Liksnoepje wordt binnen MUM naar binnen gewerkt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maryse_hier

Re: Liksnoepje wordt binnen MUM naar binnen gewerkt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 08:05

Voltigeur schreef:
Scum schreef:
Je kunt beter een gewone liksteen nemen. Die zijn ten eerste veel goedkoper en bevatten gewoon de voedingsstoffen die ze nodig hebben. Als ze het nodig hebben eten ze ervan, en anders kunnen ze er zomaar weken vanaf blijven. Ze doen er ook veel langer mee dan die snoepjes.

Tenzij je natuurlijk een paard hebt zoals ik er ene had: die wilde alles binnen de kortste keren naar werken... eten, hooi, stro, wortelen,.. maar dus ook gewone likstenen. Dan is nu en dan een steen leggen en terug wegnemen na een tijdje waarschijnlijk de beste oplossing. Al bestaan er ook voor zo'n soort stenen wel houders zodat ze ze niet kunnen stuk bijten dacht ik.

Bedoel je dan een gewone baksteen? Wat is daar nou aan, of is dat juist de bedoeling?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:24

een baksteen Lips are sealed

Maryse_hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 21:37

Tsja, lijkt mij ook niets! Stel je voor dat ze er op gaat knagen...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:39

die van mij heeft ook die lick it zo in paar uur op hoor

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:48

Die van mij heeft gewoon alle likstenen snel op. Lickit heb ik nog niet geprobeerd. Volgens mij doet hij daar maar een paar uur over. Onlangs een himalaya liksteen gekocht omdat ik gehoord had van iemand dat die behoorlijk lang meegaan. Nu hij is toch een goeie week mee gegaan. Ik denk dat het gewoon het ene paard bij het andere is.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:08

Maryse_hier schreef:
Scum schreef:
.

Bedoel je dan een gewone baksteen? Wat is daar nou aan, of is dat juist de bedoeling?

d
De likits zijn met smaakjes ipv van zout blok. Haha!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 08:38

Ik heb zo'n mega blok voor mij merrie (van 4 kilo ofzo). En voor de 2 kleintjes heb ik van die bakstenen. Lachen Ze doen er echt heel lang mee!

Maryse_hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:45

3Hearts schreef:
Ik heb zo'n mega blok voor mij merrie (van 4 kilo ofzo). En voor de 2 kleintjes heb ik van die bakstenen. Lachen Ze doen er echt heel lang mee!

OK, op zoek dus naar de "bakstenen" ben benieuwd Vingers aflikken

Maryse_hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:47

Jeannine schreef:
Gelukt Go jij! Go jij!
Ik denk alleen dat je het beter [VS] Voeding en supplementen hier neer kunt zetten.
Misschien staat het hier ook goed, anders wordt het wel verplaatst denk ik Vork

Mable is het tegenovergestelde van Zjief met zijn Likit. Zjief moet er niet veel van hebben! Mable is niet normaal, wat een vreetzak Vork Alsof ze noooooit wat krijgt!

He, zijn we er toch mooi achtergekomen dat Zjiv z'n likit ook erg lekker vindt Haha!
Toch wel apart dat het overgebleven stukje dat je in z'n bak gelegd hebt nu blijft liggen Ach gut

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:56

De mijne heeft een ook een likit, maar dan in zo'n appel. Ik doe er 1 keer in de 2 of 3 weken zo'n kleine likit in en die gaat ongeveer 1,5 dag mee. Als hij op is ga ik er in ieder geval niet meteen een nieuwe in doen. Volgens mij zitten die dingen namelijk vol met suiker. Maar shoot me if I'm wrong Knipoog. Ze heeft ook nog een gewone liksteen (baksteen Tong uitsteken) in der stal maar die gaat wel een maandje of 2 mee

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:07

zitake schreef:
Die van mij heeft gewoon alle likstenen snel op. Lickit heb ik nog niet geprobeerd. Volgens mij doet hij daar maar een paar uur over. Onlangs een himalaya liksteen gekocht omdat ik gehoord had van iemand dat die behoorlijk lang meegaan. Nu hij is toch een goeie week mee gegaan. Ik denk dat het gewoon het ene paard bij het andere is.

