Een voerton...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vincent_

Re: Een voerton...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:17

wij hebben een kliko en 3 voer tonnen van ranzijn voor minder dan 10 euro.

Vincent_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:18

Coentjuh schreef:
Ben voorzien jongens Haha! Stalgenoot had er nog 1 staan, neemt ze mee van zn werk ofzo, gratis Haha! Haha helemaal happy! Iig bedankt voor jullie berichtjes.

mooi Knipoog

Kim_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:41

Ook ik gebruik een kliko en ben hier erg tevreden over.

Fijn dat je voorzien bent!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 08:55

Coentjuh schreef:
Heb ze in diverse paardenbladen zien staan, maar komt dan toch wel gauw op 25 euro voor zo'n ding. Ben bij de Intratuin geweest, Doeland, Gamma, Fixet.. Nergens een normale voerton, te groot, te klein, te duur...

Ik zoek gewoon een ton tot iets boven mn knie, waar een flinke zak voer in kan en een fles appelazijn ed. Ook niet zo'n klein trommeltje Haha!

Waar hebben jullie hem vandaan?

Ik heb een oude diepvries die het niet meer doet als voerkist. Daar kna ik zo 10 zakken brokken in omkiepen als het moet. En nog een andere diepvries om daar de haver en muesli in te doen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:41

Wij hebben alle zakken biks en haver ook in een oude vrieskist. Voor kleinere hoeveelheden ben ik ook op zoek geweest. Bij de watersportzaak kan je waarschijnlijk wel slagen! Daar hebben ze tonnen in verschillende groottes, allemaal waterdicht Knipoog

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:58

Heb een voerkist gemaakt van watervast betonplex, met afsluitbaar deksel, wielen en tussenschot zodat er musli en bix in kan. Kan je zo groot maken als je zelf wil. Wel kostbaarder hoe duurdere houtsoort je kiest en welke ornamenten je erop zet, maar je kan ook kiezen voor hout wat je schilderd, misschien heeft iemand nog wel een plaat hout ergens opgeslagen die je kunt gebruiken. Zelf ook nog hoekstrippen van metaal opgezet, kist is onverwoestbaar. In de mijne gaan zo'n 3 zakken van 20 kg en heeft een formaat van zo'n 50 cm hoog, 100 cm breed en 50 cm diep. Door dit formaat kan je hem eigenlijk overal wel kwijt op een plek in de buurt bij je paard.
Verder heb ik ook nog ergens op zolder een kunstof 'schatkist' bij de Blokker vandaan liggen, zitten nu dekens in maar past ook zeker een zak voer in en is afsluitbaar. Past lekker makkelijk op de bodem in een stalkast of zo.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:01

Ik heb mijn 2 voertonnen bij Agradi (in Den Bosch) gehaald. Die van de Boerenbond vond ik te duur (en de goedkopere te klein). Bloos
Zijn 60 liter tonnen, ik krijg er gemakkelijk een zak voer van 20/25 kg in Lachen Tonnen staan nu voor € 22,50 op de site, ik heb ze voor een kleine € 20 gekocht toen, was in de aanbieding.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:06

Ik gebruik gewoon een melkbus Haha! , past precies 1 zak muesli in Tong uitsteken

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:28

Wij hebben van die gif tonnen, eerst hebben ze de houdwormen er mee het huis uit gejaagt en zometeen worden ze gereinigd en dan gaan we ze als voertonnen gebruiken ideaal en heel groot.

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:24

wij hebben houtenkist laten maken voor het voer en daar vijverplastic ingedaan. dit werkt perfect en de muizen komen er ook niet bij

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:52

Leuk dat je eindelijk een voerbak hebt gevonden! Haha!

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:12

Gewoon een vuilnisbak kan ook wel werken Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 08:56

Ik heb van die zuurkool tonnen..wit met rode deksel. Wel de grote versie waar precies 1 zak inpast.

Ik heb ze zeker al een jaar of 12 en ik doe ze nooit meer weg. Wat ze hebben gekost weet ik niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:28

Ik heb een blauwe ton waar een zak biks in past en dan heb ik nog een 20 cm over.
Het nadeel van grote tonnen en kliko's is, is dat wanneer je voer bijna op is, je zowat handstand moet doen om bij het laatste voer te komen, Bij een kliko heb je dat probleem al als ie halfvol is. Ik heb regelmatig met mijn benen zwabberend in de lucht voer uit die dingen gehaald!
Hier kun je die blauwe tonnen voor 8 euro krijgen bij de kringloopwinkel, ze zijn brandschoon.

936

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:19

heb hem hier van bokt! Ben er erg blij mee!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:53

Wij hebben van die bakken bij de Xenos gehaald. Met goed afsluitbare klep en wieltjes eronder, je schuift ze overal heen. Er past precies een zak muesli of brok in.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:56

Siersma schreef:
Ik heb een grote groene ton met deksel van de welkoop. Die met van die rode klepjes aan de zijkant om m dicht te klikken. Is groot genoeg voor een 25 kg zak voer en dan hou je nog veel ruimte over. Koste geloof ik 17 euro.

ik heb deze ook niet te groot echt handig.
en harstikke mooi en niet duur! Knipoog

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:22

Bij ons is een voertoen gewoon bij een dierenwinkel te kopen die redelijk betaalbaar zijn Lachen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:37

Ik kreeg hem bij mijn voer. Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:23

Bojangles schreef:
Wij hebben van die bakken bij de Xenos gehaald. Met goed afsluitbare klep en wieltjes eronder, je schuift ze overal heen. Er past precies een zak muesli of brok in.

Die gebruik ik idd voor het kattenvoer (okay, een verrijdbare bak met wieltjes van de Praxis). 20 kg paardenvoer zou er in principe wel in moeten passen... Ik vind ze alleen niet praktisch voor op stal om eerlijk te zijn Lachen

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:05

Bojangles haha die heb ik ook van de xenos!
past inderdaad precies een zak van 25 kilo in en de voerschep kan er ook nog bij Knipoog

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:36

Ik heb er eentje van AVEVE
En de andere is een grote vuibak eigenlijk met deksel wat je kan afsluiten en waar toch een ganse zak voer inpast Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:39

PollyB schreef:
Wij hebben van die gif tonnen, eerst hebben ze de houdwormen er mee het huis uit gejaagt en zometeen worden ze gereinigd en dan gaan we ze als voertonnen gebruiken ideaal en heel groot.

Dit zou ik dan weer erg griezelig vinden... Stel dat het gif in het plastic getrokken is en langzamerhand afgegeven wordt aan het voer?

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:40

Siersma schreef:
Ik heb een grote groene ton met deksel van de welkoop. Die met van die rode klepjes aan de zijkant om m dicht te klikken. Is groot genoeg voor een 25 kg zak voer en dan hou je nog veel ruimte over. Koste geloof ik 17 euro.

Die heb ik ook, volgens mij is dat orgineel een prullenbak

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:42

Ik heb ze bij fakkert vandaan, voor iets van 10 euro ofzo. Past ongeveer anderhalve zak voer in.