Kun je een paard te lang of te vaak onder het solarium zette

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anke_

Re: Kun je een paard te lang of te vaak onder het solarium zette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 10:33

Mijn paard staat altijd na de training onder het solarium Ja We hebben met rode lampen en dat is naar mijn weten goed voor de spieren Vork Hij zal er ongeveer een kwartiertje onderstaan Ja Om te drogen en ondertusen verzorg ik hem Ja

Ik geloof zeker dat het fijn voor een paard is na een training Ja

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 10:58

wij hebben er 1 op stal hangen met rode lampen. 1 euromuntje is 11 minuten. dus we doen standaard dat!

heb het idee dat langer onplezierig wordt; ze gaan draaien en willen er onderuit.

over spieren: de huid en onderhuid wordt extra doorbloed door de warmte, wat dan weer een gunstig effect heeft op onderliggende weefsels (spieren). Gelukkig werkt het niet direct op de spieren; dan zou de bovenliggende laag (huid, onderhuid, bindweefsel) al bruin getoast zijn! Bloos!

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:18

wij hebben er ook een op stal met rode lampen.
ingesteld op 20 minuten (met muntje) en niemand zet haar paard er langer onder.
ons solarium wordt sowieso niet zo vaak gebruikt. in winter tijden wel eens na een wasbeurt om op te drogen of heel soms na training om op te drogen en voor de spieren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:10

Wij hebben er ook een, met rode lampen... Warina krijg ik er met geen 10 paarden onder Clown
Maar United af en toe een minuutje of 20 Lachen

erikfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:49

Wij hebben op onze pensionstal ook een solarium. Ik zet hem er na het rijden als hij nat is 10 à 20 minuten erin. Hij vindt het heerlijk. Staat altijd te doezelen en wil er graag in.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:19

erikfoto schreef:
Wij hebben op onze pensionstal ook een solarium. Ik zet hem er na het rijden als hij nat is 10 à 20 minuten erin. Hij vindt het heerlijk. Staat altijd te doezelen en wil er graag in.

Ik weet zeker dat Warien het ook heerlijk zal vinden als ze er eenmaal onder staat... maar hoe je het ook probeert...
Solarium aan, solarium uit, met eten, onder dwang... ze wil er niet onder Clown

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:51

mijn bijrijdpony zette ik na het rijden altijd onder de solarium... en dan zon 20 minuten, soms wat langer soms wat korter..
in de tussentijd kon ik wat vegen/mesten/opruimen wat tuig poetsen andere mensen helpen met paarden klaarzetten oid Lachen

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:29

.
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 05-01-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:30

het hangt ook af van de sterkte van het solarium, mijn paard had eerst vaak last van spierpijn, toen ik het solarium begin te gebruiken, af en toe een halfuurtje voor of na het rijden merkte ik al verschil.
de warmte werkte positief door op de spieren, voor elk paard is dit weer anders.
dat sommige paarden er 3 kwartier onder staan om te drogen vind ik niet zo raar, dat ligt ook aan de lampen etc.