Mijn paard mest alleen maar in een bepaalde hoek achterin de stal. Verder loopt ze de inhoud van haar stal naar de zijkanten van de box, dus staat ze op een gegeven moment zo goed als op beton in het midden, het schone stro ligt in bergen tegen de stalwanden aan.
Dus ik haal alleen dat hoekje leeg waar ze mest en de rest is gewoon nog hartstikke schoon en kan ik weer door de stal verspreiden. Meestal gooi ik er voor het idee nog een plak stro bij. Ter vergelijking: voor een baal stro betaal ik tegenwoordig weer 50 cent. (
)Mijn twee ponies mesten zo weinig, dat is het noemen bijna niet waard. Die staan samen in een box, en zijn ook erg schoon.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn knollen maar een aantal uurtjes 's nachts in de stal staan, ik breng ze erg laat pas naar binnen en ze gaan 's morgens vroeg weer de wei op.
Ik heb geen kosten voor de afvoer van de mest, de buurman (boer) haalt het zo hier en daar op om op zijn akker te gooien. Betaal ik niets voor, schijnt goed te zijn voor de bodem dus hij is er blij mee.