Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DubbelDun schreef:@Alani : je het zeker gelijk waar het de gemeente-dingen betreft. Maar soms moet je ook geen slapende honden wakker willen maken.
Ik heb mijn mestput en paddocks zonder melding/vergunning aan laten leggen en heb nooit problemen gehad (zit er nu 10 jaar). De buuf heeft het netjes gemeld en kreeg prompt bezoek en veel flauwe eisen. Ook nu komen ze bij haar nog regelmatig 'stiekum' even kijken of alles nog wel volgens de papieren is.
@TS: waar je op moet letten is dat je niet te dicht bij de buren wat gaat doen. Mochten die gaan klagen en je zit binnen een bepaalde grens dan heb je een probleem.
Verder zijn er per gemeente echt belachelijke eisen, zoals bijvoorbeeld de kleur van het hekwerk (mag bij sommigen niet wit zijn).
. Ze gaan ervan uit dat als je wilt je trainen je naar een rijhal gaat. Nou dan vraag ik je....

Martje70 schreef:Ik heb bij de gemeente navraag gedaan hoe hun houding is tov paarden. Zij staan er goed tegenover. We mogen een bak laten aanleggen, mits het maar geen gesloten / overdekte bak is. Lijkt me logisch.
Hoe het zit met licht weet ik eigenlijk niet. We hebben in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) gekeken, maar daar worden we niet wijzer van. Er wordt daarin alleen gesproken over lichtmasten bij evenementen... Ik zit idd te twijfelen of ik het aan moet vragen of dat ik dan slapende honden wakker ga maken.
Verder willen we een mestput in laten gaven achter de stallen (in beton), zodat de buren er geen last van hebben. De mestput is makkelijk te bereiken met een vrachtwagen, dus dat zou ook geen problemen moeten geven.
De stallen worden idd in de loods geplaatst, dus daar verwacht ik ook geen problemen mee. Er wordt niets bijgebouwd, alleen wordt de voorkant veranderd omdat we per box ook een deur naar buiten willen ivm brandveiligheid.
Ik vind het wel heel erg fijn dat iedereen zo meedenkt!
Groetjes,
Martje