grootte van een wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: grootte van een wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:23

Daar ben ik ook zeker voorstander van Ja

Maar ik denk als ik dat niet zou doen dat die knollies van mij het niet redden op kwart ha per paard
of ik denk dat niet alleen, dat weet ik wel zeker Lachen

In de zomer redden ze het daar een heel stuk beter op Lachen

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:28

Ik heb mijn 2 mini pony's op 2000m2 lopen het hele jaar door. En het is nog groen om te zien. Komende jaar heb ik er iets minder dan 2 ha bij, en komt mijn paard ook aan huis te staan. om precies te zijn komtik uit op 2.16 ha grond. ik heb echt geen flauw idee nog hoe het gaat uitpakken. Word nog een hoop maaien erbij denk ik.
Ik heb in 2006 2 friezen op 2000m2 gehad, en ze hebben er in totaal 4 maanden 24/7 gestaan. Het was echt helemaal op. Ik moet er wel bij zeggen dat het toen een hele hete droge zomer was.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:59

Nou er zijn er al genoeg die geschreven hebben dat 2000 m2 niet veel is maar je kan je paarden ook klokje rond binnen houden en dan mogen ze naar buiten als jij dat bepaalt, dus hoe klein ook het is altijd beter dan binnen staan, maar zo als het nu met het weer is denk ik dat het wel moeilijk gaat worden, dan wordt het één blubberbende, hoe kleiner de ruimte hoe beter jij er op moet toezien hoe de bodemgesteldheid is. Zelf hebben wij 3 haflingers op ruim 7000 m2 staan en dan ligt de rijbak er ook nog in, maar omdat we goed kijken hoe het met de bodem gaat is het prima te doen, we zetten het zelfs nog af met een draad en de wei ziet er nog steeds mooi groen uit, wel heeft deze grond een mooie ligging met goede afwatering, dat is ook heel belangrijk natuurlijk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:32

een halve hectare voor 2 paarden is te weinig hoor om hun volledige voeding uit te halen zelfs in de zomer.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:42

Hier krijgen we dit jaar een wei van 5 ha, en daar wil ik hooguit 8 pony's op hebben ivm het gras. Maar moet wel zeggen dat dat erg groot is voor 8 pony's. Maar ja als je de ruimte hebt waarom niet dan toch!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:30

fokfanaat schreef:
een halve hectare voor 2 paarden is te weinig hoor om hun volledige voeding uit te halen zelfs in de zomer.

Ja maar daar vroeg Orrieknorrie ook niet naar dat zal ze wel begrijpen dat je van een postzegel grond niet kan leven, ik voer mijn paarden ook bij op hun 7000 m2 grond. 's Zomers voer ik op het "oog" en voer zonodig een beetje bij maar 's winters zijn ze echt afhankelijk van ruw- en hardvoer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:32

klopt maar dat zegt maya in dit topic. daarop mijn reactie.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:05

Haha! Ja danbegrijp ik jouw reactie beter!