draumpje schreef:1. Weet je wat een Hit-aktief stal is? Ja
2. Indien ja, hoe bekend bent u met Hit-aktief stallen?
c. ik weet wat het is, hoe het werkt en wat de voordelen hiervan zijn
3. Heeft u ooi negatieve dingen gehoord/ meegemaakt met Hit- aktief stallen? ja
4. Indien vraag 3 met ja beantwoordt: wat?de voerstations die toch net niet goed werken kwa 1 paard erin en de anderen er niet bij laten, dit is in de bij mij bekende gevallen wel vrij snel en simpel opgelost
5. Wat vindt u van het welzijn van de paarden in de Hit Actief stal? ten opzichte van op de box staan een heleboel voordelen , maar dat heeft ieder groepshuisvestings concept , denk hierbij aan schuilstal met paddock met daarop een klein groepje paarden in de winter en wei in de zomer met datzelfde groepje ,
6. Zou u uw eigen paard in de Hit Actief stal zetten?
- Ja, omdat op zich wel , als de groepen maar niet te groot zijn
- nee, omdat ze staat nu op een voor mij en haar ideale plaats, op de groep in de zomer op de wei en in de winter op verharde uitloop en paddock inclusief schuilstal en in een kleine groep
7. Heeft u nog opmerkingen die u niet in bovenstaande vragen kwijt kon?
even een toevoeging, de laaste vraag , nr:7
ik vind het concept aardig, maar ja..het is in mijn ogen niets anders dan een deels ge automatiseerde groepshuisvesting ,
je hoeft als mens, niet dagelijks te gaan voeren , de dieren krijgen via de voederstations hun krachtvoer, je moet er alleen voor zorgen dat die stations niet leegraken en je moet de mest uit de paddock verwijderen
maar die vermindering aan contact staat me persoonlijk niet aan , ik vind juist het minimaal twee maal daags voeren een perfect moment om te kijken hoe een dier eet , hoe het dier in zijn vel zit hoe de groep er bij staat etc
ja de dieren krijgen het krachtvoer verdeeld over meerdere porties, leuk...maar bij bijvoorbeeld mijn aard, sja een halve kilo kv in 5 keer verdelen, mmm, voor mijn gevoel een beetje onzin

en het stukje groepsgrootte , ik denk dat een hit-actief in complete vorm alleen maar rendabel word als je een flink aantal paarden kunt huisvesten in het systeem maar persoonlijk vind ik een groepje van een 6 tot 10 ideaal bij elkaar , daarboven vind ik een groep al snel te groot worden ...
is een hit- actief stal voor dergelijke kleine groepjes ook wel rendabel?
ik denk door de voederstations al snel niet meer
mijn ideaal is meer gewoon een goede paddock/wei , een schuilhok en iemand die twee drie keer per dag de hooiruiven vult en een beetje brok in de bakken mikt .... (in de winter is echt weidegang hier niet echt mogelijk door de kleigrond)
. Met rijden gaat het ook veel beter, ze is veel relaxter en losser in haar lijf. Ik heb haar al 8 jaar en heel wat ellende meegemaakt met haar (zware koliek, blessures, luchtwegproblemen, hormoonproblemen), maar zo relaxed en fijn te rijden als ze nu is is ze nog nooit geweest.