garny95 schreef:DendroFleur schreef:We hebben Fleur ook geschoren gehad omdat ze zoveel jeuk had dat ze zich helemaal kapot schuurde. Het zijn inderdaad een soort talgkliertjes waar gelig spul dan uitkomt. Vorig jaar kwam ik in contact met iemand die paarden zocht die Cushing hadden ivm met haar studie. Ze is langs geweest en ondanks dat ze Fleur niet verdacht van Cushing heeft ze toch een flesje druppels gestuurd die goed werkten. Alleen mocht je ze niet te lang gebruiken. Fleur is trouwens 31+ (we kregen haar van een manege omdat ze anders naar de slacht en toen was ze volgens de dierenarts minimaal 18) en heeft wel een lange vacht maar drinkt niet extreem veel. Er wordt nog 4x per week een buitenrit met haar gemaakt. Ze staat nu zonder deken, overdag buiten en 's nachts op stal.
deze dame is waarschijnlijk ook bij mij geweest, ook via bokt, ik heb veel geleerd van haar, fijn dat die van jouw nog actief is buiten.
dwertje, ik ga er ook niets insmeren gewoon, ja die regen dat duurt uren voor hij droog is, de ellende is als hij nat blijft en nog even lekker rolt en schuurt etc. Vorig jaar hadden we zo de mok en twee maanden later de schurftmijt.
He die dame is ook bij mij geweest en heeft me ontzettens geholpen met mijn merrie.Ze was hoefbevangen van de cushing en door haar druppels loopt mijn paard weer.Een hele aardige mevrouw.