Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
RockyLover schreef:Als ik het niet verkeerd heb, hebben haar paarden ook geen dekens
Maar ik ben het er ook mee eens dat je dan beter zou kunnen investeren in waterdoorlatende rubbermatten oid, als je toch het geld er voor hebt
sonjim schreef:Ik denk dat je wel een groot verschil tussen buiten en binnen krijgt, maar als je het op max 5-10 graden houdt en dan de dekens af doet op stal moet het kunnen. Ik zou wel navragen hoe het zit met de amoniak geur, doordat de vloer warm wordt, want als de amoniak hierdoor verdampt zou ik het niet doen.
Die beesten houden zichzelf echt wel warm. Ook moeten ze het niet te warm krijgen op stal omdat de 'klap' te groot wordt als ze naar buiten gaan. Die paarden gaan dan aan de warmte wennen en hebben dus steeds meer moeite om zich buiten warm te houden, met of zonder deken. Sorry, maar ik vind dit echt een dom idee..
Anke schreef:hoe moet ik me dat voorstellen...open stallen tot aan de nok?
er komt geen zolder of iets in, dus het plafond zit op 5,5m
Ik heb overigens nog nooit gehoord dat iemand vloerverwarming toepast, dat punt van de pisgeur is wel een hele goede, warme lucht stijgt op. Misschien ook de reden waarom het niet gedaan wordt.
hoe zit dat dan in de zomer?
Als ze met deken op staan is dat ruim voldoende, een 300 grams regendeken met inloopstal is ook o.k. voor een geschoren pony.
ik had dan in gedachte om ze op stal geen dekens op te doen. dit lijkt me ook prettiger voor de pony's. ze hebben veel meer bewegingsvrijheid
xElienx schreef:als ik het niet verkeerd heb, zn mn pony's volgend jaar netjes geschoren. dat is deze winter niet gebeurd omdat ik mn enkel gebroken heb en dus toch niet kan trainen
Ik snap wel dat je ze wilt scheren, maar dan kies je dus zelf voor een deken en kies je er dus zelf voor dat je paard zich niet zelf warm kan houden. Toch?
LauraMc schreef:Maar een serieus, waarom he.. waarom zou je in GODSNAAM vloerverwarming voor je paarden willen!?
het is een mogelijkheid die we hebben, daarom wegen we nu de voor- en nadelen tegen elkaar af.
Ik vind dit echt een belachelijk idee.Die beesten houden zichzelf echt wel warm. Ook moeten ze het niet te warm krijgen op stal omdat de 'klap' te groot wordt als ze naar buiten gaan. Die paarden gaan dan aan de warmte wennen en hebben dus steeds meer moeite om zich buiten warm te houden, met of zonder deken. Sorry, maar ik vind dit echt een dom idee..
RockyLover schreef:xElienx schreef:als ik het niet verkeerd heb, zn mn pony's volgend jaar netjes geschoren. dat is deze winter niet gebeurd omdat ik mn enkel gebroken heb en dus toch niet kan trainen
Als je niet scheert houdt je paard zich zelf warmIk snap wel dat je ze wilt scheren, maar dan kies je dus zelf voor een deken en kies je er dus zelf voor dat je paard zich niet zelf warm kan houden. Toch?
Nikka schreef:Stook je je dan financieel niet helemaal arm?
xElienx schreef:LauraMc schreef:Maar een serieus, waarom he.. waarom zou je in GODSNAAM vloerverwarming voor je paarden willen!?
het is een mogelijkheid die we hebben, daarom wegen we nu de voor- en nadelen tegen elkaar af.
Ik vind dit echt een belachelijk idee.Die beesten houden zichzelf echt wel warm. Ook moeten ze het niet te warm krijgen op stal omdat de 'klap' te groot wordt als ze naar buiten gaan. Die paarden gaan dan aan de warmte wennen en hebben dus steeds meer moeite om zich buiten warm te houden, met of zonder deken. Sorry, maar ik vind dit echt een dom idee..
als paarden zichzelf warm houden, waarom dragen ze dan dekens. ze kunnen zich warm houden als je ze niet scheert je.
zoals ik al eerder zei; ik had in gedachte om op stal de dekens af te houden en als ze naar buiten gaan wel even een deken op te doen. zo lijkt me het temperatuurs verschil niet echt groot.
sonjim schreef:Op een zomerdag schijnt de zon op het dak en de muren van je stal en verwarmt zo de stallucht, door de warmte op stal kan de amoniakdamp toenemen, maar met vloerverwarming verwarm je de stal via het strooisel, dus de warmte verwarmd eerst de mest dat is het verschil tussen vloerverwarming en een hete zomerdag, voor mijn gevoel.
Anke schreef:o.k. dus je wilt eigenlijk dat ze zonder deken op stal kunnen staan?
Is dan wel een grote overgang in de winter van 'binnen' naar 'buiten' Of wil je ze dan vooral op stal gaan houden?
In de zomer is het idd warm, maar een echte vloerverwarming werkt toch net wat anders, warme lucht stijgt op.... ik zou er iig goed over nadenken.
Als er een aan / uit schakelaar op komt en het kost verder niet zo veel, kun je het altijd aan laten leggen, mits je het maar uit kunt zetten.

xElienx schreef:RockyLover schreef:
Als je niet scheert houdt je paard zich zelf warmIk snap wel dat je ze wilt scheren, maar dan kies je dus zelf voor een deken en kies je er dus zelf voor dat je paard zich niet zelf warm kan houden. Toch?
dit lijkt me logisch, maar wat heeft dat met vloerverwarming te maken?
Ik hou hier verder over op... Ik heb al mijn mening gegeven dat je beter kunt investeren in goed waterdoorlaatbare rubber matten. __Esther__ schreef:Ik weet niet wat ik me eigenlijk voor moet stellen bij zulk soort verwarming? Ik heb hier echt nog nooit van gehoord?
Kun je er misschien wat meer over vertellen zodat ik er een betere mening over kan vormen?