Wie weet hiervoor een oplossing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:15

Ik kan het wel, twee/drie keer daags ... maar wat doe je s'nachts? Hij gaat er lekker inliggen hoor ... Haha! ... en ik die ooit nog riep hoe netjes m'n ponie's waren, buiten gaan plassen, en mesten in één enkel hoekje ... en dan neem je er een tinker bij ...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:27

Wij hebben inderdaad kokosvezel erin liggen, maar pas een paar weekjes, dus ik weet nog niet echt of het goedkoper is dan zaagsel. Wel moet je eraan wennen dat de stalbodem er altijd zwart uitziet, ook al is hij niet nat... kijk maar eens op www.stablecarpet.nl

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 17:25

Daar heb ik op gekeken, maar ik kan nog niet echt achter komen hoe duur het is. Misschien kan jij mij dat vertellen.

Dat het er altijd zwart uitziet is voor mij niet wennen, ik ben niet anders gewend.

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:41

Even over rubber matten, die had ik ook want mijn pony was allergisch.
Nou ik kan je vertellen dat een grote rotzooi werd, ik had echt professionele stalmatten, waterdoorlatend en zo maar ik had binnen de kortste keren een vliegenplaag op stal.
De vliegen legden hun eitjes in de porien van de matten, een ramp Frusty !
Bovendien gingen ze toch dichtzitten met mest en dat terwijl ik ze om de haverklap schoonspoot Huilen . Ik heb er echt van gebaald temeer omdat die dingen me een hoop geld hebben gekost.
Op de stal waar mijn pony nu staat (andere pony overigens), krijgen ze een dikke laag zaagsel en daaroverheen nog stro.
Dit werkt goed, maar mijn pony is niet zo'n viezerd en bovendien zwart Cool .

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 21:26

Hoe ik mijn vlasstrooisel gebruik.....ik dacht dat ik me aan de richtlijn hield maar als ik hier lees zou ik een verspiller zijn.
Ik ben begonnen met 4 pakken per stal die 3 bij 3.5 zijn. Elke dag de drollen eruit en om de 3 a 5 dagen de natte plek. Je zou ook de natte plek om de dag kunnen doen.... Elke week gooi ik er 1 pak bij. Bij mijn paard werd het wat bruiner na een tijd dat het behoorlijk plakte dus heb ik daar 1x 1.5 pak in gedaan maar voor de rest zit ik nog op mn schema van 2 pakken per week voor 2 stallen. Is jou paard een grote smeerkees gooi dan 1.5 pak per week erin ofzo. Een half pak vind ik persoonlijk errug weinig en dan 1x per week de nat eruit dan kan ik me voorstellen dat het mis gaat met een enorme viespeuk. Vlas moet je ook bijhouden anders wordt het een zooitje. Ik ben nog steeds tevreden.

Maar ik lees dus dat jij 4 balen van 32liter gebruikt en elke dag nat eruit haalt. HOE krijgt ie het voor elkaar om er dan nog een zooi van te maken?? Ik kan me er echt niks bij voorstellen......

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 09:54

Het blijft ook voor iedereen een raadsel, het begint zo langzamer hand een beetje tegen te staan en denk er weer over om op stro te gaan, dit is namelijk makkelijker af te voeren

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 00:07

Is vlas moeilijk af te voeren eigenlijk??
Eet ie eigenlijk alles op en schijt ie het meteen uit?? Of maakt ie er een bagger zooi door rond te gaan spollen op stal??

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 10:06

Ik mag mijn mest niet in de mestbak gooien daarom is het voor mij moeilijk afvoeren, alles in zakken en dat is zo zwaar!!! Vanaf vandaag heb ik een rolcontainer gehuurd dus het wordt nu makkelijker.
Mijn paard eet er helemaal niets van op, maar volgens mij draaid hij zo vaak rond dat alles verspreid ligt door zijn stal. Heel prettig. We zullen zien hoe het zal gaan met die container.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:02

hmmm ik heb het al lang opgegeven met baily .... hij wordt nu elke dag uitgemest (ik kan niet ik mag niet meer op de brommer i.v.m. neurologisch onderzoek)
en als ie vies wordt van in zijn stal liggen is het zijn eigen probleem. ik maak me er niet meer druk om....