken, een week in de paddock, zodat het landje weer wat kan begroeien en s'winters mag ze helemaal niet op het land. Dus alleen paddock(10x10m).

Ik heb ook wel eens overwogen haar op de manege te zetten, dan kan ze lekker de hele zomer het land in ( lekker ander paarden om haar heen, ook belangrijk!!). Maar het contact thuis, het voeren, het mesten, zou ik dan zeker missen. En een bosrit, zou altijd een trailer rit worden.

Moeilijk he Haha!

Lautjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:02

Ik zou eerst maar afwachten, want als je verkeerde keuze maakt...
ik weet niet wat jij wilt, het lig aan jou, wat wil je het liefst, paardjes thuis of lekker kunnen buitenrijden en paardjes dichtbij?

ik heb mijn pony wel thuis we wone op een boerderij. ik mag bij de buren in de bak rijden, die bak word goed verzorgd en je kunt de buren vanaf onze boerderij al zien. maar ik kan ook naar de ponyclub gaan, da's euhh 1 of 2 km weg, in die bak word swinters niet gereden, dus swinters niet goed onderhouden. we hebben wel fijne uitrijmogelijkheden. een grappig bosje met leuke paden. ook hebben we aan de andere kant naast ons bos hele lange zandwegen, lkkr galoperen. in ons bos is n iet egt een pad, maar wel een naar de vijver dus daar word het meoilijk:P en je kan leuke buiteritjes maken, van een klein ommetje toto een lange rit. 7km van ons weg zijn hele grote bossen met paden, daar ben ik nog nooit geweest, maar wil ik wel een keer:P

das waar ik woon Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:06

Mariska_28 schreef:
Meer dan 1 ha land bij huis maar totaal geen uitrijmogelijkheden, of geen of bijna geen grond in de buurt van

Waarom versta jij geen bos, onder geen uitrijmogelijkheden eigenlijk? Ik snap hem niet zo goed. Ik woon in the middle of nowhere, en als ik een bos wil rijden, dan moet ik een uur met de trailer op stap Clown Haha! Ik rij dus altijd en alleen maar in de polder. Soms eens een dagje strand, soms een weekje/weekendje vakantie met paard. Voor verandering van omgeving. Maar ik vind dat ik toch hele fijne uitrijmogelijkheden heb.

Ik heb 1 jaar op pension gestaan, en dat bos was prachtig (Roggebotbos) om in te rijden. Mis het ook wel, maar de polder is net zo mooi om in te rijden Lachen

Mariska_28 schreef:
Weet je wat het denk ik ook is.... Ik rij noodgedwongen (heb eigenlijk niemand om mee te rijden) alleen. En dan is het mooiste bos op een gegeven moment ook saaaaai.

Ook weer zo iets wat ik niet snap... Clown Ik rij 9 van de 10 keer alleen. Ben niet anders gewend en doe niet anders. Wil ik eens samenrijden, dan bel ik een vriendin op, of schiet iemand hier op Bokt aan en we gaan samen hobbelen. Meestal ergens halverwege treffen, eindje rijden en dan weer opsplitsen. En dat gaat dan meer voor het bijkletsen dan voor het rijden.

Ik ga dus voor meer eigen land Lachen Uitrijmogelijkheden valt altijd wel een mouw aan te passen, het hoeft heus niet altijd in natuurgebieden en bossen te zijn om te kunnen genieten. Een goeie plek hebben voor je paarden, da's belangrijker.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:39

Poeh, ik ben jaloers op jouw woonplek. Bloos Als ik jou zou zijn, zou ik in Ees blijven en op zoek gaan naar een gezellige buitenrijvriend(in) of bijrijder. Volgens mij zitten er ook wel wat op bokt uit die omgeving.

Maar goed ik ben bevooroordeeld want ken het bos "als mijn broekzak" omdat ik vroeger jarenlang geholpen heb bij de manege aan de andere kant (Les Chevaux). Mooie tijden en mooie ritten waren dat. Maar de omgeving is idd niet alles, het is ook afhankelijk van de mensen met wie je op stap bent, in je uppie is de lol er snel van af.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:29

Ik woon ook in de middle of no where, dwz een agrarisch gebied. Ik heb de paarden er nog niet staan, dat duurt nog een paar maanden ivm inzaaien van het land.
Nu staan de paarden nog bij mn ouders, maar ook daar is buitenrijden niet echt super. Als ik in het bos wil rijden, dan laad ik ze wel op de trailer en met een kwartiertje rijden ben je in een prachtig groot bos.

Ik vind het veel belangrijker dat je voldoende grond hebt, dan de mogelijkheden voor buitenrijden. Ik zie vaak in advertenties van makelaars zogenaamde paardenobjecten staan met 3000 m² grond. Da's toch geen ruimte waar je paarden ophoudt? Das leuk voor een paar kippen.

Of je nu naar een wedstrijd gaat of je laat ze in om een lekkere buitenrit te maken? Whats the differtents?

De combinatie voldoende grond (0.25 ha p/paard) en bos heel dichtbij is vaak onbetaalbaar.

@Maya een tijdje geleden stond er in (ik meen) de Hoefslag over rijden in de polder. Kwam op mij wel heel positief over!