Waar paarden zetten met nieuwjaar/oudjaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_sjors_

Re: Waar paarden zetten met nieuwjaar/oudjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:37

Mijn paard heeft een uitloopstal, maar nu zijn de deuren even voor een nachtje dicht. Het is daar altijd vrij rustig, maar je weet het maar nooit dus we nemen geen risico. Morgenochtend doe ik de deuren weer open en kan hij weer lekker buiten spelen Haha! .

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:39

mijn paarden gaan gewoon op stal zoals elke nacht en dan laat ik het licht en de radio aan en radio dan wat harder dan normaal. ben zelf ook daar en voor ik naar huis ga kan ik het licht uitdoen en radio zachter zetten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:40

Wij hebben ze (net als iedere avond) op stal... Ze krijgen om 11 uur een plak hooi (van mij), licht blijft aan, radio gaat om 11 uur aan. Om half 1 ga ik er weer heen, en ik weet nu al dat ze me allemaal dan aan staan te kijken alsof ik compleet gestoord ben (wat doe jij hier, dat is al de 3de keer in 10 uur...)... Dan doe ik de radio en het licht uit, en dan vertrek ik weer...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:42

Of doe het draverstruukje, doe proppen in de oren Haha! , dat dempt alle geluiden Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:35

héérlijk weer hier!
ben net langs mijn paardje geweest, het is dichtgetrokken van de mist
je ziet maar 10 m.
hij stond heerlijk te suffen in de bak
bakje slobber gegeven, goeie berg hooi
en hem een kroel gegeven Lachen dat gaat goedkomen hoop ik Ja

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:40

Hier regent het haha. Bartje staat op stal (grote stal 7x7) heb ramen afgedekt en er staat een cd speler aan. Hillary Duff, had niks anders Huilen van het lachen Ook heb ik wat biks door de stal gegooid zodat die lekker bezig is, straks nog een dot hooi erbij en dan komt het wel goed Lachen

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:48

Onze paarden staan gewoon buiten in de paddock. Het zijn namelijk IJslanders en ze hebben geen eigen stal. Knipoog Buiten staan vinden ze het lekkerst. Lachen Behalve als het regent enzo dan, haha. Tong uitsteken En waar zij staan word niet zoveel vuurwerk afgestoken geloof ik. Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 11:57

Bij ons zijn ze buiten gebleven in paddock met schuilstal met ruim hooi en de bak erbij zodat ze wat meer ruimte hebben en verder van de weg kunnen gaan staan.
Om de rest van ons terein ligt bos en weiland over een afstand van een paar honderd meter en met oud en nieuw was het vorig jaar niet erg druk.

Vorig jaar ging het prima met oud en nieuw, maar toen liepen ze midden op het weiland. Dit jaar durfde ik het niet aan met mijn nieuwe paard omdat die altijd op stal heeft gestaan en ze wel eens draden over het hoofd ziet als ze gaat rennen.

Wij waren dit jaar bij vrienden 15km van huis en door de mist konden we niet meer naar huis (je zag maar 5 tot 10 meter en auto's reden tegen stoepranden aan en stonden dwars op de weg zonder dat ze het doorhadden) Onze andere vrienden gingen lopend, wij moesten met de auto en zijn dus maar blijven slapen en vanmorgen vroeg naar huis gegaan.

We zagen de paardjes eerst niet toen we aan kwamen rijden en dus ik was al bang dat ze er toch tussenuit geknepen waren. Maar toen we naar achteren liepen en ze ons hoorden kwamen ze met hun drieën uit de schuilstal. Blijkbaar hadden ze zich prima gered. Gelukkig!
Ze snel wat wortelen gegeven en het weiland opengezet en toen weer ons bed ingekropen Knipoog

anoek03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:14

ik laat de stal altijd open zodat hij naa buite kan als hij wil maar hij kan ook lekker binnen blijven staan:D