Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sabje19 schreef:Ik heb ze binnen in de stal liggen en in de uitloop.
Ze komen bij bosrubber.nl vandaan, zijn speciaal gemaakt voor paardenstallen, zijn alleen niet goedkoop.
Het grootste gedeelte van ons stal (die paard in de uitloop hebben staan) hebben ze liggen.

Ook voor het knabbelen zou er toch een laag stro moeten liggen.Ronja schreef:Ja vaker drollen weghalen zal inderdaad wel moeten, want normaal gezien komen drollen nog wel een beetje onder het stro terecht of schuift het paard stro over de drollen heen. Met van die matten ligt het paard dus eigenlijk meteen in de mest, als er mest op de matten ligtOok voor het knabbelen zou er toch een laag stro moeten liggen.
Ik ben nog wel heel erg aan het twijfelen want voor 10 boxen wordt het toch wel een dure grap en als het dan niet blijkt te werken... Ben je mooi in de aap gelogeerd.
garny95 schreef:Hoe werkt dat met een afvoerputje, mag dat op het gewone hemelwaterafvoer of gaat dat op het riool ?
garny95 schreef:mag het op het riool of moet het een ondergrondse tank zijn die je zelf moet legen ?

superwoman schreef:Bij mij gaat dat in een grote "tank" die leeg gehaald moet worden.
Het mag niet op het riool én zeker niet de sloot in!
superwoman schreef:Bij mij gaat dat in een grote "tank" die leeg gehaald moet worden.
Ronja schreef:Okee, ze verschuiven dus, dat is dan inderdaad lastig ja...
Bij ons zijn de stallen 3 bij 4,5... zijn die dingen ook door midden te zagen?
Dirkje_ schreef:superwoman schreef:Bij mij gaat dat in een grote "tank" die leeg gehaald moet worden.
Waarom mag dat eigenlijk niet? En hoe wil je zo'n tank ingraven, of komt dat gewoon ergens te staan?
Ronja schreef:Okee, ze verschuiven dus, dat is dan inderdaad lastig ja...
Bij ons zijn de stallen 3 bij 4,5... zijn die dingen ook door midden te zagen?
superwoman schreef:Wat dacht je als alle boeren hun gier op het riool zouden aansluiten![]()
Tank moet je idd laten ingraven door een loonwerkers-bedrijf.
Dirkje_ schreef:Dan wordt het denk ik toch maar vlas met wat stro.. Dat zal dan ook wel de hele tijd aan de kant worden geschopt door d'r..
garny95 schreef:volgens mij heeft een boer iets van 100 koeien en ik heb hier drie paarden, op het riool aansluiten zou voor mij het meest makkelijk zijn, ik zal eens bij de gemeente informeren of dat ook daadwerkelijk mag en wat hun regelgeving hierover is.
spatter trekt het de goot in, hoeveel paarden heb jij spatter ?

suffie schreef:Ik heb ze in heel de stal liggen. Als je ze in een gedeelte legt zal je toch een oplossing moeten zoeken tegen het verschuiven, want ook al zijn ze zwaar, ze kunnen wel verschuiven. Ik heb boxen van 3x3, dus had 9 matten á €40 nodig. Die kosten heb je er dus zo uit!