babyolie goed voor paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

babyolie goed voor je paard

Poll eindigt op

- Ja Heel goed!
5 (13%)
-Goed!
18 (48%)
-Slecht
6 (16%)
-Andere mening
8 (21%)

Totaal aantal stemmen: 37

Waratje

Re: babyolie goed voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:40

Je verpest er de structuur van de vacht mee, voor de huid is het ook niet goed om er zooi aan te smeren. Hoe minder hoe beter.
Dat je het bij een wedstrijd doet, kan ik me wel voorstellen, maar verder niet. Er plakt ook veel te gemakkelijk zand en andere viezigheid aan, waardoor je alleen maar meer risico loopt op problemen.
Zelfde geldt dus voor babydoekjes, gewoon niet gebruiken. Ogen kun je gewoon met je hand overheen of desnoods met een vochtig lapje, voor onder de staart (zowel dames als heren) gebruik je een vochtige spons, koker gewoon lauw water en een doekje.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:16

Met het eerste stuk van Waratje eens, tsja als ik mijn paard meeneem op wedstrijd, show, cursus of demonstratie en hij zie er ondanks een stevige poetsbeurt wat stoffig uit (dat heb je met paarden die lekker buiten rollen en rotzooien) dan haal ik er een babydoekje overheen, qua olie bijna te verwaarlozen en het doekje is na afloop zwart/bruin (zoveel stof pak je mee), het is dus niet zo dat je liters olie achterlaat, eerder dat er stof aan blijft plakken. Maar goed, het is voor de structuur van de vacht beter om dit niet dagelijks te doen maar voor speciale gelegenheden helemaal niet schadelijk.

Maryse_hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:57

arlette_love schreef:
ik doe het altijd op de staartwortel als mijn paard heel veel schilfers heeft, werkt super. verder gebruik ik ook babydoekjes voor de "muts" als ze hengstig is.

Ben nog maar een groentje als het om paarden gaat, maar waarom daar?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:57

Ik gebruik de doekjes dan voor ogen, neus en onder de staart.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:07

ik doe in de zomer babyolie op haar neusje omdat hij dan altijd zo ruw word van de zon en alles.
werkt heer goed word haar neusje lekker zacht avn!

MalleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:35

ik doe daar niet aan Vork

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 08:55

Maryse_hier schreef:
arlette_love schreef:
ik doe het altijd op de staartwortel als mijn paard heel veel schilfers heeft, werkt super. verder gebruik ik ook babydoekjes voor de "muts" als ze hengstig is.

Ben nog maar een groentje als het om paarden gaat, maar waarom daar?

omdat ze altijd onder de pies zit als ze hengstig is en daardoor krijgt ze jeuk en dan gaat ze weer schuren en babydoekjes werken super om dat te verhelpen Lachen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 08:56

Als mijn paard schuurt bij zijn staart smeer ik het er ook wel eens op dat verminderd jeuk.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:06

arlette_love schreef:
omdat ze altijd onder de pies zit als ze hengstig is en daardoor krijgt ze jeuk en dan gaat ze weer schuren en babydoekjes werken super om dat te verhelpen Lachen

Dat kun je dus ook (beter) doen met een spons of doekje met lauw water.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:28

Waratje schreef:
arlette_love schreef:

Dat kun je dus ook (beter) doen met een spons of doekje met lauw water.

ik doe het meestal ook eerst met lauw water en daarna een babydoekje, ze heeft heel snel droge huid en dan gaat ze schuren. (verder is het geen lastig en verwend paard hoor Bloos )

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:38

Ik gebruik inderdaad ook babyolie. In staart en manen tegen het afschuren..En dan niet tegen de jeuk, want zij zelf schuurt niet maar door de voerhekken breken haar manen af en haar medepaarden gebruiken haar kont als schuurpaal. Door goed vet te houden breekt het een stuk minder snel af. Ook in haar staart zodat de viezigheid er wat minder snel vat op krijgt omdat het minder of zelfs niet klit. Het is een schimmel dus die witte staart is wel een crime natuurlijk.

En ik heb het ook gebruikt op haar ' billen' zegmaar, omdat ze aan de diarree was, die aan de weinige haren op haar billen bleef hangen en dat gaf irritaties als de staart er dan vervolgens lekker overheen schuurde. Door in te smeren met baby olie werd de huid soepeler/zachter en de irritatie dus minder, diarree bleef ook minder hangen en toen de diarree toen eindelijk reageerde op de medicijnen had ze geen huidirritatie meer. Heb toen wel om de dag lekker ' billen' ingevet, maar dan dus wel alleen het randje tussen daar waar de vacht weer begint en de staart schuurt, niet haar ' muts' zelf, daar smeer ik niets op.

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:46

babydoekjes rules! Afgod
gebruik ze werkelijk overal voor op stal! voor mijn paard zijn snoet, ogen en soms gele hakken (bonte smeerkezen -streek) om de zwarte flanken (voor het oog) stofvrij te maken, om mijn eigen snoet in de zomer stofvrij te maken en in de winter voor mijn eigen snotneus, voor het afvegen van vieze handen, om mijn zadel & hoofdstel even vlug-vlug schoon te maken (ik weet het, het is niet goed voor het leer om het te vaak te doen...) en zo nog 1001 toepassingen.

Babyolie smeer ik (als ik in een heel ijverige bui ben) voor wedstrijden op de neus en boven de ogen en na wedstrijd weleens een beetje in de manen om de afro te temmen.

verder uit de zwitsal-lijn is de shampoo ideaal - zacht en neutraal voor paard's en mijn lijfje. SLUIK-RECLAME!!!!

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:52

Citaat:
ik doe in de zomer babyolie op haar neusje omdat hij dan altijd zo ruw word van de zon en alles.
werkt heer goed word haar neusje lekker zacht avn!

@ Lottehorse, dit is niet bepaald een slimme actie (of ik begrijp je toepassing verkeerd), babyolie brand ontzettend in de huid, werkt als een vergrootglas - als van die cocos-olie die sommige typetjes op het strand opsmeren om snel pikzwart te worden. Als je babyolie in de zon op zijn neus hebt zitten, hangen de volgende dag gegarandeerd de vellen erop, zelfs bij bruine snuitjes. gebruik daarvoor liever een dikke vette zonnemelk - met hoge factor - voor de witte stukken.

soenylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:11

meeste mensen doen het ook wel eens voor de staart om te wassen en voor de manen.
waarom: als je voor wedstrijden knotjes moet indoen, helpt babyolie en om de voeten er meer te wassen
ook doen ze het zodat het was vetter word want drogemaenen en staart ziet er niet uit en doet best pijn
waarom pijn: als het paard met zijn droge staart de vlieren erafslaat kan dat pijn doen

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:14

ik doe het altijd op de kroonrand, dan groeien de hoeven van mn paard ietsje beter.. zei onze hoefsmid.. maarja, verder op de neus ofzo, maar uitkijken in de zomer dat het niet verbrand...