Binnenboxen laten plaatsen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Re: Binnenboxen laten plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:17

Wij hebben goede ervaringen met Van der Veer uit Wolvega (hebben een site, maar weet hem zo niet uit mijn hoofd). Prima kwaliteit, prima service. Wij hebben trouwens kunststof, bevalt erg goed.

Groeten van Mirjam

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:23

Wij hebben onze stallen ook bij Henk van Bedaf gekocht. 10 jaar geleden hebben we er 2 gekocht en vorig jaar hebben we er 6 bijgekocht. De stallen van 10 jaar oud zijn iets doffer van kleur geworden maar je ziet haast geen verschil met de nieuwe. Wij zijn heel tevreden, we hadden geen standaard zijwanden omdat de stallen geplaatst moesten worden in een voormalige koeienstal en het dak dus schuin afloopt, maar bij Henk van Bedaf hebben ze het perfect passend gemaakt. We hadden ook nog wel wat haast er mee en het is allemaal prima gegaan. Voor eventuele foto's, zie onze site onder het kopje "Paarden"

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:29

waar mijn paard staat hebben ze zelf binnenboxen in de loods/schuur gemaakt.
dat ziet er zo uit:
http://i70.photobucket.com/albums/i118/ ... 1201163251

de paarden hebben dus veel contact met elkaar, ik vind het heel gezellig zo. Je kan de stallen zo groot maken als je zelf wilt.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:30

De Wit in Kamerik.
Wij hebben 17 jaar geleden boxen bij hen gekocht en deze staan nog steeds na intensief gebruik.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:37

Wij hebben vorig jaar de boxen bij corton gekocht tussen wanden volledig van kunststof plankjes en voor de mooie uitstraling de voorwanden van hout! Ze zijn super makelijk om schoon te maken en we zijn er zeer tevreden over!
www.corton.nl

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:39

@Alani : je het zeker gelijk waar het de gemeente-dingen betreft. Maar soms moet je ook geen slapende honden wakker willen maken.
Ik heb mijn mestput en paddocks zonder melding/vergunning aan laten leggen en heb nooit problemen gehad (zit er nu 10 jaar). De buuf heeft het netjes gemeld en kreeg prompt bezoek en veel flauwe eisen. Ook nu komen ze bij haar nog regelmatig 'stiekum' even kijken of alles nog wel volgens de papieren is.

@TS: waar je op moet letten is dat je niet te dicht bij de buren wat gaat doen. Mochten die gaan klagen en je zit binnen een bepaalde grens dan heb je een probleem.
Verder zijn er per gemeente echt belachelijke eisen, zoals bijvoorbeeld de kleur van het hekwerk (mag bij sommigen niet wit zijn).

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:31

DubbelDun schreef:
@Alani : je het zeker gelijk waar het de gemeente-dingen betreft. Maar soms moet je ook geen slapende honden wakker willen maken.
Ik heb mijn mestput en paddocks zonder melding/vergunning aan laten leggen en heb nooit problemen gehad (zit er nu 10 jaar). De buuf heeft het netjes gemeld en kreeg prompt bezoek en veel flauwe eisen. Ook nu komen ze bij haar nog regelmatig 'stiekum' even kijken of alles nog wel volgens de papieren is.

@TS: waar je op moet letten is dat je niet te dicht bij de buren wat gaat doen. Mochten die gaan klagen en je zit binnen een bepaalde grens dan heb je een probleem.
Verder zijn er per gemeente echt belachelijke eisen, zoals bijvoorbeeld de kleur van het hekwerk (mag bij sommigen niet wit zijn).

Ben het gedeeltelijk met je eens. Gemeenten controleren sneller en meer dan bijv. 10 jaar geleden. Belachelijke eisen hebben ze zeker. Wij mogen bijv onze lichtmasten niet hoger hebben dan 2,5 m. Onder het mom anders is het landschapsvervuiling (geldt voor zowel de paal als het licht). Dat er dan 10 of meer moeten staan, daar denken ze niet aan Slapen . Ze gaan ervan uit dat als je wilt je trainen je naar een rijhal gaat. Nou dan vraag ik je.... Ziek

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:06

Haha 2,5 m', dan mag je ze wel ruim buiten de hoefslag plaatsen anders hang je er in Verdrietig

Maar je bent idd heel afhankelijk van de gemeente.
Hier is nog vaak een gedoogbeleid, zolang er niemand klaagt en het er netjes uitziet. En het ligt er ook an of dingen in het zicht (aan de wegkant) zitten of niet.