Jeetje, een week maar? Is hardstikke slecht lijkt me!! Zoveel zout krijgen ze het toch van aan de nieren?? Verward

Lickits krijgt mijn fjord niet meer, hij maakte er hap its van.. 10 minuten heeft hij nodig, dan zijn ze weg.. Betaalde me scheel aan die dingen Tong uitsteken Bak met penen vind ik dan toch gezonder, is goedkoper ook Tong uitsteken

Maryse_hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:50

Hè, hè, ben er nu achter dat de "baksteen" dus echt een rood zout/mineralen blok is Bloos
Dat heb je dus met die "oudere" jongeren die pas laat aan een eigen paard beginnen Haha!

bikkeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:08

Ja die van mij vinden ze ook geweldig ze likken er niet eens aan, maar ze eten hem gewoon op ze doen er hooguit een kwartier mee

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:03

Maryse schreef:
He, zijn we er toch mooi achtergekomen dat Zjiv z'n likit ook erg lekker vindt Haha!
Toch wel apart dat het overgebleven stukje dat je in z'n bak gelegd hebt nu blijft liggen Ach gut

Ja apart he. Hij eet zijn muesli er gewoon tussenuit en laat zijn likit liggen. Ik heb gewoon een raar paard. Het is dat jij hem hebt zien likken aan dat ding, anders was ik er van overtuigd dat een ander de likit had opgegeten Vork

Maryse_hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 22:18

Jeannine schreef:
Maryse schreef:

Ja apart he. Hij eet zijn muesli er gewoon tussenuit en laat zijn likit liggen. Ik heb gewoon een raar paard. Het is dat jij hem hebt zien likken aan dat ding, anders was ik er van overtuigd dat een ander de likit had opgegeten Vork

Wie zet er nou een ander paard in jouw stal? Nee, je paard is dus niet raar, gewoon iets minder raar dan die vreetzak van mij Pling

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:26

ik vond ooit mijn paard trug vol met enorme bobbels op zijn huid-na t binnen een paar uur opeten van zo n lik-it.Die dingen komen er bij mij dus echt nooit meer in.Wel een rode baksteen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:29

Nou, die van mij had ook al bijna 2 maand lick-it aan haar box hangen (Had ze snachts wat te doen). aangezien liksteen ook zo weg is. En nooit dat ze aan dat ding zit! En ik kijk vanmiddag..Hele lick-it weg oepsie..

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:33

Ik zou gewoon een gewone liksteen kopen (met zout en mineralen), daar zit in wat het paard nodig heeft. Likt hij er niet van, dan heeft hij als het goed is genoeg zout en mineralen. Sommige paarden gebruiken zo'n steen veel, anderen nauwelijks. Maar in een lick-it zit volgens mij alleen maar 'troep', kun je beter een plak hooi geven als je je paard wilt vermaken.

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 09:07

Ik geef ook een gewone rode steen, een lick it, had ie binnen 3 uur helemaal op en de houder compleet gesloopt! was dus geen succes....
IK heb de rode steen wel in zo'n houder, anders maakt ie deze ook stuk. (hij doet er gemiddeld zo'n 6 maanden mee nu)

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:26

Mijn paardje eet ook alles zo snel als de kan op. Ze bijt zelfs af en toe stukken uit haar zoutblok! Gewone likstenen zijn binnen 1a2 dagen op!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:39

mijne heeft gewoon een zoutsteen in zijn voerbak (nu 2 omdat de pony die andere niet oplikte) en daarnaast krijgt hij soms alles lekkers zo'n lickit (ook hij sloopt ze en eet ze binnen een halve dag op.)