2 paarden in 1 stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

Re: 2 paarden in 1 stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:48

ik heb zelf 1 welsh pony en een het zusje van haar staat wel bij haar in de box maar ja die zijn natuurlijk klein.. ik weet neit of ik het met een kwpn aanzoudurven..

Skaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:40

ik had ook altijd mijn haflinger met een shet samen staan en dat ging altijd goed, tot de haf drachtig werd, toen wilde ze de shet niet meer, maar als ze goed met elkaar kunnen opschieten is dat geen enkel probleem lijkt mij.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:00

Ja daar heb ik goede ervaring mee!. Als ze goed met elkaar kunnen is het juist erg gezellig. Groot en klein bij elkaar hoeft helemaal niets uit te maken. Ik ben helemaal voor op groepstalling mits ze ruimte hebben. Soms is het nodig meerdere netten neer te hangen met voer, omdat anders de dominantere alles toe-eigent.

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 20:02

nou dat is dus juist wel handig, want drinken kunnen ze alle bei, hooi in alle twee de kante, alleen de voerbak hangt hoog zodat oliebol er niet bij kan:P

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:04

Mijn stal is 3,5 bij 3,5 (wel met uitloop naar paddock) en daar staan mijn fjord en mini in. Ik heb er zelfs een tijd een bokje bij gehad.
Als het erg slecht weer was, ging de deur dicht (inregenen) en stonden ze 's nachts met zijn drietjes op stal. Soms lagen ze zelfs met zijn drietjes te slapen.

Nu zijn ze nog met zijn tweetjes (bokje is overleden) en heel soms gaat de stal 's avonds dicht. Hier geeft het geen problemen......

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:06

er staat hier een stal met 2 veuelens eirn ze zijn echt onafscheidelijk. ze lopen al de hinniken als ze apart los gaan. Duivel

ook gemerkt de zwarte[ouwere veulen] meer over de jongere bruine veulen beschermend is

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:23

Andrew stond vorige winter met een fjord samen in een stal van 4 bij 6. Dat ging heel goed omdat hij de baas was en het heel goed kon vinden met de fjordenmerrie. Hij was erg aan haar gehecht en ze schopten niet en gingen ook niet stoeien (wat hij wel met de ruinen deed)
Mijn Kwpn merrie zou ik niet snel met een ander paard of pony in 1 stal zetten want die kan zomaar ineens vinden dat een ander paard weg moet en dan een schop uitdelen als die niet snel genoeg vertrekt. Dat is gevaarlijk voor die ander omdat die in een afgesloten stal geen kant op kan.

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:26

Mariekexzita schreef:
nou dat is dus juist wel handig, want drinken kunnen ze alle bei, hooi in alle twee de kante, alleen de voerbak hangt hoog zodat oliebol er niet bij kan:P

Heet hij echt oliebol? Huilen van het lachen

Kijk eerst eens even of jou kwpn-er en je shet het samen wel kunnen vinden. Anders is het zoiezo geen optie.

(heeft alleen de 1e en laatste paar posts doorgelezen * )

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:14

Het ljkt mij niet zo'n lekker idee, ik zou bang zijn dat je kwpn'er je shet kapot trapt... ik zou het zelf niet doen..

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:20

bij ons op stal stond er een kwpn er van 1,76 met een shet van 80 cm in een stal van 3m bij 3,5m. dit ging eigenlijk best goed (shet was wel de baas over de kwpner, maar de kwpner is echt een goedzak die zoiets heeft van: ja het zal wel). nu staan ze niet meer bij elkaar omdat de weilanden weer aangedroogd zijn en de shet dus weer lekker buiten kan blijven. maar het kan dus best goed gaan.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:59

Mijn vriendin d'r paard staat ook in een grote stal met een shetlander, gaat allemaal prima Lachen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:01

Bij mn verzorg pony's staat een kwpn met een welsh samen, gaat prima en ze zijn ook onafscheidelijk Nagelbijten / Gniffelen
Is nog nooit fout gegaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:44

op de stal waar mijn pony staat staan verschillende paarden bij elkaar in 1 grote stal.
bijv:
stal 1:haflinger x tinker met een klein a ponytje,
stal 2:2 d/e-pony's
stal 3:een welsh van 1.30 met een welsh k van 1.46 (bijde nog niet uitgegroeit)

en dit gaat allemaal prima, maar of het met een shetlander zo verstandig is weet ik niet, die kan zichzelf toch moeilijker verdedigen tegen een groot paard.
misschien kun je het overdag is uitproberen en ze steeds langer samen zetten als het goed gaat.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:31

Mijn veulen van 7 maand ( welsh ) staat samen met mijn 6 jarige welsh op stal is een 3 bij 3 stal en dan kunen ze nog padock in van 10 bij 10 xo beetje

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:28

Ik heb mijn shetten wel samen op stal (6x3) Ik denk dat je niet alleen moet denken aan ruzies in de box maar ook rekening moet houden dat een shet aan een kleine pluk hooi voldoende heeft een een KWPN er toch veel meer nodig heeft. Je voert een shet zo dood als je niet uitkijkt.
Wat je dan kan overwegen is een hooinet voor de KWPN er ophangen waar de shet niet bij kan.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:29

wij hebben 5 paarden, en op eht moment maar vier stallen. onze ruin is een hele makkelijke, dus daar hebben we onze veulen hengst bij gezet. gaat heel goed, ze krijgen nu apart bix. het is een hele grote box. maar het is niet bedoelt voor altijd. als het goed is komen er op korte termijn 2 stallen bij Haha!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:20

Wij hebben een aantal jaar geleden een shetlander hengstje van bijna een jaar gekregen, beestje was veel te vroeg bij de moeder weg gehaald, stond verwaarloosd op een kaal weitje zonder schuilplek, en had iets aan zijn rechter achterbeentje (knie schoot vast ofzoiets, kon het iig bijna nooit bewegen)

Ik wist dat met merrie (1,56, pinto) op de manege voordat ik haar had ook met een minishet samen had gestaan, dus stelde ik voor om te proberen of dit ook zou lukken....

Hij kon de stal in.. maar wij niet meer Clown Al haar moedergevoelens kwamen boven drijven en ze heeft zich over hem ontfermt, heel mooi om te zien, liefde op het eerste gezicht die twee Lachen Na 2 dagen mocht ik ook weer contact maken Haha!

Ik zou kijken hoe die twee op elkaar reageren, als ze goed op elkaar reageren zie ik het probleem niet Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:24

Ik heb die van mij ook wel eens in dezelfde stal zijn. Ook iets van 3 bij 3 gok ik. Sinds een klein jaartje heb ik 2 stallen maar als ze allebei op de manege staan (tijdens een soort van ponykamp dan neem ik hun allebei mee) Is altijd prima gegaan. Het is trouwens een haflinger en een shetlander. En mijn haflinger is wel wat dominanter en kan wel eens een tik geven, maar is opzich altijd wel goed gegaan Lachen