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 15:40

Ik heb bij de gemeente navraag gedaan hoe hun houding is tov paarden. Zij staan er goed tegenover. We mogen een bak laten aanleggen, mits het maar geen gesloten / overdekte bak is. Lijkt me logisch.

Hoe het zit met licht weet ik eigenlijk niet. We hebben in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) gekeken, maar daar worden we niet wijzer van. Er wordt daarin alleen gesproken over lichtmasten bij evenementen... Ik zit idd te twijfelen of ik het aan moet vragen of dat ik dan slapende honden wakker ga maken.

Verder willen we een mestput in laten gaven achter de stallen (in beton), zodat de buren er geen last van hebben. De mestput is makkelijk te bereiken met een vrachtwagen, dus dat zou ook geen problemen moeten geven.

De stallen worden idd in de loods geplaatst, dus daar verwacht ik ook geen problemen mee. Er wordt niets bijgebouwd, alleen wordt de voorkant veranderd omdat we per box ook een deur naar buiten willen ivm brandveiligheid.

Ik vind het wel heel erg fijn dat iedereen zo meedenkt!

Groetjes,
Martje

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:04

Mestput verdiept is erg handig, maar laat een klein stukje boven de grond uitsteken (15 cm) en plaats paaltjes met een (stroom)lint oid ervoor.
Maak je deuren ruim genoeg en schuifdeuren zijn heel handig.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:11

Martje70 schreef:
Ik heb bij de gemeente navraag gedaan hoe hun houding is tov paarden. Zij staan er goed tegenover. We mogen een bak laten aanleggen, mits het maar geen gesloten / overdekte bak is. Lijkt me logisch.

Hoe het zit met licht weet ik eigenlijk niet. We hebben in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) gekeken, maar daar worden we niet wijzer van. Er wordt daarin alleen gesproken over lichtmasten bij evenementen... Ik zit idd te twijfelen of ik het aan moet vragen of dat ik dan slapende honden wakker ga maken.

Verder willen we een mestput in laten gaven achter de stallen (in beton), zodat de buren er geen last van hebben. De mestput is makkelijk te bereiken met een vrachtwagen, dus dat zou ook geen problemen moeten geven.

De stallen worden idd in de loods geplaatst, dus daar verwacht ik ook geen problemen mee. Er wordt niets bijgebouwd, alleen wordt de voorkant veranderd omdat we per box ook een deur naar buiten willen ivm brandveiligheid.

Ik vind het wel heel erg fijn dat iedereen zo meedenkt!

Groetjes,
Martje

Je hebt te maken met dat je vergunning aanvraag omdat de mestplaat wordt gezien als een bouwwerk, maar mits dit binnen het bouwblok valt hoeft dat zeker geen problemen te geven. Ook het plaatsen van een loods, moet een vergunning voor worden aangevraagd.

Vwb de lichtmast; bij ons in de gemeente gaat daar een of ander landschapsclubje over. Zij hebben dus deze bepaling aan ons opgelegd. Wij hebben bij de gemeente direct kenbaar gemaakt ons daar niet aan te houden. Het resultaat was een glimlach van de desbetreffende ambtenaar.

Slapende honden wakker maken is met de huidige technologie niet meer van deze tijd. De satelietfoto's waar een gemeente over kan beschikken zijn haarscherp. Ze kunnen bij wijze van spreken nog zien wat voor een strik jij in je haar hebt. Daarbij komt ook dat ze binnen no time in de gaten hebben dat er bouwactiviteiten gaande zijn en dan heb je alsnog controle.
Zorg dat je een goede verstandhouding met de gemeente opbouwd en je bent voor de rest van je verzekerd dat alles een stuk makkelijker gaat dan wanneer je ze tegen je in het harnas jaagt.