En kruiwagen... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En kruiwagen...
salliona schreef:Hier idem als Caira: en dan scheppen met een zaagsel/vlasvork. Zo'n automatische mestschepper lijkt me overigens heeeeerlijk! Maar ik heb er nog nooit van gehoord, zou ook ideaal zijn voor de stenen die hier en daar naar boven willen komen!
mee en scheppen maar. ik gooi de mest vaak met mijn handen dus op de vork en dan weer elders... misschien wat overdreven maar ik vind het prettig
CarolineP schreef:Wiesje schreef:Waarom wil je de mest perse uit het weiland hebben?
Wat is de meerwaarde ervan?
Om te beginnen eten de paarden niet meer waar ze gemest hebben. Als het weiland niet zo groot is, is dat jammer. Verder moet je denken aan wormbesmetting. Er zijn vast nog meer redenen, maar dit komt zo bij me op!
Dus wordt het zaterdag WERKEN!
Wiesje schreef:Waarom wil je de mest perse uit het weiland hebben?
Ze staan met z'n tweetjes op 1.5 hectare en ik ga niet helemaal met een kruiwagen het land door. We hebben wel een quad maar ik weet niet of daar iets achter kan. We hebben ook een oud tuin-maaiertje die niet meer kan maaien. Daar kan wel een skelterkar achter dus misschien vind je dat wel iets als je zo'n maaiertje hebt? 
. Solleke_Noah schreef:Wiesje schreef:Waarom wil je de mest perse uit het weiland hebben?
Mest die te lang (geconcentreerd, dus op hoopjes) op het gras heeft gelegen, gaat het gras na een tijdje "verbranden". En verder ook wormbesmetting, het ziet er netter en verzorgd uit als je paard niet door de poep moet lopen, en ze eten niet van het gras waar poep ligt (zelfbescherming tegen wormen)
edit: je had al antwoord zie k net
Ja, inderdaad.

we hebben ruim 2 hectare land, ben niet van plan daar voor 5 paarden aan stront te gaan scheppen.Nobey schreef:Met zo'n mestboy bleef ik lopen naar de mesthoop (is nogal ver van weiland)
maar mestboy en kruiwagen is wel een goede combi 
Levant schreef:Met een handschoen en een emmer. Kruiwagen in het midden van de wei. Werkt snel en je laat nooit drollen liggen.