kan niet kiezen tussen 2 stallingen wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: kan niet kiezen tussen 2 stallingen wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:30

Wat grappig, ik sta voor bijna dezelfde keuze; zelfs het prijsverschil komt aardig overeen. Alleen gaat het bij ons om stallen die beide goede uitrijdmogelijkheden hebben en die allebei vrij ver weg liggen (ook zo'n 15 km) maar ligt stal 2 wel aan de route van/naar mijn werk. Verder heeft stal 1 's zomers beperkt weidegang (enkele uren per dag) en 's winters gaan ze alleen 1-2 uurtjes de buitenbak in.
Ook het kantineverhaal speelt mee. Kan wel onzin gevonden worden door iedereen hier maar een partner die het ook een beetje leuk vindt, is wel belangrijk! Overigens heeft mijn partner ook een paard maar rijdt bijzonder weinig, ook omdat hij deze stal vreselij vindt. Een beetje stimulans is nooit verkeerd...

Ik lees diverse mensen hier over 'rust' en ik wil juist wat minder rust. Een paard verveelt zich ook gauw op stal en het lijkt me goed, dat er wat te kijken valt. De stal waar ze nu staan, is gewoon spookachtig. Je ziet er niemand. Als we naar de manege gaan, zullen we bewust kiezen voor een stal aan de bakrand. Veel mensen, veel te zien en regelmatig een trekker voor de neus die de bak sleept. Volgens mij kweek je met al die rust alleen maar neurootjes, die al schrikken als er een bezem valt. Ik heb liever dat ze wennen aan gekke geluiden enz. Maar goed, da's mijn mening natuurlijk.

Wat dat lesverhaal betreft; wel jammer dat ik niet mijn AdB instructrice meer kan laten komen. Maar ik denk dat ik gewoon een workshopweekendje naar haar ga, om een goeie basis te leggen en dan 1 x per maand ofzo met de trailer naar haar in Duitsland ga. De manegelesjes ga ik gewoon meehobbelen, eentje daarvan is een carrouselles en da's vast erg gezellig!

Ik las trouwens dat je je keuze gemaakt hebt. Veel succes!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:35

ja ik denk dat het stal 1 gaat worden, is het niks dan kan ik altijd verder zoeken

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:39

xRavel schreef:
Perenboompie, ik zie geen nadeel aan een verlichte binnenbak van 20x40?

Ik zou voor 2 gaan omdat het lekker dichtbij is en 8 uur per dag buiten lijkt mij voldoende. Er is veel gezelligheid alleen de lessen zou ik een nadeel vinden.

Wel wanneer de 1ste stal een binnenbak van 20x60 heeft en een buitenbak+plus dat je die binnenbak van 20x40 van de tweede stal moet delen met lesklanten of iedereen in de bak gaat rijden na de lessen en je zomers niet in de buitenbak kan omdat die er niet is.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:48

Mag ik vragen om welke twee stallen het gaat? Heb namelijk aardig wat ervaring met stalling in die omgeving.