Wat betalen jullie momenteel voor een baal vlas?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: Wat betalen jullie momenteel voor een baal vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:38

Ik ben zeker weten goedkoper uit met stro.

Mijn paard mest alleen maar in een bepaalde hoek achterin de stal. Verder loopt ze de inhoud van haar stal naar de zijkanten van de box, dus staat ze op een gegeven moment zo goed als op beton in het midden, het schone stro ligt in bergen tegen de stalwanden aan.
Dus ik haal alleen dat hoekje leeg waar ze mest en de rest is gewoon nog hartstikke schoon en kan ik weer door de stal verspreiden. Meestal gooi ik er voor het idee nog een plak stro bij. Ter vergelijking: voor een baal stro betaal ik tegenwoordig weer 50 cent. ( Knipoog )
Mijn twee ponies mesten zo weinig, dat is het noemen bijna niet waard. Die staan samen in een box, en zijn ook erg schoon.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn knollen maar een aantal uurtjes 's nachts in de stal staan, ik breng ze erg laat pas naar binnen en ze gaan 's morgens vroeg weer de wei op.

Ik heb geen kosten voor de afvoer van de mest, de buurman (boer) haalt het zo hier en daar op om op zijn akker te gooien. Betaal ik niets voor, schijnt goed te zijn voor de bodem dus hij is er blij mee.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:35

Ik betaal nu 6 euro voor een pak vlas van ongeveer 20 kg, Van het merk linostar geloof ik. Een baal stro kost hiet nu 3,50 euro excl btw. Een stuk duurder dus. En dan ben ik met vlas gordkoper uit per maand.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:43

Ik betaal 7 euro voor een pak vlas, ongeveer net zo groot als klein baal stro.

Ik haal de stallen eens in zoveel tijd helemaal leeg, en gooi dan 2 pakken vlas per stal erin, en haal elke dag alleen het vieze weg en indien nodig wat schoon vlas erbij.

Schat dat ik zo gemiddeld 2 pakken vlas per week kwijt ben met 2 stallen (zonder het vlas meegeteld voor het opvullen van lege stal eens in zoveel tijd).

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:27

Ik betaal voor ecoflax 7,50 per baal (grootte van baal hooi).
Heb een nette pony dus gebruik maar halve baal in de week en de stal ziet er altijd uit alsof het helemaal ververst is!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:30

6 euro voor een grote baal. Merk weet ik niet, heb het laten bregen door een
leverancier in Friesland Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:31

Ik betaal 6,50.

Ik vind het ideaal spul als je paard overdag buiten staat en enkel 's nachts op stal staat.
Ben nu zeker weten goedkoper uit dan met stro.

Ik heb eenmalig in een box van 4 bij 3, 4 balen gedaan.

Na 4 weken alle natte plekken eruit gehaald en 2 nieuwe pakken erbij.

Gooi na ongeveer 1,5 week een niew pak erbij en dan is het nog niet echt nodig.. meer voor eigen idee Bloos

Paard mest netjes in 1 hoekje overigens, scheelt ook heel erg!

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:42

Hier betaal je 6,50 voor een baal.

Sonja_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:19

Mijn ouders lopen ook al te mopperen....de pensionstal waar men pony staat voert evenredig de verhoging door.
We btaalden geloof ik 4,25 voor een baal vlas en nu 6,75.
En af en toe op woensdagmiddag als ik geen zin heb om te rijden dan pak ik even eenpak extra vlas, zet een streep op het lijstje en dan heeft ie in elk geval een dik droog bed.