Knippen van manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moeminx

Re: Knippen van manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 10:54

Ja, ik vind het ookk netjes Haha!

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:01

In de springpaardenwereld worden de manen van de meeste toppaarden gewoon geknipt, dat kun je prima zien als je de dieren ziet springen want de manen worden meestal niet ingevlochten. Ik weet niet wat men bij de dressuurpaarden doet, maar waarom zou je ze niet knippen? Je vlecht de manen toch in als je wedstrijd hebt dus niemand ziet of je getrokken of geknipt hebt hoor.

Zelf knip ik meestal en dan niet meer onderkantjes verticaal inknippen ofzo. Dat deden we nooit toen ik nog topgroom was. Als het paard hele dikke manen heeft wil ik ze nog wel eens trekken omdat ze dan wat dunner worden en daardoor makkelijker te vlechten.

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:05

Ik vlecht altijd de manen in, en daarna knip ik de uiteinden van de vlechtjes, onder het elastiekje dus, eraf. Tong uitsteken

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 21:23

Okee! Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:27

hangt er ook een beetje van af welk paard je hebt. of hij hele dikke manen heeft ja of nee of dat het een fjord is want een fjord kun je eigenlijk aleen knippen als ze recht omhoog staan..

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:28

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:30

Knippen kan gerust maar het trekken van de manen ziet er natuurlijker uit, maar duurt ook veel langer xD

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:04

brrrr. ik vind knippen maar eng. als het eraf is is het eraf en dan is het nog maar de vraag of het er wel leuk uit ziet. als je het nog nooit gedaan heb moet je het maar door iemand laten doen die dat vaker gedaan heeft. nu las ik in dit topic over een mesje en dan snijden zodat het er wat natuurlijker uitziet, dat is nog wel interessant voor mij denk ik. knippen vind ik namelijk niet zo heel mooi en trekken doe ik niet, mn paard heeft niet zoveel manen.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:07

Ik knip het gewoon omhoog. Ziet er net zo uit als getrokken manen.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:58

Omhoog knippen?

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:06

Bij mn oude pony trok ik de manen altijd, dit was veel werk maar zag er wel natuurlijk & netjes uit.
Mn nieuwe pony kan er niet tegen als ik haar manen trek (gaat ze constant hangen en wordt ze heel zenuwachtig van) dus bij haar knip ik het gewoon. Ik vind het wel een stuk minder mooi, omdat het er dan zo 'geknipt' uit ziet, maar als ze in knotjes zitten zie je dat toch niet.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:12

Irisssssssssje, kan je het dan niet proberen op de manier zoals op de site van anky (zoals in de link van mijn vorige post...) dat vind ik persoonlijk wel heel mooi Lachen

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:21

Ja, ik heb even gekeken. En ik ga het is proberen!
Aangezien dr manen alweer héél erg lang zijn geworden, en nodig bijgewerkt moeten worden, ga ik het deze week nog proberen!
Bedankt:D

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:26

Je moet wel eerst ff oefenen, tenminste ik, dus dan zou ik eerst gewoon een paar centimeter proberen, en dan als je het onder de knie hebt, op de lengte die je wil Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:29

ik knip die van mijn paard ook met een gewone schaar,

Afbeelding
niet zo heel goed te zien maargoed.

ik knip ze gewoon recht, en verder niks, als je ze omhoog inknipt vind ik dan weer heel lelijk worden, al die hakken eruit......

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:30

Ja, ze zijn zolang dat ik er wel een heel stuk af moet halen. Dus begin met een klein stukje en als het lukt grotere stukken. En ik vraag ook of mn moeder me wilt helpen.
Ik ga nu naar bed (vannacht was het laat)
welteruste Lovers

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:34

ivar schreef:
In de springpaardenwereld worden de manen van de meeste toppaarden gewoon geknipt, dat kun je prima zien als je de dieren ziet springen want de manen worden meestal niet ingevlochten. Ik weet niet wat men bij de dressuurpaarden doet, maar waarom zou je ze niet knippen? Je vlecht de manen toch in als je wedstrijd hebt dus niemand ziet of je getrokken of geknipt hebt hoor.

Zelf knip ik meestal en dan niet meer onderkantjes verticaal inknippen ofzo. Dat deden we nooit toen ik nog topgroom was. Als het paard hele dikke manen heeft wil ik ze nog wel eens trekken omdat ze dan wat dunner worden en daardoor makkelijker te vlechten.

idd Ja

ik knip ze dus ook alleen maar horizontaal, en kan nou niet zeggen dat ik het superlelijk vind ofzo...
vind het wel stoer staan Haha!
en op wedstrijd (met dressuur) zie je er toch niks van dus Knipoog

die van mij houd ook niet zo van trekken, en heeft al niet superdikke manen, dus zo houd ik ze ook nog enigsinds dik Knipoog

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:17

Ik knip altijd de manen..Vind het een drama om ze te trekken...Meestal pak ik een schaar, knip ik ze af, tot ze nog net iets te lang zijn en daarna snij ik ze nog een beetje bij met een schaar..Op mijn werk/stage trokken ze eerst ook altijd de manen, tot ik ze maar aangeleerd heb dat knippen veel sneller gaat Haha!..Op wedstrijd zijn ze toch altijd gevlochten, en voor de training maakt het toch niet uit als ze helemaal recht zijn? Ik zit er in ider geval niet mee..

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:19

Mijn moeder knipt ook altijd de manen gewoon. Eerst even uitdunnen door te trekken en dan bijknippen Knipoog
Je ziet haast niet dat ze geknipt zijn.