Naar de binnenbak, buitenritje of niet rijden???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_1985

Re: Naar de binnenbak, buitenritje of niet rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:29

heb geen binnekbak en de buitenbak is hard en ongelijk

Kortom ik rijd buiten. Maar dat doe ik toch meestal al ivm niet al te beste bak.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:30

Ik gooi mijn paarden in de bevroren bak. Daarvan is ongeveer de helft goed maar hard en de rest ongelijk. Ze leven zich dan in stap en af en toe draf eventjes uit wanneer ik bezig ben met de stallen. Daarna opzadelen en naar buiten. De bak valt wel te rijden in stap, maar ga dan liever uitwaaien op buitenrit. Vinden ze zelf ook erg fijn en is natuurlijk goed voor de opleiding van mn jonge paard. Wanneer ook de weg glad wordt moet ik even kijken hoe en wat, want onze bermen zijn niet echt gelijk meer.. Gelukkig staan de onzen op blote voeten Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:27

RianneH, sorry even helemaal off topic maar wat heb je een goed onderschrift!!!: It doesn’t matter if the horse isn’t performing perfect,
As long as the rider is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:31

Hahaha heerlijk niet? Helaas niet zelf bedacht, alle crediet bij Bent Branderup, maar het slaat de spuiker op z'n kop Haha!

Cassanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:33

Maarre even vakantie voor m'n paardje.... Ik denk dat hij het zelf niet erg vindt. Ik ga morgen een buitenritje proberen, ben benieuwd..

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:33

RianneH schreef:
Hahaha heerlijk niet? Helaas niet zelf bedacht, alle crediet bij Bent Branderup, maar het slaat de spuiker op z'n kop Haha!

Geweldig!!! Knipoog Haha!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:02

Ik ga naar de binnenbak Ja Er moet gewoon getrainend worden, dus dan maar naar de binnenbak, maar dat doe ik het hele jaar.

Cassanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 22:04

Mee eens, maar als je geen mogelijkheden hebt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:06

Wij hebben gelukkig een binnenbak, dus daar zijn wij veel te vinden met dit weer! Maar moet wel zeggen dat ik een buitenritje in deze kou ook helemaal niet verkeerd vind Vingers aflikken
Buitenbak alleen als hij niet glad of hard is (nat maakt mij niet zo uit)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:55

Voor mijn paarden veel bosritjes nu, vinden ze niet erg. Met mijn wedstrijdpaard rij ik af en toe naar de manege (ca. 10 minuten stappen). Staan ook lekker de hele dag en nacht buiten dus hoeven zich niet te vervelen.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:01

Mijn bak is net weer helemaal vernieuwt (gesleept, nieuwe laag zand), en in de voormiddag staat de zon erop dus die kan mooi dooien. Maar springwerk of galop zit er niet in, daarvoor vind ik de ondergrond misschien nog wat te hard.. Maar tja, als de zon er niet kan opstaan kan er ook niet gereden worden..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:58

Niet rijden. Scheve mond Van mijn mammie mag ik niet over de weg rijden, vindt ze gevaarlijk.. Maar als het wel mocht zou ik buitenritjes maken. We hebben trouwens wel veel land aan huis hoor, 75ha, waar ik in de zomer kan rijden. En als ik 18 ben (nog 1 jaar) dan ga ik wel over de weg. Vork *LOL*

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:00

Ik heb geen binnenbak, alleen een buitenbak maar als die bevroren is worden het dus buitenritjes. Maar ik ben doordeweeks pas in het donker thuis dus ook die vallen dan af en blijft niet rijden over helaas.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:04

Nu rijden wij 3 dagen even niet. Buitenbak is te hard en binnenbak wordt vandaag, morgen en overmorgen gewerkt aan een nieuwe bodem. Hierna lekker in de binnenbak rijden. Met een goede nieuwe bodem. De oude bodem was net zo hard als de buitenbak nu. Alleen door de regen is de buitenbak nu glad.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:00

Wij gaan regelmatig met simon naar de binnenbak om te longeren. Op de dagen tussendoor
loopt mijn vader aan de hand met hem. Niet ideaal maar je moet wat zolang de bak kei en kei hard is.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:14

Als het even kan lekker binnen! We hebben wel een binnenbak maar helaas is die vaak bezet ivm lessen. Als het dus even kan rij ik voor of na de lessen lekker binnen. Van de week was de buitenbak nog wel te rijden (toplaag nog niet bevroren) maar nu vind ik hem echt te hard en te hobbelig geworden.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:31

Ik ben de kou al hélémaal zat! De 3 jarige reed ik altijd al thuis (klein bakje, redelijk zwaar) maar die moet nu noodgedrongen regelmatig mee ergens naartoe. Mn 5 jarige wedstrijdpaard staat al vanaf maandag stil. Dinsdag heb ik m licht gelongeerd zonder bijzet, en gister is ie thuis een soort van los geweest. Maar het was écht hard. Het is ook hard zoeken naar tijd om ze beide te kunnen doen omdat we dus met allebei ergens naar toe moeten.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:36

Ik kies voor ff niet rijden. Ze staan toch lekker in de wei dag en nacht! Zo snel het weer beter word, dan ga ik weer lekker naar buiten! Een rijbak hebben we helaas nog niet, die komt volgend jaar! En wat voor 1 Haha!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:40

Even niet rijden, om de dagen even wat grondwerk doen. Van de week lange rechte lijnen door de wei gestapt met pessoatuig, vandaag gewoon wat grond en gehoorzaamheidsoefeningen. Ik wacht wel weer tot het dooien gaat, m'n paard stond vanwege een blessure toch al een tijdje stil. Lekker op de wei met de anderen, hij vermaakt zich wel hoor Lachen

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:10

mijn shetlander en mijn vriendin haar shetlander staan bij elkaar en als wij gaan rijden dan rijden wij gewoon in de wei die is ook hard maar bij ons vriest het nu al wat minder ze zijn nu hoefbevangen dus rijden wordt nu niks maar is hast over. en dan rijden wij gewoon op weitje ..

doeii

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:26

Als ik niet in de binnenbak ga rijden dan ga ik gewoon het bos in en zoek natuurlijk wel een beetje vlakke paden uit. Maar van de week lukte het nog prima, hoewel het nu steeds kouder word.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:39

Ik heb wel een buiten bak maar die is dus ook niet gesleept. Tong uitsteken Dus lekker in het bos rond stappen. Maar dat doen we meestal toch wel. Clown

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:40

Buitenritje Ja
warm aankleden en kan prima Lachen Lachen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:41

Buitenritjes, doe ik toch (bijna) altijd. Haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:45

ik geef les maar verschuif alles naar de middag en zaterdag zodat ik een stukje naar buiten kan gaan
met de paarden en de kids Haha!