Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dani62 schreef:nicolaas schreef:Waarom zielig? Niet alle paarden zitten te springen om 24/7 buiten te staan.
Dan word ie vast en zeker binnen gevoerd. Logisch dan dat ze naar binnen willen.
Of het is aangeleerd gedrag omdat naar binnen gaan word beloond met een schep biks. Daarbij zijn paarden ook nog eens gewoonte dieren.
Laat maar eens een hele nacht de stal open, dan kun je dag zeggen tegen je paardje!
Dani62 schreef:nicolaas schreef:Waarom zielig? Niet alle paarden zitten te springen om 24/7 buiten te staan.
Dan word ie vast en zeker binnen gevoerd. Logisch dan dat ze naar binnen willen.
Of het is aangeleerd gedrag omdat naar binnen gaan word beloond met een schep biks. Daarbij zijn paarden ook nog eens gewoonte dieren.
Laat maar eens een hele nacht de stal open, dan kun je dag zeggen tegen je paardje!
sandr0 schreef:Sorenna schreef:Pfoe, ja ik zie hem natuurlijk ook het liefste op stal, ik heb alleen een longeerbak tot mijn beschikking. Hier kan ik hem hooguit een halfuurtje in doen (omdat er tegen die tijd alweer mensen zijn die hun paard erin willen longeren)
Een andere stal is géén optie! Bij ons in de buurt zijn wel wat stallen maar die hebben 's winters ook geen wei!
Andere mensen bij mij op stal vinden het ook jammer en vervelend, ze longeren hun paard wat vaker en zetten hem vaker in de stapmolen. Meer kan je dan niet echt doen.
je kan toch buiten een blokje met m om lopen of ergens half uurtje grazen?
Zeeuwtje68 schreef:Ik vind het zo paard onvriendelijk om je paard dan maar op stal te houden. Als dat mijn enige keuze zou zijn dan zou ik toch echt zorgen dat mijn paard op een plek kwam te staan waar wel weide is. Of in ieder geval ruimte is, om lekker los te kunnen lopen voor een aantal uur per dag. Dagen lang opsluiten in zo"n kleine gevangenis hoe durf je!! Hier gaan mijn haren echt van overeind staan. Een paard hoort niet in een stal te staan maar buiten te kunnen grazen, rennen en spelen met soortgenoten. Kan je dat niet voor mekaar krijgen dan hoor je geen paard te houden!Mensen kopen maar, maar het paard komt altijd op de laatste plaats in dit geval ook. Huur dan een stukje land van mij part. Maar doe er iets aan!
Mijn eigen paarden hebben niet eens een stal, zouden ze niet eens willen! Ze staan altijd dag en nacht ,zomer en winter buiten! In de regen of storm. Daar kunnen ze heel goed tegenAls je maar je paard natuurlijk houd. Dus in zijn eigen wintervacht

Sorenna schreef:Dat is inderdaad echt super:D Maar hebben jullie dan geen last van bevroren grond? Of staan ze dan wel binnen?
Sorenna schreef:Pfoe, ja ik zie hem natuurlijk ook het liefste op stal,
en een onverlichte longeercirkel en klusjes zoals buiten en binnen zetten harken etc. Nu is het zelfs 330.00 euro per maand geworden
. Maar is echt wel te doen als je echt wilt dat je paard meer buiten komt. Begeleiding/les kun je immers ook op stal laten komen.
. Ik had zelfs een zomerweiland en een winterweiland (bij een andere stalling), al zag ik op tegen het verhuizen 2x per jaar. Maar ja, wat moet je? Ik vond dat beter dan hem een half jaar op te stallen....
) mocht ik zowaar op mijn zomerstalling ook in de winter mijn paard buiten blijven houden. Hij staat wel tussen de Shetlanders, maar dat maakt niet uit. Hij is er dolgelukkig met zijn Shetlandermaatjes. En ik betaal niet zoveel als jij, want zoveel geld (600 euro??? Kan me niet voorstellen....) kan ik per maand niet betalen.

Lady1969 schreef:Ik vindt het dood en dood zielig die paardjes die de hele winter meer dan 20 uur per dag op stal staan.
.

Sorenna schreef:Maar hebben jullie dan geen last van bevroren grond?

blackstar schreef:Moniquelucky: Op wat voor soort grond staan jouw paarden?