wat doen jullie paarden/pony's als ze los zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 01:01

Als ik hem losmaak, en het teken geef dat hij vrij is, geeft hij een bok, een scheet en een gil...galoppeert en bokt wat, en gaat dan eens rondneuzen wat er allemaal rond de bak ligt/staat Haha!
En dan af en toe een sprintje, of nog even draven en flink showen *LOL* Briesen, snuiven, staart en nek erop...

Als ik hem in de roundpenn losgooi, doet hij niets.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 11:31

Bijna altijd eerst rollen, daarna kijken of er iets te eten valt (in het weiland wel, in de bak niets) is er niets te eten dan gaat hij meestal ergens staan kijken en roepen als je langskomt, zo van: Ik wil eten!
Het komt maar heel zelden voor dat hij uit zichzelf gaat rennen. Vorige winter (vorige stal) toen hij veel op stal stond wel eens in de binnenbak, vooral als in de paddock de grond bevroren was. Met andere pony's doet hij soms wel eens mee. Maar eigenlijk wil hij vooral eten...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 11:51

Ro ploft neer rolt 5 min. dan schudt ze en sjokt ze in een sukkelgangetje de bak rond op zoek naar eten.
El Roy rolt ook eerst dan laat ie een scheet en een bok tegelijk en begint vervolgens de bak te slopen. Overal in bijten op de buizen hangen(lees gras zoeken) aan het touw trekken waarmee het hek dicht zit. Proberen met het volle gewicht datzelfde hek te forceren. Etc etc.

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 11:57

Uhm, ze gaan als een gek lopen rennen, totdat ze zichzelf ondeveer helemaal kapot getrapt hebben, en springen vervolgens ook nog over het hek van 1.80 heen...
Begrijpelijk denk ik dat ze niet meer los komen bij mij in de paddock.
In de zomer mogen ze wel een uurtje in de wei, maar alleen als ze al in d emolen heben gelopen of gereden, zodat ze wat energie kwijt zijn. Het voordeel van de wei is dat ze iets te eten hebben en dus ( meestal) rustiger blijven, in de paddock gaan ze helemaal flippen..

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:16

Het hangt er eigenlijk vanaf waar ik dr losgooi. Als ik het buiten doe en er staan andere paarden in het land eromheen (zij staat dan in de bak) dan gaat ze daar bij staan, snuffelen gillen enz.

Gooi ik haar binnen los of als er buiten geen andere paarden zijn, dan gaat ze op zoek naar iets waar ze van kan schrikken. Ze vind het ook leuk om met me te spelen. Dan ren ik op haar af, dan streigert ze (op een aantal meter afstand) draait om en rent bokkend en springend weg.
Dat doen ze dan 10-15 min. En dan is ze klaar. komt bij me staan of gaat bij de uitgang staan.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:41

Jamy gaat altijd rollen en daarna beetje rondstruinen of sitl staan en maar beetje omzichheen kijken, heel zelden gaat ze weleens rennen

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 15:24

Mananzo die draaft altijd naar het achterste hoekje van de wei en dan gaat ie eten.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 16:46

Passion staat altijd al in de wei, en is nog nooit in een bak geweest Haha!
maar als ik hem daar zou loslaten, zou hij heel erg gaan showen!!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 18:53

Mijn paard staat samen met drie arabiertjes op stal, ze gaan s'middags met z'n vieren op het maisland (in de winter), dit is ongeveer 1 hectare groot. Als ze losgelaten worden rennen ze minstens vier rondjes door het land en gaan bokken. Ze worden dus helemaal gek. Heel mooi gezicht om te zien. Staart in de lucht en maar showen, geweldig! Als ze eenmaal uitgerend zijn, gaan ze met z'n vieren, lekker liggen rollen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:14

Die van mij doen niks anders als normaal,maar ze staan ook 24 uur per dag buiten,dus voor hun is in de bak lopen niet zo bijzonder.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 19:33

marilyn gaat eten zoeken, rollen en dan beetje eten. Na een half uur gaat ze stilstaan in een hoekje.

Jose doet ongeveer het zelfde, alleen ze word gestresd als ze weet dat ze naar binnen mag en eten krijgt. Dan gaat ze rennen en lopen blazen enzo. Of tegen het hek aan steigeren

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:28

Eerst kijkt ze of er paarden in de wei of de L staan (allebei naast de bak). Als dat zo is gaat ze die eerst gedag zeggen, als het niet zo is gaat loopt ze een beetje heen en weer en probeert ze onder het stroomdraadje door gras te eten Haha!
Meestal is ze niet zo actief, maar als andere paarden gaan rennen doet ze altijd wel mee, dan vind ze het wel leuk

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:35

als ie knetter is weet hij van gekkigheid niet wat hij moet doen. als hij rustig is dan wordt ie link, dan gaat hij slopen. pepeijn staat bekend als pepeijn de sloper.

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:35

Faust vindt er niks aan.(hij staat wel dag en nacht in de bak , maar hij kan in de stal als ie wilt hoor) Als ik hem even in de bak zet omdat ik stal ofzo uitmest , dan staat ie daar zo zielig aan de draad te wachten tot ik hem eruit haal. Dus nu laat ik hem vrij rondlopen !! ( er is zo'n soort kuisplaats en daarachter de bak , als ik de kuisplaats opkuis , staat ie daar gewoon tussen , is best wel gezellig zo met z'n 2 !!!)
Greetz xxx

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 22:45

Hoi,

Nou "mijn" paard die gaat altijd als eerste rollen, en het is een schimmeltje Pling . Maar ik denk dat elk paard zo zijn eigen dingen heeft als ze los zijn. Wel moet ik erbij zeggen dat als hij los in de paddock is (buiten) dan gaat hij wel een beetje rondhuppelen, maar binnen niet echt.

Doei