Helaas is/was het ook hier bij ons vrij normaal op pensionstallen dat paarden 's winters weinig buiten komen in verband met het land.
Vaak zijn er dan geen of onvoldoende paddocks. En moet je zelf losgooien als je er bent.
Gelukkig zijn er wel steeds meer stallen waar ze in elk geval een paar uur op het land, in de bak of in een paddock mogen.
Heb net over een adresje gehoord van een medebokker hier uit de buurt dat zij nu op een pensionstal staan met binnenbak en weidegang in de winter! Dat is wel heel bijzonder in onze omgeving. Buiten overdag lukt nog wel, maar vaak is er dan geen binnenbak.
Ik zou ook goed zoeken als ik jou was. Niet alle stallingsmogelijkheden staan op internet of in de gouden gids 
Via via kom je soms bij kleinere/onbekendere stallen of zelfs particulieren terecht waar je misschien geen binnenbak hebt, maar wel je paard elke dag buiten...
Succes met zoeken!
Overigens probeer ik ook mijn land wat te sparen door het aantal uren weidegang te minderen of als het echt te nat is dee paarden in de paddock evt. met bak te houden. Liever in het stevige zand, dan tot hun knieën wegzakken in de modder. dan is het gras toch ook snel weg en als ik het gras in de natste periodes spaar, kunnen ze wanneer het opdroogt gelijk weer op het gras terwijl het anders heel lang blubber blijft...
Heb de paarden dit jaar niet meer dag en nacht op het land, maar alleen overdag of 's middags en dat scheelt al enorm veel!
Met de vorst de afgelopen periode hebben ze het natste stuk grasland mooi af kunnen grazen en ook dat ziet er nog erg netjes uit. Dat wat van het najaar redelijk was vertrapt is voor het grootste deel al weer bijgetrokken en groen.
Nog 3 maandjes en dan is het weer voorjaar!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 08-01-08 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt